Акафист пресвятой богородице пред иконой «ченстоховския» («непобедимая победа»)

Икос 11

  ветильницы наши угасоша, елея же благих дел не имамы, во еже возжещи благодать Духа Святаго. И где обрящемся, окаяннии, сном греховным отягченнии, егда постигнет нас внезапу в полунощи час кончины на­шея? Но да не услышим и мы, якоже юродивыя девы, грознаго гласа Жениха: «Не вем вас!» Помози нам, Вла­дычице, наполни сосуды душ наших елеем благих дел, паче же милосердия и смирения, да благодарственно воспоем Ти сице:

    Радуйся, яко воспоминанием грядущаго грозного Суда Божия от грехов нас отреваеши;

    Радуйся, яко души наши, аки невесту, ко сретению прекраснаго Жениха Христа предуготовляти нас поучаеши.

    Радуйся, яко возбуждаеши нас на всяк день же и час приносити Христу Богу молитвы, прошения и благодарения;

    Радуйся, яко с мудрыми девами, душами праведных, внити в брачный чертог Сына Твоего и Бога нашего помогаеши.

    Радуйся, яко в ризу непорочности и чистоты облещися нам способствуеши;

    Радуйся, яко стати нам на Страшном Суде Христове одесную Его ходатайствуеши.

    Радуйся, яко благоутробие Божие о причастии нас лику избранных умоляеши;

    Радуйся, яко ум наш, омраченный небрежением, светом Своим озаряеши.

    Радуйся, яко голубину простоту и агнчу кротость стяжати нам приискренне желаеши;

    Радуйся, яко самоотвержению и отречению от злыя нашея воли приобучити нас тщишися.

    Радуйся, яко младенческое незлобие даровати нам способствуеши;

    Радуйся, яко хладное сердце наше молитвами воспламеняти нам помогаеши.

    Радуйся, Матерь Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

 лагодать прияла еси, Владычице, от Всемогушаго Господа Бога миловать благочестивых чад Церкве Христовы и вразумляти нечестивых сынов ея. Сего ради, притекающе под державный покров Твоея благости, усердно молим Тя, Владычице: избави нас от ухищре­ний духов злобы, разслабляющих наши душу и тело леностию и нерадением, и возбуди нас от сна греховнаго, да благодарственно вопием Богу: Аллилуиа!

  оюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя, Владычице, яко живоносный источник благодати и неистощимую чудес реку, без­дну бо милости и щедрот даровала еси роду христиан­скому явлением честных икон Твоих. Сего ради и мы, припадающе к честней иконе Твоей Державней, со уми­лением вопием Ти сице:

    Радуйся, Церкве Небесныя и земныя украшение;

    Радуйся, девства честный покрове и ограждение.

    Радуйся, светлое пророческое сбытие;

    Радуйся, всехвальных апостолов восхваление.

    Радуйся, честная похвало иереев благоговейных;

    Радуйся, молние, неверных устрашающая.

    Радуйся, славою чудес Твоих верных смыслы озаряющая;

    Радуйся, печаль и скорбь нашу в радость претворяющая.

    Радуйся, яко молиши Сына Твоего и Бога нашего всем нам спастися;

    Радуйся, яко твориши милости всем в державный Твой покров притекающим.

    Радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех;

    Радуйся, всем с верою Тебе молящимся полезная дарующая,

    Радуйся, Матерь Божия Державная, Заступнице усердная рода христианскаго.

   Всепетая Мати, Державная Владычице! Приими ныне сие малое моление наше и величия ради благости Твоея и неизреченных щедрот Твоих не помяни множества грехов наших, но исполни во благих проше­ния наша; даруй нам вся потребная к животу и благо­честию, избави нас от глада, болезней и печали, и Цар­ствия Небеснаго наследники всех сотвори, верно вопи­ющих Богу: Аллилуиа!

(Сей кондак глаголи трижды. А по сем читается Икос 1 и Кондак 1).

Оглавление | Словом о вере | О «Державной» иконе | О нашем храме

Расписание богослужений | Наши координаты | Фотогалерея

Икос 12

Поюще пение похвальное усты недостойными, уповаем на милость Божию и Твое, о Богомати, заступление и ходатайство за нас, грешных, пред Господем, яко да дарует державе русстей на супостаты одоление, от иноплеменных поган свобождение, царя православного во охранение и к Царствию Небесному путевождение, и выну буди с нами, зовущим Ти: Радуйся, огнем Божественным Всепросвещающая; Радуйся, мрак греха Отгоняющая; Радуйся, жестокости наших сердец Умягчение; Радуйся, заблудших на путь спасения Возвращение; Радуйся, Стено Нерушимая; Радуйся, Победо Непобедимая; Радуйся, Небеси и земли Украшение; Радуйся, Надеждо нашего Воскресения; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Молитва вторая

Царица Небесная Пресвятая Богородица Пренепорочная Дева Мария Мати Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Слезно молимтися к Тебе Заступнице Усердной не остави нас недостойных рабов Божиих милостию и покровом Своим, яко избраша землю Русскую уделом Своим. Матушка Небесная просим не остави нас по любви Своей Матерней и яви хлеб невещественный, яко явила Сына Божия в мир сей ради Спасения человеков всех, не остави нас яко и в глады и моры. Не оставляла без покрова народ Верный Триединому Богу Отцу, Сыну, и Духу Святому Животворящему. И избави народ весь от нашествия темных сил яко и в осажденных градах и весях избавляла и спасала по молитвам Пред Пречистым Образом Твоим много явила милости. Слезно молимтися услыши нас яко при осаде обители Соловецкой и в глад не оставила подвизающихся и народ по молитве святителя Филиппа без Материнского Своего заступления и милости, яко в граде Севастополе осажденном являла хлеб небесный, яко в осажденном граде Петровом являла много милости и помощи Своей Материнской Ко всем прибегающим в молитвах своих пред Пречистым образом Твоим «Хлебенным» в годы правления безбожных властей. Не попусти супостатам и в дни сии истребить народ Верный Пресвятой Единосущной и Нераздельной Троице и умоли Сына Своего и Бога нашего Иисуса Христа помиловать всех Православных предстоящих пред Пречистым образом Твоим. По любви Своей Материнской не остави нас грешных Не оставляв и Святителя Филиппа иже обрет за пещию образ Твой Святый. Молимтися услыши нас рабов Сына Твоего и Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа и укрой покровом Своим удел Свой земной и весь народ Веры Православной. Притекающий к пречестному образу твоему «Хлебенней» В дни сии егда и власть имущи небрегут о народе сем от которого избраны на правление. Услыши ны и не остави нас без императора помазанника Божия яко избраша на правление в земле Российской.

Јкосъ в7

Рaзумъ подaждь нaмъ, погибaющимъ въ ск0рби нaшей, застyпнице ўсeрднаz, тh бо њб8eмлеши покр0вомъ млcти твоеS во всsкой нуждЁ зовyщихъ со ўмилeніемъ таков†z:
Рaдуйсz, въ недоумёнійный чaсъ печaли п0мыслы полeзныz нaмъ низпосылaющаz. Рaдуйсz, њбуревaемыхъ страстьми2 и3 болёзнующихъ сeрдцемъ бlгодaтнw врачyющаz. Рaдуйсz, ск0рое преодолeніе грэх0вныхъ нaвыкwвъ. Рaдуйсz, прибэгaющихъ къ тебЁ t стрaсти піsнства и3збавлsющаz. Рaдуйсz, грёшникwвъ къ бlгодaтнэй жи1зни возставлsющаz. Рaдуйсz, во всsкихъ бэдaхъ нaшихъ ск0раz ўтёшительнице.
Рaдуйсz, бlгодaтнаz бцdе дв7о, всёхъ погибaющихъ сп7сaющаz.

Молитва первая

О, Всепетая, Мати, Хлебом жизни нас питающая! Приими молебное пение сие от нас неключимых рабов Божиих Тебе возносимое, и предстоя Образу Твоему дивящися величию чудес Твоих, показавшия от лет древних, и доныне струи милости источаеши, в хлебе насущном, Благодатная, всем Помощнице являешися, яви и нам Твое пречудное заступление. Прибегая к святой иконе Твоей «Хлебенной», не возгнушайся нас, грешных, но яко Милосердная Мати, пошли нам брашно и пищу во благо время, алчущую же душу напитай, и насыти сердца наша небесною сладостию, и умолена буди о всех призывающих Тя. Благослови всякий дом и люди Твоя, всякое житие доброе устрояти, и в хлебном довольстве соблюди в домах наших; да не тщетно взываем ко Господу: «Хлеб наш насущный даждь нам днесь». О, Прещедрая милости Мати Бога Слова Рождшая! Коль многое множества милости Твоея изливаеши на нас, грешных, и милость сугубо нам подающая в скорбех наших, и егда година трудная найдет на нас, и в скудости и нищете нашей пребудем еси, иже чаем получити от Тебе утешение благодатное и вспоможение, да не погибнет живот наш, иже рабы Божии, в скудости сущия, да всякое довольство от Тебя бо вси приемлем, Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых. О. Боголюбивая Мати наша, устрояющая и направляющая ко спасению земную жизнь нашу, вонми молению и прошению нашему; да не тщетна будет молитва наша, мы же сокрушаясь о гресех своих, в нищете нашей, сотвори и помози, Владичице, да в жизни сей любоохотно питаяся и слезным хлебом истиннаго о гресех раскаяния, насытимся некогда и Хлебом Животным, благословенным и святейшим Плодом чрева Твоего во веки веков. Вручая бо себе Твоему покрову и спасительному промышлению о нас, да не оскудеет хвала Твоя, от уст наших, ниже вера и любовь к Тебе, всегда разумети благоугодное Тебе творити и нам спасительною, и очи наша уповают на Тя, Госпоже Богородице, да непрестанно песнословим Ти: Радуйся, Благодатная, радуйся Обрадованная; радуйся Преблагословенная; радуйся Препрославленная во веки; и испроси у возлюбленнаго Сына Твоего, Спасителя нашего, милость нам, грешным, от Него же все приемлем, Егоже Хлебом спасающая души наша. Аминь.

Символ веры

1Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́ Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. 2И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. 3Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. 4Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. 5И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. 6И возше́дшаго на Небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. 7И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. 8И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щего, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. 9Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. 10Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в. 11Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, 12и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Здесь читаем акафист или канон.

Общепринятые сокращения. Вместо надписи «Слава:» или «Троичен:», читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо надписи «И ныне:» или «Богородичен:» читается «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Сла́ва, и ны́не:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь».

Замечание по чтению канона. Ирмос на богослужении поется на глас канона. Если нет возможности петь, его можно прочесть. Каждая песнь состоит из тропарей. Перед чтением каждого тропаря добавляется припев. Праздникам: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́. Богородице: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с. Святым: Святи́телю о́тче на́ш Нико́лае, моли́ Бо́га о на́с; Преподо́бне о́тче на́ш Се́ргие, моли́ Бо́га о на́с; Свята́я блаже́нная ма́ти на́ша Ксе́ние, моли́ Бо́га о на́с. Если перед тропарем стоит обозначение «Слава:» или «Троичен:», то тропарь посвящен Господу и вместо припева читается «Слава:» (см. общепринятые сокращения). Если тропарь надписан «И ныне:» или «Богородичен:», то он посвящен Пресвятой Богородице и также читается без припева. Если в песни нет троична, а только богородичен, перед ним читается «Сла́ва, и ны́не:». Если нет и богородична (в канонах Пресвятой Богородице), то «Сла́ва, и ны́не:» читается после всех тропарей. В восьмой песне вместо «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху» читается «Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха Го́спода». После 3-й и 6-й песни (при домашнем чтении) читается трижды «Го́споди, поми́луй».

Представленные на Акафистнике каноны предназначены, в первую очередь, для домашнего чтения и содержат некоторые упрощения (убраны подобны, катавасии, номера гласов, повторения тропарей и т.п.). Тексты для богослужения доступны в «зеленых» и «коричневых» минеях.

Замечание по чтению акафиста (помещено в каждом акафисте после 13-го кондака). Первые 12 кондаков и икосов прочитываются обычно. Кондак 13-й прочитывается три раза с поклонами. После этого читается 1-й икос, который находится в начале акафиста, сразу за 1-м кондаком. Затем прочитывается и 1-й кондак. После него читаются молитвы, расположенные в конце акафиста.

Соединение двух и более канонов. Соединение канонов производится согласно Типикону или богослужебным указаниям. Если у вас нет под рукой этих книг или вы не знаете, как ими пользоваться, можно действовать по упрощенной схеме. Первыми читаются каноны ко Господу и праздникам. Вторыми — Пресвятой Богородице. Третьими — святителям, преподобным, мученикам, праведникам и другим святым. В начале каждой песни читается ирмос первого канона, потом по очереди все его тропари с припевами, потом тропари очередной песни второго канона и т.д.

Соединение канона с акафистом (если канон и акафист одному и тому же празднику, или иконе Пресвятой Богородицы, или святому). Акафист читается после 6-й песни канона вместо кондака и икоса, которые приведены в каноне.

Икос 7

Новую показа тварь, явлься Зиждитель, нам от него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы, и сохранинив ю, якоже бе нетленну, тако и нам много прегрешившим, новую милость даровала еси Царица Небесная Пресвятая Богородице Дева, явлением чудотворной иконы Твоея «Хлебенной». Воссияй и нам путеводною звездою, во мраке скорбных дней наших. Возвесели сердца наша, в уныние поверженные, тьмою отчаяния объятые. Умножи Веру нашу и согрей огнем пламенным ожесточенныя души наша, да зряще Тя на Небесех, молитвенно зовем Ти:

Радуйся, отчаявшихся прибежище.

Радуйся, скорбящих слышанием.

Радуйся, Православной веры утверждение.

Радуйся, безнадежных в томлении духа ободрение.

Радуйся, отрада наша и дивное о нас попечение.

Радуйся, в бедах и печалех теплая заступление.

Радуйся, веру в жизнь будущего века в нас пробуждающая.

Радуйся, заблудших на путь покаяния наставляющая.

Радуйся, Невесто Неневестная Мати Божия Благодатная, хлебом жизни нас питающая.

Јкосъ G

И#мyщи намёреніе њбрати1ти въ католи1чество правослaвныz хrтіaны, врази2 во nби1тель пріид0ша и3 къ бaшнэ, въ нeй же мyжественныz и4ноцы пребывaху, приступи1вши, лeстными ўвэщaніzми склони1ти и5хъ ко tречeнію t правослaвіz потщaхусz. Ўвэщaваz и5хъ признaти пaпу глав0ю вселeнскіz цeркви, латjнzне за сіE поб0рникwмъ правослaвіz всsкіz ми1лости њбэщaху. Nбaче вёрніи сыны2 своеS правослaвныz цeркви непрекл0нными њставaхусz и3 пред8 їкHною мри б9іей тaкw молsхусz:

Рaдуйсz, t латjнzнъ нaша несумнённаz защи1то. Рaдуйсz, въ вёрэ правослaвной нaше неwбори1мое ўкрэплeніе. Рaдуйсz, t є4ресей и3 лжеучeній нaше крёпкое њграждeніе. Рaдуйсz, въ тsжкихъ бёдахъ нaше слaдостное ўтэшeніе. Рaдуйсz, въ цrтвіе б9іе нaша мyдраz руководи1тельнице. Рaдуйсz, пред8 гDомъ нaша ми1лостиваz застyпнице.

Рaдуйсz, пресaz бцdе, рaдость дух0вную нaмъ без8 концA подаю1щаz.

История происхождения

Первые упоминания об иконе датированы 1688 годом. Тогда в Преображенской церкви Москвы, на Ордынке, она впервые прославилась, как чудодейственная. Кто является автором-иконописцем и когда была создан образ, доподлинно неизвестно. Есть предположение, что она попала в храм в 1685 году после реставрации на пожертвования Акинфовой Евдокии. Но, эти сведения документально не подтверждены.

К 1688 году икона уже была чрезвычайно ветхой, и понадобилось ее укреплять. Для этой цели были использованы деревянные кипарисовые подпорки.

Событие, прославившее икону, произошло с Евфимией Папиной, родной сестрой Московского Патриарха Иоакима. Предание гласит, что, будучи тяжело больной, она услышала голос Богородицы во время молитвы. Матерь Божья поведала ей о целительном образе в Преображенской церкви, на левой, стороне, где обычно стоят женщины в храме. Голос велел Евфимии призвать к себе священника, который должен отслужить молебен с водосвятием над этой иконой. И тогда, она совершит исцеление.

Изумленная женщина выполнила все в точности так, как велел голос Богоматери. Пригласила в дом священнослужителя, который принес икону «Всех скорбящих Радость» и провел над ней молебен. После него больная исцелилась. Случилось это 24 октября 1688 года. Данное событие занесено в летопись Преображенского храма на Ордынке. Оно положило начало чудодейственной силе иконы. О нем сразу стало известно во всем московском православном мире из «Сказания об иконе». Оно было написано очень скоро после свершения чуда.

Помимо сказания, священнослужители составили службу и молитвы к иконе. Позднее, в 1863 году

П. С. Казанский – профессор Московской Духовной академии составил особый акафист.

Преображенская церковь сразу приобрела другое название – народное. Ее стали именовать Скорбященской, в посвящение о чудотворной иконе.

Вскоре после чудесного исцеления Е. Папиной, когда икону признали чудотворной, мастера Оружейной Палаты получили благословение на создание списков.

О судьбе одного из них сохранились противоречивые сведения. Существует версия, что сестра Петра I, Наталья Алексеевна, во время переезда в Санкт-Петербург увезла икону «Всех скорбящих Радость». (Дату это события относят, примерно к1710-1711 гг).

Доподлинно неизвестно был ли это подлинник или копия. Одни утверждают, что оригинал остался в Преображенской церкви Москвы, а список последовал за царевной. Другие, придерживаются мнения, что она забрала с собой копию, оставив первоначальную икону на прежнем месте.

Несмотря на разногласия в этом вопросе, и Московская и Петербургская иконы считаются чудотворными в равной степени.

Та, что прибыла в Петербург, была установлена в придворной церкви Воскресения Христова. Она находилась на улице Шпалерной, за Литейным двором. Икона была облачена в богатый серебряный оклад с драгоценными камнями из личной сокровищницы царевны. Также, на нем находились частицы мощей святых и реликвий.

В 1713 году при церкви открыли богадельню под опекой Натальи Алексеевны. А после ее кончины в 1716 году она была приписана к домовому храму венценосного семейства.

В наши дни в Спасо-Преображенском соборе Петербурга находится список, который называют образом Натальи. Специалисты установили, что подобное утверждение ошибочно. Была найдена литография, изображающая икону царевны. Она не совпадает со списком этого храма. Вероятно, данная копия в дорогом окладе – это один из наиболее чтимых образов, которые хранились в Скорбященской церкви вместе с иконой, привезенной царевной из Москвы.

Екатерина II. Документально зафиксирован факт, который произошел в 1768 году во время эпидемии оспы. Императрица долго молилась пред иконой «Всех скорбящих Радость», прежде чем, решилась на прививку себе и сыну Павлу Петровичу от опасной болезни. Через некоторое время по ее велению образ облекли в новый оклад.

В 1818 году после реконструкции церкви, для иконы создали особую нишу с правой стороны от иконостаса.

В 1858 году был создан список на кипарисовой доске. Он был оформлен в новый оклад. Его изготовили по эскизам профессора Императорской Академии художеств, историка и художника Федора Григорьевича Солнцева. Согласно замыслу автора оправу создали из золота. Его потребовалось 6 кг и 700 г. Для украшения использовали много драгоценных камней – бриллиантов, сапфиров, рубинов, гранатов, изумрудов, топазов, жемчугов. Также, на оклад наложили священные мощи, освященные митрополитом Григорием (Постниковым).

В разные времена одновременно с главной иконой находились три копии. К сожалению, но одна из них не дошла до наших дней. Подробнее о них и о других известных списках.

Икос 12

Поющи Твое рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм , Богородице: во Твоей бо вселився утробе, содержай вся рукою Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех:

Поющи Твоя неизреченныя милости и чудеса, являемые нам недостойным, преклоняем колена пред чудною иконою Твоею, Богородице Приснодева, «Хлебенной», и молим Тя усердно мир и тишину и вся потребное в житии сем подаждь нам недостойным, в кончине живота же нашего благую часть наследовати помози нам, и на Страшном Судилище Бога нашего заступление и ходатайство не остави. Ныне же приими моление наше, на Тя уповающих, с умилением славословящих Тя сице:

Радуйся, Материнским Покровом Твоим житие наше добре устрояющая.

Радуйся, Благая Матерь, Твоим небесным заступлением от всяких бед и напастей нас сохраняющая.

Радуйся, о нас немощных непрестанно молящаяся, надежду спасения в нас вселяющая.

Радуйся, во времена тяжкие уповающих на Тя, Кормилице, верная.

Радуйся, праведный гнев Божий на милость прелагающая.

Радуйся, в час кончины к Тебе молящихся не оставляющая.

Радуйся, на мытарствах воздушных чтущих Тя верная Путеводительнице.

Радуйся, Скоропослушнице Державная, молений наших не отвергающая.

Радуйся, Невесто Неневестная Мати Божия Благодатная, хлебом жизни нас питающая.

Јкосъ G.

И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:

Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.

Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.

Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.

Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.

Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.

Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Икос 5

Земная злоба неистовствова, и оружие пройде Твое сердце, Богомати, егда узрела еси Сына на Кpecтe распята. Мучении горькими одержима бысть душа Твоя, и велий плач принесла ecи, глаголюще: «странным и дивным Рождеством Твоим, Сыне Мой, возвеличена бысть пред всеми матерями; но горе Мне, утроба Моя раздирается, егда вижу Тя на Древе». Сии страдания безмерными да укрепятся вси матери и да принесут ныне Божией Матери славословия сицевая:

Радуйся, сердца матернего, страдании Сына, яко мечем пронзенного достойный образ подражания.

Радуйся, матерем горестным и душею израненным надежное укрепление.

Радуйся, Мати всю жизнь содержащего.

Радуйся, скорбный путь материнства горце уведевшая.

Радуйся, муки чадорождения утишающая.

Радуйся, матерей печаль безъисходную веянием любви рассеивающая.

Радуйся, роди бо вси Тебе присно чудятся.

Радуйся яко паче горних сил превознеслася, рождши неприступного Бога.

Радуйся, рождением из Себе Сына предвечнаго чадородие благословившая.

Радуйся, многочадным матерям силы неслышно подающая.

Радуйся, слезы матерей благодатно осушающая.

Радуйся, подвиг жизни их добрый светом утешения озаряющая.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Икос 10

Стена и щит Святыя Церкве еси, Богоневестная Мати, и непоколебимое благостояние Ея, понеже Тобою от напастей вражиих ограждаема, и от стрел духа злобы поднебесныя хранима, яко невеста целомудренная дарами Святаго Духа облагодатствованная, победу Победившаго мир всемирно празднует, сыны Света и наследники вечных благ верныя свои показует. Сего ради, не отврати тщи, стену необориму в Тебе стяжавших, и спасения своего надежду на Тя возложивших, но Твоими молитвами избави нас от враг видимых и невидимых, от вреда и искушений, да Тобою спасаеми, приносим Ти таковая:

Радуйся, мира и согласия в Церкве Христовой благодатная Устроительнице;

Радуйся, лжепророков, соблазняющих стадо Христово, грозная Посрамительнице.

Радуйся, иерархов, братолюбию ревнующих, смиренномудрием и беззлобием украшающая;

Радуйся, сраспинатися молитвою и терпением за овец Христовых им помогающая.

Радуйся, Лоно Божественныя чистоты, от него же пастыри Церкве ангельскою порфирою снабдеваются;

Радуйся, крине райския красоты, еюже иночествующии к жизни вечней уготовляются.

Радуйся, преблагая Благодетельнице, труждающияся и от мира сего поносимыя на пир Агнца Божия собирающая;

Радуйся, скорбми в вере неколеблемыя венцем блистания неувядаемаго венчающая.

Радуйся, Мати Христа Жизнодавца, Церкве Святыя радосте и утверждение.

Јкосъ в7i

Пою1ще пёніе похвaльное ўсты2 недост0йными, ўповaемъ на млcть б9ію и3 твоE, q бGомaти, заступлeніе и3 ходaтайство за нaсъ, грёшныхъ, пред8 гDемъ, ћкw да дaруетъ держaвэ рyсстэй на супостaты њдолeніе, t и3ноплемeнныхъ пог†нъ свобождeніе, царS правослaвнагw во њхранeніе и3 къ цRствію нбcному путевождeніе, и3 вhну бyди съ нaми, зовyщимъ ти2:

Рaдуйсz, nгнeмъ бжcтвеннымъ всепросвэщaющаz. Рaдуйсz, мрaкъ грэхA tгонsющаz. Рaдуйсz, жест0кости нaшихъ сердeцъ ўмzгчeніе. Рaдуйсz, заблyдшихъ на пyть сп7сeніz возвращeніе. Рaдуйсz, стэно2 неруши1маz. Рaдуйсz, побёдо непобэди1маz. Рaдуйсz, нбcи2 и3 земли2 ўкрашeніе. Рaдуйсz, надeждо нaшегw воскресeніz.

Рaдуйсz, застyпнице ўсeрднаz, и3збaви нaсъ t всsкагw ѕлA и3 сотвори2 чyдо сп7сeніz.

История обретения образа Пресвятой Богородицы Державная

Появление чудотворного Богородичного Лика насыщено драматическим смыслом, понять который простым человеческим умом невозможно.

Событие случилось 15 марта 1917 года, в день отречения от престола государя Николая II в пользу своего брата. Оба события связаны воедино в народном сознании.

Возможно, Царица Небесная дала людям знак о том, что ныне Она Сама будет защищать Россию. Не исключено, что событие случилось как предзнаменование грядущих тяжелых и кровавых событий для страны. Кстати, через год Николай II принял мученический венец вместе со своим семейством, а в 2000 году вся семья была прославлена в чине страстотерпцев.

Крестьянке, проживающей в селе Перерва, по имени Евдокия Андрианова, в сонном видении явилась Пречистая Дева. Она повелела женщине пойти в село Коломенское, что напротив Перервы, на противоположном берегу Москвы-реки. Там находилась старая Богородичная икона. Царица Небесная указала крестьянке восстановить Лик, дабы прихожане верующий во Христа люд имел возможность возносить молитвы пред образом.

В ту же ночь Евдокии была показана белоснежная церковь, на ее престоле восседала Сама Богородица с Божественным Младенцем на руках. Указанный храм был сильно схож с церквушкой в Коломенском, поэтому женщина и поведала ее настоятелю о ночном чуде. Священник благословил сельчанку на поиски заветного образа.

Икона Божией Матери, именуемая «Державная»

Спустившись в церковный подвал, Евдокия среди черновых икон обнаружила Лик, схожий с явленным ей во сне. На нем так же, как и в видении, восседала Царица Небесная вместе с Младенцем. Икону стали именовать Державной, потому что на ней Мария удерживала в руках скипетр и державу — царские регалии, означающие земную власть над страной и монаршее владычество, данное Богом .

Обретенную икону обновили мастера-иконописцы Алексиевской обители. Вскоре с образа стали делать списки, которые мгновенно разошлись по российским храмам. Сама же первоначальная икона стала почитаться как чудотворная. Ее возили по городам и весям, она всегда была там, где простой православный люд мог прикоснуться к святыне.

Вскоре после обретения иконе был написан акафист и молебное пение, в составлении священных текстов активно участвовал сам Патриарх Тихон. Он же явил народу, что икона не принадлежит древним письменам, она написана не ранее XVIII века.

О патриархе Тихоне:

  • Житие святого Тихона, патриарха Московского
  • Молитва святому Тихону, патриарху Московскому

При приближении к столице наполеоновских войск, Лик было решено отправить в Коломенское, дабы уберечь его. После революции образ хранился в запасниках Московского Исторического музея и лишь в 1990 году возвратился вновь в Коломенскую Вознесенскую церковь.

В 2007 году случилось знаменательное событие: Русская Православная церковь в России и за рубежом воссоединились, после чего «Державная» Богородица стала путешествовать по миру.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector