Акафист пресвятой богородице «пречистая матерь милосердия»

Икос 6

Возсиявый во Египте просвещение истины отгнал еси лжи тму: идоли бо его Спасе, не терпящее Твоея крепости, падоша: сих же избавльшиися вопияху к Богородице, люди земли Русской, яко новое чудо явила еси, Владычице, яко благоволила списати образ Твой «Хлебенный», и с честию великою принесена бысть во обитель Леушинскую, в ней же духовно наставляема святым праведным Иоанном Кронштадским старица игумения Таисия положила еси неусыпно пети акафист образу Похвалы Твоея, , и закрома не имели в хлебе оскудения. Мы же Заступницу усердно воспеваем:

Радуйся, к торжеству веры православной языки северныя страны приводящая.

Радуйся, пред иконой Твоей молящимися радость душевная обретается.

Радуйся, Русского Севера Заступнице и Соловецстей обители Покровительнице.

Радуйся, града святого Петра великая Хранительнице.

Радуйся, обители Леушинской теплое заступление.

Радуйся, чад Своих верных неоскудным хлебом питающая.

Радуйся, скорбь нашу на радость претворающая.

Радуйся, Невесто Неневестная Мати Божия Благодатная, хлебом жизни нас питающая.

Икос 2

Проразумеша духом Божиим апостоли Христовы, коль вожделенно будет для верующих начертание на деке святейшего лика Пречистой Девы Богоматери, избраша из среды себе божественного Луку, яко живописца предивна. И той, испроси Матернее от Тебе благословение, подкрепляемый постом и молитвою, написа первую икону Тебе Владычеце, к ней же Сама рекла еси: С Тобою будут благодать Моя и сила. Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, яко не токмо не возбранила, но Сама благоизволила еси, да изображен будет на деке лик Твой Пречистый; Радуйся, яко восходя к небеси, начертание лика Твоего в залог любви Твоей нам оставила еси. Радуйся, яко по отшествии Твоем на небо, образ Твой святый истинное утешение бысть всем верующим; Радуйся, яко христиане вси стекахуся в Гефсиманию образу Твоему, яко живей Ти сущей, поклонитися. Радуйся, яко взиравший тогда на образ Твой облегчение в скорбех душевных обретаху; Радуйся, яко со слезами молившиися пред иконою Твоею исцеление в болезнех приимаху. Радуйся, яко и ныне вси молящиися пред Пречистым образом Твоим исполнение прошений приемлют; Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.

Икос 4

Слышавше о чудесех Твоих, Преблагословенная, от икон Твоих бываемая, просим Тя, Дево Богородице: умоли Сына Твоего и Бога нашего, да укрепит нас творити волю Его, да поможет нам во всех трудех наших, да исцелит нас от страстей и уврачует греховныя язвы душ и телес наших, да благодаряще Господа, воспеваем Ти сице:

Радуйся, Агнца и Пастыря Мати.

Радуйся, дворе словесных овец.

Радуйся, невидимых врагов мучение.

Радуйся, райских дверей отверзение.

Радуйся, яко небесная срадуются земным.

Радуйся, яко земная сликовствуют небесным.

Радуйся, апостолов немолчная уста.

Радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте.

Радуйся, твердое веры утверждение.

Радуйся, светлое благодати познание.

Радуйся, Еюже обнажися ад.

Радуйся, Еюже облекохомся славою.

Радуйся, Мати Молебнице, Милостивая о нас пред Богом Предстательнице.

Јкосъ G.

И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:

Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.

Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.

Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.

Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.

Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.

Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Икос 3

Имея простоту душевную и непорочное сердце, послушник
смиренный сподобися ангельския беседы и лицезрения
чиноначальника горних сил, мы же, лукавством и злобою
потемненнии, со трепетом взирающе на святую икону Твою,
Владычице, молим Ти ся прилежно, обрати ны от злоб наших
и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе:

Радуйся, Гору Афонскую освятившая Твоим
благодатным присутствием.

Радуйся, холмы и дебри ея исполнившая
славою Твоих чудес.

Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая
пустынножительство Афонское.

Радуйся, обители иноческия
в нем умножившая во спасение душ человеческих.

Радуйся, и всем, в посте и молитве пребывающим,
обещавшая Твое заступление.

Радуйся, от треволнения моря житейскаго спасающая кающихся.

Радуйся, благодать Сына Твоего и Бога низводящая на
места, Тебе посвящаемыя.

Радуйся, рай мысленный
показавшая храмы Божия.

Радуйся, пристанище небурное содевающая в онех
ищущим спасения.

Радуйся, всем потребным ко благочестию нас снабдевающая.

Радуйся, жительствующим богоугодно
Подательнице благ временных и вечных.

Радуйся, Ходатаице нам Царствия
Небеснаго.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных
Предстательнице.

Икос 7

Ново небо и нова земля уготованы от Сына Твоего и Бога
любящим Его, Госпоже Всеблагая, к нимже стяжахом Тя
Путеводительницу изрядну. Темже молим Тя, не попусти нас
погибнути в дебрех греховных, но приведи нас стезею
правою в страну света и радости вечныя, да Тебе вопием
хвалебно:

Радуйся, Сиона горняго первейшее
украшение.

Радуйся,
обителей дольних присноготовое заступление.

Радуйся, земле благая, Клас спасительный миру
израстившая.

Радуйся, ниво неоранная, оплодотворенная
Духом Святым.

Радуйся, Огнь Божества во чрево Твое приемшая.

Радуйся,
глад падшаго человечества Хлебом жизни утолившая.

Радуйся, Престоле Царя Славы.

Радуйся, палато
преукрашенная Вседержителя.

Радуйся, храме одушевленный Триипостаснаго
Бога.

Радуйся, двере Господня, еюже Сын Божий пройде к нам.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных
Предстательнице.

Јкосъ в7i.

Пою1ще чудесA тво‰, бцdе, припaдаемъ ўсeрднw ко сёй їкHнэ твоeй, лобызaемъ ю5 съ сердeчною люб0вію, и3 ћкw при1снw сyщей съ нaми, м0лимъ ти1 сz: воззри2 на ны2 милосeрдіемъ твои1мъ, ми б9іz, и3 ћкwже тS зри1мъ нhнэ на їкHнэ и3з8oбражeнную, тaкw спод0би нaсъ ўзрёти тS въ чaсъ гр0зный смeртный, t руки2 діaволи нaсъ и3схищaющую и3 въ цrтвіе хrт0во приводsщую ны2 держaвною десни1цею твоeю, да тебЁ бlгодaрственнw взывaемъ:

Рaдуйсz, по бз7э пeрвое нaше прибёжище и3 покр0ве: рaдуйсz, мaтернею люб0вію твоeю вeсь мjръ хrтіaнскій њб8eмлющаz.

Рaдуйсz, во с0мъ житіи2 вBрныz ўтверждaющаz: рaдуйсz, бlгyю хrтіaнскую кончи1ну и5мъ подаю1щаz.

Рaдуйсz, t влaсти лю1тагw міродeржца ўповaющіz на тS и3збавлsющаz: рaдуйсz, на мытaрствахъ воздyшныхъ заступaющаz слaвzщихъ тS.

Рaдуйсz, вратA рaйскаz нaмъ tверзaющаz: рaдуйсz, цrтвіе нбcное лю1бzщымъ тS ходaтайствующаz.

Рaдуйсz, во слaвэ нбcнэй присэдsщаz сн7у твоемY и3 бGу: рaдуйсz, во њбщeніе слaвы є3гw2 и3 чтyщыz тS вводsщаz.

Рaдуйсz, тэлeсъ нaшихъ здрaвіе: рaдуйсz, дyшъ нaшихъ сп7сeніе.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Житие Божьей Матери

Рождение Божьей Матери Марии пришлось на эпоху правления царя Ирода, в городе Иерусалиме. Ее родители происходили из знатного и уважаемого рода, который происходил от самого царя Давида. Родители долго не могли зачать ребенка, несмотря на все свои усилия и мольбы о помощи Господа Бога. Они даже дали обет, что если смогут зачать ребенка, то посвятят его церковному служению. Позже они смирились с невозможностью иметь детей, сочтя, что на все имеется воля Божья, оставаясь при этом благодарны небу за счастливую, полную радости жизнь.

К сожалению, такой изъян не мог пройти незаметно от глаз людских, и в народе поползли слухи о том, что пара чем-то прогневила Создателя, за что он наслал на них проклятье. Их стали избегать, стараясь не иметь с бездетной семьей никаких дел. Дошло даже до того, что отца Пресвятой Богородицы выгнали из церкви, когда он принес туда очередное пожертвование. Несмотря на такое отношение, супружеская пара не очерствела сердцем, продолжая верить в Бога, неся в мир радость и любовь.

Подобная стойкость была вознаграждена сполна, и однажды ночью супругам явился ангел, который предрек появление в семье младенца. Пожилые супруги с радостью и смирением приняли благие вести, проведя эту ночь вместе. Вскоре они поняли, что видение было пророческим, и супруге наконец-то удалось забеременеть. Малышка родилась здоровой и полной энергии, получив имя Мария.

По прошествии нескольких лет родители Марии повели ее в храм, так как помнили об обете отдать первого ребенка в церковь. При посвящении произошло чудо, когда трехлетний ребенок без чьей-либо помощи преодолел крутой подъем по лестнице, по которому с трудом взбирались взрослые прихожане. Это настолько поразило священников в храме, что они провели ребенка в закрытую часть, где разрешалось бывать только посвященным священнослужителям.

Детство Марии прошло в познании законов Божьих, которым ее обучали лучшие на то время священники и богословы. Она дала обет безбрачия, полностью посвятив себя церковной жизни. По достижении ею 12 лет служители встали перед сложной дилеммой. С одной стороны, совершеннолетней девушке нельзя было более находиться в храме, с другой – незамужней девушке также запрещалось жить среди прихожан обычной, мирской жизнью, в одиночку.

Было решено бросить жребий среди вдовцов, а победитель стал бы формальным мужем Марии, охраняя ее целомудрие и преданность Богу. Жребий пал на старого строителя Иосифа, проживавшего в городе Назарете. По словам очевидцев, во время жеребьевки произошло чудо, а часть посоха Иосифа превратилась в белого голубя, который сел ему на голову. Это сочли знаком свыше; Марию в скором времени обвенчали.

Супруги жили скромной, праведной жизнью, пока в один из дней к Марии не явился образ ангела Гавриила. Он передал ей весть, что в скором времени женщина родит сына, который, согласно легендам, посрамит самого дьявола и сокрушит его мощь. Мария ответила ангелу, что это невозможно, так как она дала обет безбрачия и не собирается спать ни с одним мужчиной. Ангел молвил о том, что зачатие произойдет от Духа Божьего, а рожденное дитя станет его законным Сыном. Мария согласилась со словами ангела, объявив, что на все есть воля Божья.

По прошествии некоторого времени Мария поняла, что беременна, и решила поделиться этой радостной вестью со своей родственницей Елизаветой, бывшей замужем за первосвященником Захарием. Елизавета с радостью приняла женщину, назвав ее Матерью Божьей и Благословенной между всеми прочими женами. Позже в дом вернулся Иосиф, который на то время пребывал на стройке, в другом городе.

Старик не поверил словам Марии об ангеле, считая, что ее ввели в заблуждение, воспользовавшись доверчивостью юной девушки. Решив избежать позора, он надумал развестись с Марией, выгнав ее из дома. Свершиться этим планам помешал все тот же ангел Гавриил, явившийся во сне уже самому Иосифу

Он запретил разводиться с Марией и велел заботиться о ребенке, как о своем собственном, объяснив его дальнейшую важность для всего человечества

Беременность Марии скрыть не удалось, и вскоре о ней прознало высшее церковное духовенство. Они начали расследование, подвергнув Иосифа и Марию пристальным допросам. Не поверив показаниям супругов, церковь решила провести для них испытание, напоив особым лекарством. Считалось, что если с человеком ничего не произойдет после этого, то это значит, что Господь Бог благословляет его и поощряет дела творимые им. Так и произошло с Марией и Иосифом, после чего церкви осталось благословить допрашиваемых супругов и отпустить их с миром.

Обратите внимание! Согласно летописям, свои последние дни Мария прожила в Иерусалиме, продолжая молиться и совершать благие дела во имя Господа Нашего

Икос 5

Видеша отроцы Халдейстии на руку Девичу Создавшаго рукама человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, тако и люд земли Русской, видящий Твоя теплая к Богу моления о всех просящих хлеба насущного и в многоразличных нуждах бедствующих, имже и струи милости источаеши, уповаем на Тя, непостыдную Ходатаицу пред Богом о спасении рода христианскаго, и ублажаем Тя, благословенная Питательнице наша, хвалящи Ти сице:

Радуйся, Благая Мати, с высоты небесной руку помощи в жатве спасения душ наших простирающая.

Радуйся, неимущим хлеб насущный скоро посылающая.

Радуйся, в годину лютую в вере укреплявшая.

Радуйся, в блокадном граде Петра иконой Твоей страдальцев спасавшая и покровом Своим укрывавшая.

Радуйся, любви покров над нами простирающая.

Радуйся, гнев Божий за беззакония наша отводящая.

Радуйся, пред иконой Твоей молящихся, от несчастий сохраняющая.

Радуйся, с молением теплым к Тебе обращающихся утешающая.

Радуйся, Невесто Неневестная Мати Божия Благодатная, хлебом жизни нас питающая.

Јкосъ є7

Ви1дzще преслaвнаz чудесA и3 преч{днаz зн†меніz, бывaемыz не т0кмо t їкHны твоеS їерeйскіz, во nби1тели хіландaрстэй пребывaющіz, но и3 t и3зoбражeній по под0бію сеS їкHны списaнныхъ, во ўмилeніи сердeчнэмъ вопіeмъ ти2:

Рaдуйсz, блгdтію сaгw д¦а нaсъ њзарsющаz. Рaдуйсz, nгнeмъ мрніz любвE твоеS дyши н†ша согрэвaющаz. Рaдуйсz, ћкw люб0вь къ бGу въ нaсъ воспламенsеши. Рaдуйсz, ћкw рeвностію ко сп7сeнію нaсъ воwдушевлsеши. Рaдуйсz, на всёхъ путёхъ житіS нaшегw нaсъ подкрэплsющаz. Рaдуйсz, бlгодари1ти бGа за вс‰ нaсъ научaющаz. Рaдуйсz, тh бо и4стину познавaти помогaеши. Рaдуйсz, тh бо душеврє1днаz ўчє1ніz низлагaеши.

Рaдуйсz, пресaz бцdэ дв7о, всегw2 мjра бlгaz застyпнице.

Икос 4

Слышаша пастырие Ангелов, поющих плотское Христово пришествие, и текше, яко к Пастырю, видят Сего, и прославляя

Твое Матернее заступничество за землю юже уделом Своим назваша и слышавшим чудеса, от иконы Твоея дивно явленныя, за пределы Северного Помория благоволила еси, явити образ сей багодатный. Взирая же на лик Твой Святый, неумолчно вопием Ти:

Радуйся, Божественного Сына Мати Пречистая.

Радуйся, Попечительнице о душах наших Благословенная.

Радуйся, Мати и Дева Пресветлая, Хлеб жизни принесшая.

Радуйся, обо всем мире пред Богом Предстательнице неизменная.

Радуйся, яко хлебом насущным наша Питательнице известная.

Радуйся, гласа нашего скорое услышание.

Радуйся, в жизни нашей Заступнице Усердная.

Радуйся, Всеблагая, Господь с Тобою, и с Богом Ты нас примиряеши.

Радуйся, Невесто Неневестная Мати Божия Благодатная, хлебом жизни нас питающая.

Молитва Пресвятой Богородице пред Ее иконой «Млекопитательница»

О Пресвятая Госпоже Владычице наша Богородице, Небесная
наша Царице, млеком Христа Бога нашего питавшая и нас
недостойных и многогрешных Твоею богатою милостию
питающая, спаси и избави нас, грешных рабов Твоих, от
напрасныя клеветы, от всякия беды и напасти и внезапныя
смерти. Помилуй нас в дневных часех, во утренних и
вечерних и во всякое время сохрани нас, стоящих, седящих
соблюди и на всяких путех ходящих и в ночных часех
спящих покрый и заступи. Защити нас, Владычице
Богородице, от всех наших враг видимых и невидимых и от
всякаго злаго обстояния. На всяком месте и на всякое
время буди нам, Мати Преблагая, необоримая стена и
крепкое заступление, всегда, ныне и присно и во веки
веков. Аминь.

Јкосъ G

И#мёютъ тS вои1стину верх0вную и3гyменію горы2 ґfHнскіz и4ночествующіи въ жрeбіи твоeмъ, и4мже ты2 въ зал0гъ бlговолeніz твоегw2 млcтиво даровaла є3си2 мнHгіz чудотвHрныz їкw6ны тво‰, лучaми чудeсъ мjръ вeсь њзарsющіz: сегw2 рaди вопіeмъ ти2:

Рaдуйсz, горY ґfHнскую въ жрeбій себЁ и3збрaвшаz. Рaдуйсz, чудотвHрныz їкw6ны тво‰ въ ней ўмн0жившаz. Рaдуйсz, nби1телємъ и4ноческимъ бlгодётельствующаz. Рaдуйсz, т0ки чудeсъ t їкHнъ твои1хъ и3сточaющаz. Рaдуйсz, и4нокwвъ бlгaz покрови1тельнице. Рaдуйсz, пустынножи1телей вожделённаz посэти1тельнице. Рaдуйсz, затв0рникwвъ слaдкаz собесёднице. Рaдуйсz, подви1жникwвъ всем0щнаz ўкрэпи1тельнице.

Рaдуйсz, пресaz бцdэ дв7о, всегw2 мjра бlгaz застyпнице.

Јкосъ f7

Вэт‡z многовэщaнныz не м0гутъ и3з8zсни1ти си1лу бlгодaти, їкHнэ твоeй даровaнную, и4бо принесeніемъ є3S во всsкw мёсто бlгодеsніz разли1чны и3сточaютсz: и3дёже зaсуха бЁ, тaмw дожди2 њби1льны проливaютсz, и3дёже пaгубное безвeдріе, тaмw с0лнце возсіzвaетъ и3 повётріz ѕловрeдны и3зменsютсz, чlвёцы же, тоб0ю тaкw поми1лованніи и3 њбlгодётельствованніи, и4зъ глубины2 души2 взывaютъ ти2:
Рaдуйсz, трапeзо сaz, хлёбомъ жи1зни нaсъ питaющаz. Рaдуйсz, t глaда душeвнагw же и3 тэлeснагw предстaтельствомъ твои1мъ всёхъ вёрныхъ сохранsющаz. Рaдуйсz, вLцэ, ћкw тоб0ю дожди2 бlговрeменны и3 бlгорастворeніz воздyха нaмъ низпосылaютсz. Рaдуйсz, тeплаz предстaтельнице нaша, пaгубныz ўдaры гр0ма и3 м0лніи t нaсъ tводsщаz. Рaдуйсz, џгнь, поzдaющій д0мы и3 пaжити людскjz, рос0ю мlтвъ твои1хъ ўгашaющаz. Рaдуйсz, ћкw принесeніемъ їкHны твоеS пaгубы смeртныz лю1ди и3збэгaютъ. Рaдуйсz, ћкw притекaющіи ко чудотв0рному џбразу твоемY млcсти t тебЁ пріeмлютъ.
Рaдуйсz, рaдосте нaша, и3збaви нaсъ t всsкіz нyжды и3 печaли.

Икос 2

Разумение трикратнаго явления
Богоматере мудрая отроковица ищущи, тече
ко властем, поведающи им дивное явление и
грозное прещение: мы же дивящеся свыше
данному отроковице вразумлению,
благоговейно вопием к Преблагословенней:

Радуйся, устнами чистыми
хвалу Богови совершающая.

Радуйся, тайны
благодати Божия верным открывающая.

Радуйся, неверных сумнительное слышание.

Радуйся, верных известная похвало.

Радуйся,
молние, неверных устрашающая.

Радуйся,
славою чудес Твоих верных разум озаряющая.

Радуйся, агарянскаго зловерия обличение.

Радуйся, гордыни их низложение.

Радуйся,
веры христианския утверждение.

Радуйся,
почитания святых икон освящение.

Радуйся,
скорбь нашу в радость претворяющая. Радуйся,
несумненною надеждою нас увеселяющая.

Радуйся, Заступнице усердная рода
христианскаго
.

Икос 5

О, как жестоко страдало сердце Твое, Мати Милосердия, егда искаша Сына Твоего Отрока Иисуса среди многих посланников Иерусалимских, терзающаяся скорбями и мыслями о Нем. О, сколь велика бысть и радость Твоя, Благословенная, егда обрела Его в храме Господнем о вечной мудрости, мудрецам мира сего возвещающаго. Ты, Богоматерь, и ныне идеши души, от благочестия заблуждших в омуте страстей изнывающих изъяти. Ты нам десницею безсмертнаго милосердия Твоего приводиши в дом утешения страждущих, плачущих, скорбных и безтешных, колико радуется сердце Твое, о Мати Милосердия, егда обретаеши душу человеческую в храме истины Божественныя, яко Марию Богомудрую у ног Иисуса слушавшую слово вечности, и наши грешные души приими о Богоневестная Мати, и наши заблуждшие сердца просвети и нас утеши, зовущих Ти сице: Радуйся, заблуждающим просвещение; Радуйся, тьмы греховныя искоренение. Радуйся, путей человеческих исправление; Радуйся, в истине Христовой наставление. Радуйся, Мати Милосердия, страждущих от скорбей избавляющая.

История происхождения

Первые упоминания об иконе датированы 1688 годом. Тогда в Преображенской церкви Москвы, на Ордынке, она впервые прославилась, как чудодейственная. Кто является автором-иконописцем и когда была создан образ, доподлинно неизвестно. Есть предположение, что она попала в храм в 1685 году после реставрации на пожертвования Акинфовой Евдокии. Но, эти сведения документально не подтверждены.

К 1688 году икона уже была чрезвычайно ветхой, и понадобилось ее укреплять. Для этой цели были использованы деревянные кипарисовые подпорки.

Событие, прославившее икону, произошло с Евфимией Папиной, родной сестрой Московского Патриарха Иоакима. Предание гласит, что, будучи тяжело больной, она услышала голос Богородицы во время молитвы. Матерь Божья поведала ей о целительном образе в Преображенской церкви, на левой, стороне, где обычно стоят женщины в храме. Голос велел Евфимии призвать к себе священника, который должен отслужить молебен с водосвятием над этой иконой. И тогда, она совершит исцеление.

Изумленная женщина выполнила все в точности так, как велел голос Богоматери. Пригласила в дом священнослужителя, который принес икону «Всех скорбящих Радость» и провел над ней молебен. После него больная исцелилась. Случилось это 24 октября 1688 года. Данное событие занесено в летопись Преображенского храма на Ордынке. Оно положило начало чудодейственной силе иконы. О нем сразу стало известно во всем московском православном мире из «Сказания об иконе». Оно было написано очень скоро после свершения чуда.

Помимо сказания, священнослужители составили службу и молитвы к иконе. Позднее, в 1863 году

П. С. Казанский – профессор Московской Духовной академии составил особый акафист.

Преображенская церковь сразу приобрела другое название – народное. Ее стали именовать Скорбященской, в посвящение о чудотворной иконе.

Вскоре после чудесного исцеления Е. Папиной, когда икону признали чудотворной, мастера Оружейной Палаты получили благословение на создание списков.

О судьбе одного из них сохранились противоречивые сведения. Существует версия, что сестра Петра I, Наталья Алексеевна, во время переезда в Санкт-Петербург увезла икону «Всех скорбящих Радость». (Дату это события относят, примерно к1710-1711 гг).

Доподлинно неизвестно был ли это подлинник или копия. Одни утверждают, что оригинал остался в Преображенской церкви Москвы, а список последовал за царевной. Другие, придерживаются мнения, что она забрала с собой копию, оставив первоначальную икону на прежнем месте.

Несмотря на разногласия в этом вопросе, и Московская и Петербургская иконы считаются чудотворными в равной степени.

Та, что прибыла в Петербург, была установлена в придворной церкви Воскресения Христова. Она находилась на улице Шпалерной, за Литейным двором. Икона была облачена в богатый серебряный оклад с драгоценными камнями из личной сокровищницы царевны. Также, на нем находились частицы мощей святых и реликвий.

В 1713 году при церкви открыли богадельню под опекой Натальи Алексеевны. А после ее кончины в 1716 году она была приписана к домовому храму венценосного семейства.

В наши дни в Спасо-Преображенском соборе Петербурга находится список, который называют образом Натальи. Специалисты установили, что подобное утверждение ошибочно. Была найдена литография, изображающая икону царевны. Она не совпадает со списком этого храма. Вероятно, данная копия в дорогом окладе – это один из наиболее чтимых образов, которые хранились в Скорбященской церкви вместе с иконой, привезенной царевной из Москвы.

Екатерина II. Документально зафиксирован факт, который произошел в 1768 году во время эпидемии оспы. Императрица долго молилась пред иконой «Всех скорбящих Радость», прежде чем, решилась на прививку себе и сыну Павлу Петровичу от опасной болезни. Через некоторое время по ее велению образ облекли в новый оклад.

В 1818 году после реконструкции церкви, для иконы создали особую нишу с правой стороны от иконостаса.

В 1858 году был создан список на кипарисовой доске. Он был оформлен в новый оклад. Его изготовили по эскизам профессора Императорской Академии художеств, историка и художника Федора Григорьевича Солнцева. Согласно замыслу автора оправу создали из золота. Его потребовалось 6 кг и 700 г. Для украшения использовали много драгоценных камней – бриллиантов, сапфиров, рубинов, гранатов, изумрудов, топазов, жемчугов. Также, на оклад наложили священные мощи, освященные митрополитом Григорием (Постниковым).

В разные времена одновременно с главной иконой находились три копии. К сожалению, но одна из них не дошла до наших дней. Подробнее о них и о других известных списках.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector