Акафист пресвятой богородице пред иконой «умиление» серафимо-дивеевская (другой акафист)
Содержание:
- Икона Божией Матери Умиление: молитва и тропарь
- Икос 6
- Икос 8
- Икос 4
- Икос 5
- Икос 6
- Икос 3
- Икос 6
- Знамение Пресвятой Богородицы и «Знамение»[1] нашей религиозности
- Икос 2
- Икос 5
- Икос 7
- Как называется Серафимо-Дивеевская икона?
- Мlтва
- Икос 8
- Јкосъ G
- Моли́тва вторая
- Икос 9
- Икос 11
- Место нахождения образа и его списков
- Молитва Божией Матери перед иконой «Радуйся, Невеста Невестная»
- Јкосъ з7
- В чем помогает икона
- Икос 5
- Молитва
- Јкосъ G.
Икона Божией Матери Умиление: молитва и тропарь
День празднования 28 июля/10 августа.
Молитва
Приими, Всеблагомощная, Пречистая Госпоже, Владычице Богородительнице, Тебе единей прикладныя, от нас, недостойных рабов Твоих: от всех родов избранная, всех тварей небесных и земных высшая явльшаяся, понеже бо Тебе ради бысть Господь сил с нами, и Тобою Сына Божия познахом и сподобихомся причастия святаго Тела Его и пречистыя Кровей Его; темже блаженна еси в родех родов, Богоблаженная, Херувимов светлейши и Серафимов честнейши сущая. И ныне, всепетая Пресвятая Богородице, не престай молящися о нас, недостойных рабех Твоих, еже избавитися нам от всякаго совета лукаваго и всякаго обстояния и сохранитися нам неврежденным от всякаго ядовитаго прилога диавольскаго; но даже до конца молитвами Твоими неосужденных нас соблюди, яко да Твоим заступлением и помощию спасаеми, славу, хвалу, благодарение и поклонение в Троице Единому Богу и всех Создателю возсылаем, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь, глас 4-й
К Богородице со умилением припадем, вси грехми обремененнии, чудотворную Ея икону Умиления облобызающе и вопиюще со слезами: Владычице, приими моление недостойных раб Твоих и подаждь нам, просящим, велию Твою милость.
Мы видим, что икона Умиление Божией Матери не утратила свое значение до сих пор. И, наверное, вряд ли утратит. О чем молятся перед ней? Кто нам так поможет, кто нас так утешит, как не Царица Небесная? С материнской нежностью до последнего нашего дня будет она заботиться обо всех, кто ее помощь не отвергает. Будем молиться ей о благоразумии, высокой нравственности. Пусть не оставит она нас в испытаниях и пусть не забудем мы о Ней в благоденствии.
Икос 6
Возсия сияние славы небесныя в смиренней
келии праведнаго старца, егда от горних высот пришла
еси, Богородице, с ликом святых его посетити, егоже не
терпящи зрети дева, сотаинница божественнаго видения,
ниц паде на землю, но милостивно ту воздвигла еси,
Владычице, и премилостивыя глаголы Твоя ей прорекла еси.
Таковому благоснисхождению Твоему дивящеся, с любовию и
благоговением Тебе вопием:
Радуйся, Дево всеблагая, девство
похвалившая деве земной.
Радуйся, венец Царствия Небеснаго ей и девам обещавшая за верность Жениху
Христу.
Радуйся, Ангелы чтимая и певаемая от
Херувим.
Радуйся, Архангелы окружаемая и прославляемая
от Серафим.
Радуйся, Предтечу, Богослова и лик
святых дев с Тобою в явлении чудесно ему показавшая.
Радуйся, сие явление Твое обетовании благими избраннику Божию заключившая.
Радуйся, сбытием обетований Твоих истину
явления Твоего засвидетельствовавшая; радуйся, наша
похвало и утверждение.
Радуйся, обителей иноческих милостивое
попечение и призрение.
Радуйся, Церкве Христовой
божественная лепота.
Радуйся, постников и преподобных тайное
утешение.
Радуйся, христианскаго рода непостыдное
упование.
Радуйся, Владычице, радосте всех
радостей, умиление и спасение душ наших.
Икос 8
Весь бе грехми отягчен и отчаян в своем
житии кающийся грешник, в слезной молитве к Тебе
прибеже, прося, да испросиши пред Сыном Твоим и Богом
прощение грехов его, и восклицаше званьми сими:
Радуйся, кающихся грешников утешение.
Радуйся, грехов прощение.
Радуйся, всяку слезу отъемлющая.
Радуйся, солнце, согревающее люди.
Радуйся, отрадо, даруемая верным.
Радуйся, христиан Небесная Мати.
Радуйся, нераскаянных грешников
исправление.
Радуйся, благоухание Небеснаго Царя.
Радуйся, молитве нас научающая.
Радуйся,
помощь в бедах обильная.
Радуйся, страх нощный прогоняющая.
Радуйся, Всеблагая Владычице, умиление и
спасение наше.
Икос 4
Слышаша жителие града Пскова и всея
страны Российския величие чудес Твоих, како явила еси их
во испытании бывшим от воев зверонравных, прославиша Тя,
великую Заступницу страждущих, пении сими:
Радуйся, скорби наша на радость
претворяющая.
Радуйся, прибегающим к Тебе скоро
помогающая.
Радуйся, града Пскова ограждение.
Радуйся, злую дерзость воев поправшая.
Радуйся, стены града охранившая.
Радуйся, от смертоносных стрел врага покрывшая.
Радуйся, теми люди Твоя возвеселившая.
Радуйся, надеждою православных снабдевшая.
Радуйся, крепосте наша и защищение.
Радуйся, благоуханная Цевнице Небеснаго Царя.
Радуйся, кроткая горлице мира.
Радуйся, Всеблагая Владычице, умиление и
спасение наше.
Икос 5
Видевше начальницы Горы Афонския чудо велие в явлении Архангелове и песни новей, доску с начертанными от Ангела письмены препроводиша к царю и патриарху Цареграда, во уверение истины преславнаго сего чудесе; тии же радостно прияша ю, яко залог благоволения Божия, во всей Церкви Православней узакониша воспевати песнь ангельскую в похвалу Тебе, Богородице, и взываху Ти во умилении сице:
Радуйся, преукрашенная лепотами всех добродетелей, Дево; радуйся, Невесто неневестная.
Радуйся, возрастившая цвет неувядаемый, Христа; радуйся, раю словесный, Древо жизни нам прозябшая.
Радуйся, сене небесная, от зноя страстей нас сохраняющая; радуйся, покрове миру, ширший облака.
Радуйся, древо благосеннолиственное, прохладу спасительную верным подающее; радуйся, источниче Воды живыя, от неяже пияй ктому не умирает.
Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, грехов наших прощение.
Радуйся, во славе небесней одесную Бога пребывающая; радуйся, земнородных милосердием Твоим не оставляющая.
Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.
Икос 6
Возсия сияние славы небесныя в смиренней келии праведнаго старца, егда от горних высот пришла еси, Богородице, с ликом святых его посетити, егоже не терпящи зрети дева, сотаинница божественнаго видения, ниц паде на землю, но милостивно ту воздвигла еси, Владычице, и премилостивыя глаголы Твоя ей прорекла еси. Таковому благоснисхождению Твоему дивящеся, с любовию и благоговением Тебе вопием:
Радуйся, Дево всеблагая, девство похвалившая деве земной; радуйся, венец Царствия Небеснаго ей и девам обещавшая за верность Жениху Христу.
Радуйся, Ангелы чтимая и певаемая от Херувим; радуйся, Архангелы окружаемая и прославляемая от Серафим.
Радуйся, Предтечу, Богослова и лик святых дев с Тобою в явлении чудесно ему показавшая; радуйся, сие явление Твое обетовании благими избраннику Божию заключившая.
Радуйся, сбытием обетований Твоих истину явления Твоего засвидетельствовавшая; радуйся, наша похвало и утверждение.
Радуйся, обителей иноческих милостивое попечение и призрение; радуйся, Церкве Христовой божественная лепота.
Радуйся, постников и преподобных тайное утешение; радуйся, христианскаго рода непостыдное упование.
Радуйся, Владычице, радосте всех радостей, умиление и спасение душ наших.
Икос 3
Имея простоту душевную и непорочное сердце, послушник смиренный сподобися ангельския беседы и лицезрения чиноначальника горних сил, мы же, лукавством и злобою потемненнии, со трепетом взирающе на святую икону Твою, Владычице, молим Ти ся прилежно, обрати ны от злоб наших и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе:
Радуйся, Гору Афонскую освятившая Твоим благодатным присутствием; радуйся, холмы и дебри ея исполнившая славою Твоих чудес.
Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая пустынножительство Афонское; радуйся, обители иноческия в нем умножившая во спасение душ человеческих.
Радуйся, и всем, в посте и молитве пребывающим, обещавшая Твое заступление; радуйся, от треволнения моря житейскаго спасающая кающихся.
Радуйся, благодать Сына Твоего и Бога низводящая на места, Тебе посвящаемыя; радуйся, рай мысленный показавшая храмы Божия.
Радуйся, пристанище небурное содевающая в онех ищущим спасения; радуйся, всем потребным ко благочестию нас снабдевающая.
Радуйся, жительствующим богоугодно Подательнице благ временных и вечных; радуйся, Ходатаице нам Царствия Небеснаго.
Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.
Икос 6
Возсия Божественный Свет во Египте и падоша тамо идоли, егда бежала еси Пречистая с Богомладенцем Иисусом, спасаяся от убийства Иродова. Ты убо озаряеши светом боговидения умы всех удаляющихся прелестей суетнаго миpa, исторгая из душ их кумиры гнездящихся тамо губительных страстей. Тем же превозносим Тя словесы сими:
Радуйся, Молитвеннице благоприятная за нас к Богу;
Радуйся, Предстательнице всемощная, гнев Божий на милость прелагающая.
Радуйся, руце Твои богоносне на умоление ко Творцу выну простирающая;
Радуйся, яко Мати Сына, Судию Праведнаго о всем миpe умоляющая.
Радуйся, покровом Матерняго Твоего заступления всех нас покрывающая;
Радуйся, сущих в бедах и скорбях благодатию смирения и терпения снабдевающая.
Радуйся, старцев благоговейных сладкое успокоение;
Радуйся, стариц боголюбивых тихое прибежище.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Знамение Пресвятой Богородицы и «Знамение»[1] нашей религиозности
Юрий Рубан
Термин «Знамение Пресвятой Богородицы» употребляется в церковном языке в двух значениях:
как определенный тип иконы Божией Матери и
как русский православный праздник этой Иконы, отмечаемый 10 декабря (27 ноября по старому стилю). Отсюда и двойное название праздника в современном русском православном календаре: « иконы Божией Матери, именуемой «Знамение». Знамение Пресвятой Богородицы, бывшее в Новгороде Великом в 1170 году».
Икона изображает Пресвятую Богородицу, молитвенно поднимающую Свои руки: на груди Ее, на фоне круглого щита, – благословляющий Божественный Младенец. Богоматерь изображена в полный рост (стоящей) или по пояс. Такое изображение относится к числу самых первых иконописных образов Пресвятой Богородицы – он обозначается латинским термином Оранта, Молящаяся – и олицетворяет Заступницу мира (в этом первом значении термин «Знамение», вероятно, связан с известным мессианским пророчеством, Ис.7:14). Иконы данного типа появились впервые на Руси в XI–XII вв. У нас эту икону стали считать заступницей от врагов, и это связано с прославлением чудотворной новгородской иконы в 1170 г. В связи с этим и возникло название «Знамение» в значении «знак милости со стороны Божией Матери».
Согласно рассказам летописей, в тот год соединенные силы удельных князей, владимиро-суздальцев, возглавляемые сыном Андрея Боголюбского, осадили Великий Новгород. Дни и ночи молились новгородцы Господу, умоляя не оставить их в беде. На третью ночь архиепископу Иоанну был дивный голос, повелевающий взять из церкви Преображения образ Богоматери и вынести его на городскую стену. Во время перенесения иконы одна из стрел противника вонзилась в иконописный лик, и из глаз Богородицы потекли слезы. После такого Божественного знамения на врагов напал ужас, и они стали побивать друг друга. Вступив в бой, ободренные новгородцы победили.
Если быть исторически точным, то следует отметить, что само чудесное избавление новгородцев от врагов произошло 25 февраля, в среду второй недели Великого поста. Церковная же дата, 27 ноября юлианского календаря, возникла, как предполагают историки, потому, что, во-первых, праздновать такое событие в дни Великого поста неудобно; а, во-вторых, потому, что в этот день, вероятно, праздновал свои именины тогдашний новгородский посадник Якун (в крещении Иаков). Действительно, 27 ноября Церковь чтит память великомученика Иакова Персянина (421 г.).
Таким образом, праздник установлен в память одного из эпизодов кровавой и братоубийственной междоусобицы в раздробленной Киевской Руси, когда один «православный» князь шел на другого, и каждый из них призывал себе в помощь Христа и Богоматерь! (Если защищающиеся еще могли быть оправданы, то нападавшие подобными молитвенными призывами явно кощунствовали.) Эти постоянные распри ослабляли страну и были на руку монголо-татарам, поочередно разбивавшим войска неразумных князей-полуязычников, не желавших поступиться местническими амбициями и объединиться даже перед лицом этой «апокалиптической» опасности. Учредив этот праздник (праздник для новгородцев, но не для их противников!), во время которого мы вспоминаем, как не должны вести себя христиане, Церковь сделала его грозным предостережением всем последующим поколениям. К сожалению, урока этого знамения нам оказалось недостаточно, и Богоматерь вынуждена была попустить для нашего вразумления в начале XVII-го, а особенно в XX-м столетии такие ужасные «знамения», каких еще не знало человечество. Извлечем ли мы из них урок – «вот в чем вопрос»? Новые «знамения» могут стать последними в буквальном смысле этого слова.
Примечания
Икос 2
Проразумеша духом Божиим апостоли Христовы, коль вожделенно будет для верующих начертание на деке святейшего лика Пречистой Девы Богоматери, избраша из среды себе божественного Луку, яко живописца предивна. И той, испроси Матернее от Тебе благословение, подкрепляемый постом и молитвою, написа первую икону Тебе Владычеце, к ней же Сама рекла еси: С Тобою будут благодать Моя и сила. Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, яко не токмо не возбранила, но Сама благоизволила еси, да изображен будет на деке лик Твой Пречистый; Радуйся, яко восходя к небеси, начертание лика Твоего в залог любви Твоей нам оставила еси. Радуйся, яко по отшествии Твоем на небо, образ Твой святый истинное утешение бысть всем верующим; Радуйся, яко христиане вси стекахуся в Гефсиманию образу Твоему, яко живей Ти сущей, поклонитися. Радуйся, яко взиравший тогда на образ Твой облегчение в скорбех душевных обретаху; Радуйся, яко со слезами молившиися пред иконою Твоею исцеление в болезнех приимаху. Радуйся, яко и ныне вси молящиися пред Пречистым образом Твоим исполнение прошений приемлют; Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Икос 5
О, как жестоко страдало сердце Твое, Мати Милосердия, егда искаша Сына Твоего Отрока Иисуса среди многих посланников Иерусалимских, терзающаяся скорбями и мыслями о Нем. О, сколь велика бысть и радость Твоя, Благословенная, егда обрела Его в храме Господнем о вечной мудрости, мудрецам мира сего возвещающаго. Ты, Богоматерь, и ныне идеши души, от благочестия заблуждших в омуте страстей изнывающих изъяти. Ты нам десницею безсмертнаго милосердия Твоего приводиши в дом утешения страждущих, плачущих, скорбных и безтешных, колико радуется сердце Твое, о Мати Милосердия, егда обретаеши душу человеческую в храме истины Божественныя, яко Марию Богомудрую у ног Иисуса слушавшую слово вечности, и наши грешные души приими о Богоневестная Мати, и наши заблуждшие сердца просвети и нас утеши, зовущих Ти сице: Радуйся, заблуждающим просвещение; Радуйся, тьмы греховныя искоренение. Радуйся, путей человеческих исправление; Радуйся, в истине Христовой наставление. Радуйся, Мати Милосердия, страждущих от скорбей избавляющая.
Икос 7
Новый Дивееву Ангел хранитель, жребия Девы и дев устроитель, послан Пречистою бысть Серафим. Купно с прехвальным Петром, с Иоанном, в келлии Дева предста несказанно, светлая, с мучениц ликом святым, благоухающи миром небесным. «Дев ты Моих не остави», — вещает, помощь ему по вся дни обещает, он же приносит Ей дар свой словесный:
Радуйся, славо пророков прекрасная; радуйся, крине удолий рая.
Радуйся, мучениц песнь велегласная; радуйся, стершая слезы моя.
Радуйся, грешных молитв не забывшая; радуйся, сирых Твоих посетившая.
Радуйся, наша пред Сыном Споручнице; радуйся, с Богом принесшая мир.
Радуйся, душ Жениховых Обручнице; радуйся, Двернице званным на пир.
Радуйся, тайны от века явление; радуйся, Дево, Тебе мое пение.
Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная.
Как называется Серафимо-Дивеевская икона?
Вопрос о названии чудотворного образа тоже достаточно интересен. Принятое сейчас наименование этой иконы — Серафимо-Дивеевская. Однако, наряду с этим, распространены и другие названия данного изображения. Среди них — просто «Умиление». «Умиление Богоматери» — тоже один из вариантов названия этого образа.
Нередко икону именуют «женской», приписывают к ней названия монастырей, например, Троицкого, где до революции у образа был собственный отдельный предел, часто нарекают попросту Серафимовской или Саровской. Сам же подвижник Серафим именовал образ «Радость всех радостей».
Мlтва
Q пресaz гпcже, цRи1це нб7сE и3 земли2, пребlгословeннаz ми хrтA бGа нaшегw! Съ вёрою и3 люб0вію моли1твеннw прибэгaемъ мы недост0йніи къ тебЁ, пречcтаz застyпнице нaша. Ты2 є3си2 покрови1тельнице грaда нaшегw маріyпwлz и3 всеS пріаз0вскіz земли2 бlгословeніе. Тв0й бо џбразъ сhй, чудeснw kвлeнный нёкогда въ кaменныхъ горaхъ крhмскихъ, и3збaви лю1ди грeческіz t стрaшныхъ бёдствій ѕмjz вели1кагw, пожирaвшагw скоты2 и3 вс‰ w4крестъ живyщіz и3збaви и3 нaсъ t вредон0сныхъ к0зней діaвольскихъ, t вр†гъ ви1димыхъ и3 неви1димыхъ, t напaстей, ск0рбей и3 болёзней и3 всsкагw ѕлA. Ты2 є3си2 путеводи1тельнице бlгaz, пyть сп7сeніz вёрнымъ ўказyющаz. Тв0й бо џбразъ сhй принесeсz t г0ръ крhмскихъ во њсновaніе грaда нaшегw маріyпwлz си1телемъ їгнaтіемъ, и3 ћкw свэти1льникъ пресвётлый просвёти вёрою правослaвною вс‰ живyщіz въ нeмъ. Ты2 є3си2 вои1стину бцdе всепётаz, ћкw вс‰ тебЁ возм0жна сyть и3 є3ли1ка ѓще восх0щеши, влaсть и4маши вс‰ соверши1ти. Никт0же бо притекazй къ тебЁ, пред8 џбразомъ си1мъ молsщесz посрaмленъ tх0дитъ, но пр0ситъ блгdти и3 пріeмлетъ млcть по бlг0му и3зволeнію во сп7сeніе дyшъ и3 тэлeсъ.
Икос 8
Всем вся верою призывающим Тя на помощь, Царице небесе и земли, по коегождо потребе подаеши: скорбящим – утешение, бедствующим – вспоможение, болящим – исцеление, маловерным – в вере укрепление, страждущим – отраду. О всех сих благодеяниих Твоих благодарственно вопием Ти сице:
Радуйся, Бога невместимаго вместилище.
Радуйся, честнаго таинства двери.
Радуйся, неверных сумнительное слышание.
Радуйся, верных известная похвало.
Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех.
Радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех.
Радуйся, противная в тожде собравшая.
Радуйся, девство и рождество сочетавшая.
Радуйся, Еюже разрешися преступление.
Радуйся, Еюже отверзеся рай.
Радуйся, ключу Царствия Христова.
Радуйся, надеждо благ вечных.
Радуйся, Мати Молебнице, Милостивая о нас пред Богом Предстательнице.
Јкосъ G
И#мyщи намёреніе њбрати1ти въ католи1чество правослaвныz хrтіaны, врази2 во nби1тель пріид0ша и3 къ бaшнэ, въ нeй же мyжественныz и4ноцы пребывaху, приступи1вши, лeстными ўвэщaніzми склони1ти и5хъ ко tречeнію t правослaвіz потщaхусz. Ўвэщaваz и5хъ признaти пaпу глав0ю вселeнскіz цeркви, латjнzне за сіE поб0рникwмъ правослaвіz всsкіz ми1лости њбэщaху. Nбaче вёрніи сыны2 своеS правослaвныz цeркви непрекл0нными њставaхусz и3 пред8 їкHною мри б9іей тaкw молsхусz:
Рaдуйсz, t латjнzнъ нaша несумнённаz защи1то. Рaдуйсz, въ вёрэ правослaвной нaше неwбори1мое ўкрэплeніе. Рaдуйсz, t є4ресей и3 лжеучeній нaше крёпкое њграждeніе. Рaдуйсz, въ тsжкихъ бёдахъ нaше слaдостное ўтэшeніе. Рaдуйсz, въ цrтвіе б9іе нaша мyдраz руководи1тельнице. Рaдуйсz, пред8 гDомъ нaша ми1лостиваz застyпнице.
Рaдуйсz, пресaz бцdе, рaдость дух0вную нaмъ без8 концA подаю1щаz.
Моли́тва вторая
О кто не ублажи́т Тя, Де́во Благода́тная, кто не воспое́т Твое́ милосе́рдие к ро́ду челове́ческому. Тебе́ мо́лимся, Тебя́ про́сим: не оста́ви нас, во зле погиба́ющих, раствори́ любо́вию сердца́ на́ша и ко врага́м на́шим пошли́ стрелу́ Свою́, да уязвля́ет сердца́ на́ша ми́ром к гоня́щим нас. А́ще мир нас ненави́дит — Ты простри́ любо́вь Свою́ к нам, а́ще мир нас го́нит — Ты приими́ нас. Пода́ждь нам Благода́тную си́лу терпе́ния — без ро́пота перенести́ испыта́ния, в ми́ре сем быва́емая. О Госпоже́! Умягчи́ сердца́ злых челове́ков, восстаю́щих на нас, да не поги́бнут сердца́ их во зле, но умоли́, Благода́тная, Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да умири́т сердца́ их ми́ром, диа́вол же — оте́ц зло́бы — да посрами́тся! Мы же, воспева́юще милосе́рдие Твое́ к нам, злым, непотре́бным, воспое́м Ти, о Пречу́дная Госпоже́ Де́во Благода́тная: услы́ши нас в час сей, сокруше́нная сердца́ иму́щих, огради́ нас ми́ром и любо́вию друг ко дру́гу и ко враго́м на́шим, искорени́ от нас вся́кую зло́бу и вражду́, да воспое́м Тебе́ и Сы́ну Твоему́, Го́споду Иису́су Христу́ на́шему: Аллилу́иа! Аллилу́иа! Аллилу́иа!
Икос 9
Витий многогласных язык не возможет
воспети достойно Твой сладостный лик, о Дево и Мати
Владычице. Чудных Твоих даров и неизреченных красот
умножение сердца исполняет умиления и дарует очесем
источники слез, и подвизает вопити в сокрушении:
Радуйся, сердец росо умиления.
Радуйся, надеждо всех безнадежных.
Радуйся, всех правды лишенных прибежище.
Радуйся, демонов злых прогонительнице.
Радуйся, грозно бесом запрещаеши.
Радуйся, унылых духом востание.
Радуйся, яко вся возможна Тебе.
Радуйся, стропотных душ вразумление.
Радуйся, палице спящим сном греховным.
Радуйся, сладость всем, в горьких работах сущим.
Радуйся, всех скорбящих Радосте.
Радуйся, Всеблагая Владычице, умиление и
спасение наше.
Икос 11
Светоприемная свеща истиннаго Света сущим на земли явльшися, Благодатная Дево Богородице, души просвещаеши с любовию к Тебе притекающим и молишися пред Престолом Небеснаго Владыки о всех поющих Ти таковая:
Радуйся, луче умнаго Солнца.
Радуйся, светило незаходимаго Света.
Радуйся, молние, души просвещающая.
Радуйся, яко гром враги устрашающая.
Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение.
Радуйся, яко многотекущую источаеши реку.
Радуйся, купели живописующая образ.
Радуйся, греховную отъемлющая скверну.
Радуйся, бане, омывающая совесть.
Радуйся, чаше, черплющая рaдocть.
Радуйся, обоняние Христова благоухания.
Радуйся, животе тайнаго веселия.
Радуйся, Мати Молебнице, Милостивая о нас пред Богом Предстательнице.
Место нахождения образа и его списков
Оригинал святыни Богородицы «Умиление», переживший длинные скитания, сегодня хранится в Голицыно при соборе преподобного Серафима Саровского. Но, как мы уже знаем, у данной иконы хватает и списков, которые часто имеют такую же чудотворную силу, что и оригинал. Например, одна из самых известных и почитаемых копий находится в Троицком соборе, что расположился при Серафимо-Дивеевском храме.
Его в 19-20 столетиях создали монахини из обители. И пусть список явно помоложе оригинала иконы, но за свою историю существования он успел неоднократно проявить чудодейственные свойства людям. Именно в честь этой версии иконы были установлены даты празднования 22 декабря и 10 августа (по новому стилю). Еженедельно по воскресеньям во время проведения божественной литургии у святого изображения Девы Марии выполняется особое песнопение Параклис.
Есть и ещё одна известная копия образа «Умиление» хранится в Москве при Патриаршем Богоявленском Соборе.
Молитва Божией Матери перед иконой «Радуйся, Невеста Невестная»
О Пресвятая Дево Богородице, Христа Царя и Бога нашего Мати, умиления сокровище и милости источниче, душеспасительных даров подательнице и скорбящих душ благодатная утешительнице! К Тебе с любовию припадаем и пред святою иконою Твоею молимся: умоли, Владычице, возлюбленнаго Сына Твоего Христа Бога нашего помиловати и спасти нас, погибающих во гресех, вдохни в души наша покаяние искреннее и умиление богоугодное. Слезами очистительными омый нас от скверны греховныя и яви чисты и непорочны рабы Христовы. Вся благопотребная житию временному и вечному спасению нашему милостивно, Госпоже, нам даруй. Мир умири, святую обитель сию добре сохрани, безмятежие и изобилие плодов земных нам низпосли и на кончине живота нашего не лиши нас Матерняго Твоего заступления и помощи, да предстательством Твоим безбедно прейдем мытарства воздушная и сподобимся унаследовати Царство Небесное. Ей, Царице всеблагая, всех радостей радосте и всего мира христианскаго утешение, помози нам ныне и тогда, егда наипаче помощи Твоея святыя востребуем, и спаси нас Матерними Твоими молитвами ко Христу Богу, Емуже со Отцем и Святым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Икона, которую Серафим Саровский называл «Радость Радостей», поистине уникальна. Образ редко встречается на домашних иконостасах или в храмах, однако он до сих пор остается одним из самых почитаемых богородичных ликов. К нему обращаются женщины со всех уголков страны, и не было еще ни единого раза, чтобы Богородица не услышала их молитвы.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.
Јкосъ з7
Н0вый дивёеву ѓгGлъ храни1тель, жрeбіz дв7ы и3 дёвъ ўстрои1тель, п0сланъ пречcтою бhсть серафи1мъ. Кyпнw съ прехвaльнымъ петр0мъ, съ їwaнномъ, въ кeліи дв7а предстA несказaннw, свётлаz, съ мyченицъ ли1кwмъ сhмъ, бlгоухaющи мЂромъ нбcнымъ. Дёвъ ты2 мои1хъ не њстaви, вэщaетъ: п0мощь є3мY по вс‰ дни nбэщaетъ, џнъ же прин0ситъ є4й дaръ св0й словeсный:
Рaдуйсz, слaво прbр0кwвъ прекрaснаz: рaдуйсz, крjне ўд0лій раS.
Рaдуйсz, мyченицъ пёснь велеглaснаz: рaдуйсz, стeршаz слeзы моS.
Рaдуйсz, грёшныхъ моли1твъ не забhвшаz: рaдуйсz, си1рыхъ твои1хъ посэти1вшаz.
Рaдуйсz, нaша пред8 сн7омъ спорyчнице: рaдуйсz, съ бGомъ принeсшаz ми1ръ.
Рaдуйсz, дyшъ жених0выхъ њбрyчнице: рaдуйсz, двeрнице звaннымъ на пи1ръ.
Рaдуйсz, тaйны t вёка kвлeніе: рaдуйсz, дв7о, тебЁ мое пёніе.
Рaдуйсz, всёмъ рaдостэмъ ты2 є3си2 рaдость, всебlжeннаz.
В чем помогает икона
Акафист иконе Божией Матери «Умиление» читается обычно в дни памяти: 1 и 10 августа.
Просят же Богородицу «Умиление» о разном:
- о спасение мужа и родных;
- о счастливом браке;
- о большой семье;
- о даровании Господом детей;
- о счастливой судьбе дочек;
- о сохранении душевной красоты;
- о женской мудрости.
Ни одну молитву Богородица не оставляет неуслышанной и за все ходатайствует перед Господом. Но прежде чем молиться ей, следует помнить, что красота душевная и спасение важнее всего остального, и именно об этом следует молиться в первую очередь.
Икона «Умиление»
Местонахождение иконы
Находится она вместе с другими реликвиями в имении Патриархов Церкви в городе Москва. Ежегодно во время празднования Похвалы Пресвятой Богородицы ее выносят и размещают в Богоявленском соборе, чтобы люди могли прийти и поклониться.
Дева Мария на иконе нарисована по пояс, со склоненной головой и сложенными крестом руками на груди. Характерной особенностью образа является отсутствие младенца Христа у нее на руках, поскольку лик изображает момент принятия Благой Вести девой Марией. Когда архангел Гавриил сообщил ей волю Господу. Поэтому Дева изображена смиренной, именно такой она и приняла весть от Господа.
Среди ее списков находится один известный — точная копия хранится в Третьяковской галерее, и каждый посетитель галереи может оценить красоту доски и также прочитать молитву перед ней. Есть и другие списки, которые хранятся в различных церквях.
Совет! Маленькую копию можно приобрести и для домашнего иконостаса.
История появления лика
Написана Дева Мария на холсте маслом и прикреплена на доску из кипариса (67×49 см). Изначально она была во владении святого монаха Серафима Саровского и была одной из нескольких изображений Богородицы, хранящихся у него.
Данная доска была келейной у Саровского, и именно ее лампадным елеем он помазывал приходящих к нему больных. Происходило множество чудес, ведь монах неистово молился за каждого больного, и многие люди получали исцеление после помазания елеем.
Именно монах Серафим назвал изображение «Умиление» или «Всех радостей радость», перед ним же он и умер во время воскресной молитвы 2 января 1833 года. Все имение после смерти монаха было роздано настоятелем отцом Нифонтом. «Всех радостей Радость» отошла монахиням в Дивеевской обители, которой при своей жизни покровительствовал святой монах и которой он завещал лик, сказав, что поручает всю общину на попечение этой Царицы Небесной.
Отсюда и пошло теперешнее название доски Серафимо-Дивеевская — от имени первого и второго владельцев.
Несколько десятков лет до Красной революции образ хранился в Троицком соборе этого монастыря, где одновременно проходил реставрацию. Во время нее доску облекли в позолоченную раму, хотя чуть позже императором Николаем Вторым была подарена еще одна риза, украшенная драгоценными камнями. Драгоценными камнями и жемчугом выложены сияющие лучи, расходящиеся от нимба Девы. Как известно, император и его жена были крайне вовлечены в жизнь Серафима Саровского и даже приняли активную роль в канонизации святого. Икона имеет множество списков, часть из которых также прославились как чудотворные.
До революции образ единожды участвовал в крестном ходе из Дивеева в Саров во время праздника в честь святого Серафима. Однако с приходом советской власти монахи стали подвергаться гонениям, так в 1927 году был закрыт монастырь, а его настоятель вместе с женой арестованы.
Матушка Александра смогла уберечь некоторые реликвии и после своего освобождения увезла их в город Муром. Когда она умерла, за реликвиями стала смотреть монахиня Мария и в конце своей жизни передала все патриарху Пимену, который, в свою очередь, передал все на хранение протоиерею Виктору из Кратово. Храня вещи святого монаха, протоирей и его жена часто становились свидетелями чудесных исцелений больных, приходивших помолиться иконе.
И лишь в 1991 году все вещи Саровского попали к Патриарху Московскому Алексию II и так и остались на хранении в Патриаршей резиденции в Москве.
Явление иконы «Умиление» Серафиму Саровскому
Икос 5
Видеша ближнии и дальнии, како Твой
образ святый «Умиление» точит исцеления всем
немощствующим, прибегоша к Тебе в скорбех и болезнех, и
никто же от Тебе тощь и неутешен отъиде, и бысть во
отраду Твой образ святый. Сего ради вернии благодарне
зовут:
Радуйся, немощей наших отгнание.
Радуйся, смертоносных язв исцеление.
Радуйся, в бедах скорая Утешительнице.
Радуйся, бесов Прогонительнице.
Радуйся, града Печер украшение.
Радуйся,
обители Печерския стено и ограждение.
Радуйся, иноков Небесная Игумение.
Радуйся, о добродетельном житии промыслительно
пекущаяся.
Радуйся, в напастех стено нерушимая.
Радуйся, отчаянных грешников пристане.
Радуйся, недоумевающих разуме.
Радуйся, Всеблагая Владычице, умиление и
спасение наше.
Молитва
О, Пресвятая Госпоже, Царице небесе и земли, Преблагословенная Мати Христа Бога нашего! С верою и любовию молитвенно прибегаем мы недостойнии к Тебе, Пречистая Заступнице наша. Ты еси Покровительнице града нашего Мариуполя и всея Приазовския земли благословение. Твой бо образ святый, чудесно явленный некогда в каменных горах Крымских, избави люди греческия от страшных бедствий змия великаго, пожиравшаго скоты и вся окрест живущия – избави и нас от вредоносных козней диавольских, от враг видимых и невидимых, от напастей, скорбей и болезней и всякого зла. Ты еси Путеводительнице благая, путь спасения верным указующая. Твой бо образ святый принесеся от гор Крымских во основание града нашего Мариуполя святителем Игнатием, и яко светильник пресветлый просвети верою православною вся живущия в нем. Ты еси воистину богородице всепетая, яко вся Тебе возможна суть и елика аще восхощеши, власть имаши вся совершити. Никтоже бо притекаяй к Тебе, пред образом сим молящеся посрамлен отходит, но просит благодати и приемлет милость по благому изволению во спасение душ и телес.
Јкосъ G.
И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:
Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.
Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.
Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.
Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.
Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.
Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.
Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.