Неделя фомина, антипасха. избранные службы цветной триоди

Содержание:

Богослужебные указания

В ежегодно выпускаемом Московской патриархией руководстве “Богослужебные указания на каждый год” содержится полный порядок богослужений. Он составлен в соответствии с Богослужебным Уставом и учитывает разнообразие богослужений. Например, на 31 мая 2020 года приходится 7-я неделя по Пасхе. В этот день Церковь вспоминает память 318 святых отцов Первого Вселенского Собора (325). В Указаниях отмечено, что воскресная служба должна совершаться вместе со службами попразднства Вознесения и святых отцов по богослужебной книге Триоди. Описан порядок чтений Священного Писания. Также отмечен прокимен дня, прокимен Отцов, стихиры, воскресные тропари, тропарь отцов.

Для «непросвещенного» прихожанина церкви эти указания непонятны. Что такое прокимен? Почему он бывает разным? Разберемся в этом.

Православный храм во время богослужения

Великие прокимны

Великих прокимнов в Православии четыре, каждый относится к определенному празднику.

Во время вечернего богослужения накануне праздников Воскресения Христова, Фомина Воскресения (следующее воскресение после Пасхи), Пятидесятницы (пятидесятый день после Пасхи) и Рождества Христова (7 января по новому стилю) на звучит прокимен:

На Вечерни праздников Крещения Господня (19 января), Преображения (19 августа), Вознесения (сороковой день после Пасхи) и Воздвижения Животворящего Креста Христова (27 сентября) исполняется прокимен:

На вечерней службе перед Прощеным воскресеньем (перед началом Великого поста), перед вторым и четвертым воскресеньем Великого поста поется прокимен:

Для первого, третьего и пятого воскресенья Великого поста установлен прокимен:

На Светлой недели после Пасхи также произносятся великие прокимны.

Для Светлого Понедельника — «Бог наш на небеси́ и на земли́ вся, ели́ка восхоте́, сотвори́» (113 Псалом). 

Для Светлого Вторника — «Гла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х, гла́сом мои́м к Бо́гу, и вня́т ми́» (76 Псалом)

В Светлую Среду — «Внуши́ Бо́же моли́тву мою́, и не пре́зри моле́ния моего́» (54 Псалом).

Для Светлого Четверга — «Возлюблю́ Тя Го́споди кре́посте моя́, Госпо́дь утверже́ние мое́» (17 Псалом).

Для Светлой Пятницы — «Дал еси достоя́ние боя́щимся Тебе́, Го́споди» (60 Псалом).

Согласно Уставу, во время пения великого прокимна на вечернем богослужении совершается вечерний вход духовенства. Соответственно, отменяется прокимен дня недели. Исключение бывает, если такой день совпадает с субботой. Тогда произносится воскресный прокимен, а пение великого прокимна совершается днем ранее.

Седмица 19-я по Пятидесятнице, глас 1

День постный

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Мчч. Наза́рия, Герва́сия, Прота́сия и Ке́лсия (54–68); прп. Параске́вы-Пе́тки Сербской (XI).

Прп. Нико́лы Святоши, кн. Черниговского, Печерского чудотворца, в Ближних пещерах (1143); сщмч. Сильва́на Газского, пресвитера (IV).

Сщмч. Михаила Лекторского, пресвитера (1921); исп. Амвро́сия (Полянского), епископа Каменец-Подольского (1932); сщмч. Петра Лебедева, пресвитера (1937); прмч. Максимилиа́на (Марченко), игумена (1938).

Икона Божией Матери: Яхромская (XV).

Читать Священное Писание вместе с Церковью:

Преподобной Параскеве-Петке Сербской

Тропарь, глас 2:

Пусты́нное и безмо́лвное житие́ возлюби́вши,/ и во след Христа́, Жениха́ твоего́, усе́рдно поте́кши,/ и Того́ благо́е и́го во ю́ности твое́й взе́мши,/ Кре́стным зна́мением к мы́сленным враго́м му́жески вооружи́вшися,/ по́стническими по́двиги, посто́м, и моли́твами, и сле́зными ка́плями/ у́глие страсте́й угаси́ла еси́, достосла́вная Параске́во:/ и ны́не в Небе́снем черто́зе/ с му́дрыми де́вами предстоя́щи Христу́,// моли́ о нас почита́ющих честну́ю па́мять твою́.

Кондак, глас 6:

Святу́ю вси засту́пницу су́щим в беда́х,/ благоче́стно воспои́м Параске́ву всечестну́ю:/ та бо, житие́ оста́вльши тле́нное/ и нетле́емое прия́т бо ве́ки,/ сего́ ра́ди сла́ву обре́те,// чуде́с благода́ть Бо́жиим веле́нием.

Молитва:

О, прекра́сная неве́сто Христо́ва, чи́стая голуби́це, позлаще́нная Ду́хом Святы́м, де́вственная похвало́ и пустынножи́тельная собесе́днице А́нгелов, насади́вшая на земли́ мы́сленный рай твои́ми доброде́телями, преподо́бная ма́ти Параске́во! Что принесе́м тебе́ досто́йнаго в дар, кроме́ смире́нных и гре́шных моле́ний на́ших, я́же прии́мшы, очи́стя я́ святы́ми твои́ми моли́твами и принеси́ к Жениху́ твоему́, Христу́ Бо́гу на́шему! Ублажа́ем тя, красото́ Се́рбскаго наро́да и на́ша засту́пнице и храни́тельнице, е́юже хва́лятся ца́рие и кня́зи. Ты, я́ко хра́брый воево́да, кре́постию, да́нною ти от Царя́ сил, обраща́ла со студо́м вспять ли́ца враго́в страны́ твоея́, и на́шу страну́ Росси́йскую си́лою моли́тв твои́х огради́ от всех наве́т ви́димых и неви́димых враго́в. Моли́ Бо́га о нас, о преподо́бная ма́ти, да не я́ростию Свое́ю обличи́т нас, ниже́ гне́вом Свои́м нака́жет нас за премно́гия грехи́ на́ша, но ми́лостию Свое́ю да огради́т нас и да да́рует нам вре́мя на покая́ние и исправле́ние. О преподо́бная Параске́во, всех, собра́вшихся в сем хра́ме и с любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́, осени́ твои́м заступле́нием и испроси́ у Царя́ сил, Ему́же со А́нгелы предстои́ши, коему́ждо благопотре́бная во вре́менной жи́зни сей, па́че же помози́ нам достиже́нии Ца́рства Небе́снаго в бу́дущем ве́це твои́ми те́плыми моли́твами и хода́тайством ко Го́споду на́шему Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Николе Святоше, князю Черниговскому, Печерскому

Тропарь, глас 2:

Оте́чество и сла́ву княже́ния твоего́ оста́вил,/ Кня́зю смире́ния, Христо́ви, усе́рдно после́довал еси́,/ преподо́бне о́тче наш Нико́ло;/ тем прия́л еси́ от Него́ ве́чное ца́рство и сла́ву на Небеси́,// иде́же лику́я, помина́й нас чту́щих па́мять твою́ ве́рно.

Кондак, глас 8:

Вся кра́сная ми́ра сего́/ и тле́нное бога́тство нивочто́же вмени́в,/ обогати́лся еси́ мно́гими чудесы́ и зна́мении от Христа́ Бо́га,/ Ему́же в весе́лии предстоя́,/ помина́й нас, чту́щих любо́вию па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, Нико́ло пречу́дне.

Статьи на Православие.Ru

Не стоит спешить считать себя достойным чуда, специально искать в своей жизни знамений свыше – такое от Бога подается, но редко

Это не столько скепсис, а духовная осторожность. А вот свою греховность принимай без скепсиса.

Только один Фома говорит иное: «Пойдем и мы умрем с Ним». Вот и Фома неверующий! Несомненно он не неверующий, но верующий. (MP3 файл. Продолжительность 8:57 мин. Размер 6.5 Mb)

10 / 23 апреля 2017 г. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 1:11:41 мин. Размер 51.7 Mb)

29 / 21 апреля 2017 г. Суббота Светлой седмицы. Сретенский монастырь. Великая вечерня, утреня. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 2:11:45 мин. Размер 94.9 Mb)

Хотя Воскресение Христово совершилось две тысячи лет назад, каждый христианин может увидеть не только воскресшего Христа, но и Воскресение Его. (MP3 файл. Продолжительность 9:22 мин. Размер 6.8 Mb)

6 / 19 апреля 2015 г. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 1:12:13 мин. Размер 52.1 Mb)

5 / 18 апреля 2015 г. Суббота Светлой седмицы. Сретенский монастырь. Великая вечерня, утреня. Хор Сретенского монастыря.

Призывая Господа в молитве и приемля Его в таинствах, мы получаем особую поддержку от Того, Кто обещался быть посреди нас, и от Него получаем силы к сохранению дара веры, мира и радости духовной, как это совершилось с апостолом Фомой, окруженным братьями-апостолами.

14 / 27 апреля 2014 г. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 1:01:36 мин. Размер 44.4 Mb)

13 / 26 апреля 2014 г. Суббота Светлой седмицы. Сретенский монастырь. Великая вечерня, утреня. Хор Сретенского монастыря.

Древнейшие источники упоминают о дне Антипасхи, связывая его, с одной стороны, с Воскресением Христовым, т. к. с IV в. он служил завершением 8-дневных пасхальных торжеств, с другой стороны – с таинством Крещения, т. к. в этот день или накануне неофиты, крещенные на Пасху или в Великую субботу, снимали белые крещальные ризы.

Часто нас, православных христиан упрекают в том, что мы слепо верим всему тому, о чем говорится в Евангелии. Но вот сегодня, в первое воскресенье после Пасхи мы вспоминаем апостола, которого иногда называют родоначальником сомнений, колебаний в вере и т.п. Есть даже такое расхожее выражение – «Фома неверующий». Однако давайте посмотрим, действительно ли апостол Фома был таким «отцом» критического реализма, и правда ли, что его вера была слабее, чем у других апостолов. (MP3 файл. Продолжительность 10:10 мин. Размер 4.9 Mb)

29 марта / 11 апреля. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 68:24 мин. Размер 32.9 Mb)

Почему апостолу Фоме посвящено особое воскресение?

Объясните, пожалуйста, что такое Антипасха?

Христианство – это религия любви и радости. И в эти Пасхальные дни мы особенно полно и глубоко это чувствуем, ибо много радости бывает у человека на земле, если он живет праведно, по воле Божией, и Господь ему посылает разнообразные радости. Но радость Пасхальная – она особая, и каждый сердцем это чувствует. Почему? (MP3 файл. Продолжительность 12:33 мин. Размер 6.1 Mb)

На руках и ногах Его – следы от гвоздей, и Он не стыдится их перед Отцом Небесным, перед ангелами и перед нами, ибо они неотделимы от Его славы. Из всех знаков пребывания Его среди нас Он эти захотел сохранить – великолепные знаки Его победы, отпечатки подлинности Его – Бога и Человека.

Фомино воскресение. Блаженный Близнец неверием своим уверяет всю Церковь Христову в истинности Воскресения. Не называет Церковь «такой-сякой Фома», а «блаженный Близнец». Блаженным его называет Церковь Святая в святых песнопениях. В первый день Пасхи, когда мы воспоминали вечером явление Христа Спасителя по воскресении ученикам первый раз в Сионской горнице, мы читали Евангелие, повернувшись лицом к вам, символизируя Христа Спасителя, а вы, как апостолы в Сионской горнице, внимали.

Неделя 20-я по Пятидесятнице, глас 3

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Прпп. Марти́рия, диакона, и Марти́рия затворника, Печерских, в Дальних пещерах (XIII–XIV); мч. Анаста́сия Аквилейского (III); прав. Тави́фы Иоппийской (I).

Исп. Матро́ны (Власовой), инокини (1963).

Икона Божией Матери: Валкурийская.

Читать Священное Писание вместе с Церковью:

Воскресению

Тропарь, глас 3:

Да веселя́тся небе́сная,/ да ра́дуются земна́я,/ я́ко сотвори́ держа́ву/ мы́шцею Свое́ю Госпо́дь,/ попра́ сме́ртию сме́рть,/ пе́рвенец ме́ртвых бы́сть;/ из чре́ва а́дова изба́ви на́с,// и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 4:

Воскре́сл еси́ дне́сь из гро́ба, Ще́дре,/ и на́с возве́л еси́ от вра́т сме́ртных;/ дне́сь Ада́м лику́ет, и ра́дуется Е́ва,/ вку́пе же и проро́цы с патриа́рхи воспева́ют непреста́нно// Боже́ственную держа́ву вла́сти Твоея́.

Мученикам Маркиану и Мартирию

Тропарь, глас 1:

Му́ченик дво́ица единонра́вная,/ Маркиа́н с Марти́рием сла́вным, А́риево нече́стие разруши́ша/ и Соприсносу́щна Сы́на Отцу́ и Ду́хови ве́ровати научи́ша,/ Па́влу повину́ющеся и́стинных повеле́ний учи́телю,/ те́мже мече́м убие́ни, умро́ша;/ и при́сно со Христо́м живу́ще,/ о нас Того́ мо́лят// спасти́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 4:

Подви́гшеся до́бре от младе́нства,/ Маркиа́не с му́дрым Марти́рием,/ отсту́пника А́рия низложи́сте,/ невре́дно сохра́нше Правосла́вную ве́ру,/ Па́влу после́дующе, му́дрому учи́телю,/ те́мже с ним обрето́сте живо́т,// я́ко Тро́ицы побо́рницы изря́днейшии.

Преподобному Мартирию, диакону Печерскому

Тропарь, глас 1:

Служи́вый в чи́ну диа́конства Го́сподеви до́бре,/ честны́й иеродиа́коне Марти́рие,/ и та́мо я́ко слуга́ Госпо́день обреты́йся,/ иде́же и Госпо́дь твой,/ моли́ся Ему́ и о нас,// да пода́ст нам ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 2:

Диа́коне честны́й, и́ночествующим похвало́/ и преподо́бным соприча́стниче всеблаже́нне Марти́рие,// моли́ся Го́сподеви непреста́нно о всех нас.

Праведной Тавифе Иоппийской

Тропарь, глас 4:

Днесь ве́ра Христо́ва утвержда́ется ка́менем ве́ры,/ и ликовству́ет в весе́лии Иоппи́я,/ псало́мски славосло́вят Жизнода́вца Сы́на Бо́жия ве́рнии,/ ви́дяще соверша́емо ве́лие чу́до:/ первоверхо́вный апо́стол глаго́лет,/ и уме́ршая востае́т от гро́ба,/ ю́же Низложи́тель сме́рти да́рует Це́ркви,/ да украша́ются во о́браз ея́ доброде́тельми лю́ди./ Прииди́те у́бо, христиа́не,/ принесе́м ко святе́й моле́ния на́ша:/ блаже́нная Тави́фо и милосе́рдная,/ вознеси́ на́ша воздыха́ния Пресвяте́й Тро́ице,/ и моли́ся со дерзнове́нием,/ да сы́нове све́та Преве́чнаго бу́дем,/ да сподо́бимся Бо́жия ми́лости,/ да пребыва́ем в любви́ Боже́ственней,// и да ца́рствует мир во вселе́нней.

Кондак, глас 4:

Ужаса́хуся Иоппи́йстии лю́дие, и дивля́хуся А́нгели Бо́жии,/ егда́ Исцели́вый Енне́я воззва́ от ме́ртвых се́рну нарица́емую, милосе́рдием преукра́шенную,/ о не́йже к нему́ взыва́ху вдови́цы неиму́щия./ И ны́не, Тави́фо блаже́нная, услы́ши моли́твы на́ша, к тебе́ приноси́мыя,/ и испроси́ у вся́ческих благ Пода́теля ми́лости и щедро́ты ве́рным Его́,/ да блажа́ще тя, вопие́м ти:// ра́дуйся, доброде́тели нас науча́ющая.

Молитва:

О, пресла́вная учени́це Христо́ва, све́тлая звездо́ Иоппи́йская, свята́я пра́ведная Тави́фо! К тебе́, ны́не на Небесе́х су́щей, с ве́рою притека́ем в моли́тве, ты же, я́ко ми́лостивая в жи́зни свое́й бы́вша, не лиши́ и нас, смире́нных, милосе́рдия твоего́. Принеси́ усе́рдныя моле́ния твоя́ Спаси́телю всех, Христу́ Бо́гу, да да́рует нам, хла́дным, любо́вь, малове́рным – те́плую ве́ру, леня́щимся – ре́вностное трудолю́бие, гордя́щимся – ти́хое смире́ние, иноки́ням – свято́е послуша́ние, нача́льствующим – ра́зум и милосе́рдие, боля́щим – здра́вие и облегче́ние, бе́дным – по́мощь и заступле́ние, уныва́ющим – Бо́жие упова́ние, оби́телям – мир и спасе́ние, лю́дем – во благо́м поспеше́ние, всем в ско́рбех – утеше́ние. Наипа́че моли́ Го́спода на́шего, апо́столом Петро́м тя воскреси́вшаго, да и мы сподо́бимся по о́бщем всех Воскресе́нии ста́ти в Це́ркви Его́ одесну́ю и с тобо́ю сла́вити Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобноисповеднице Матроне Дивеевской (Власовой)

Тропарь, глас 3:

Ско́рби, гоне́ния, боле́зни мно́гия в годи́ну лю́тых испыта́ний претерпе́вшая и ве́рою тве́рдою пе́рвым му́чеником христиа́нским уподобившися, преподобноисповеднице Матро́но, моли́ся ко Го́споду о спасе́нии ду́ш на́ших.

Кондак, глас 6:

Дне́сь проро́чество преподо́бнаго Серафи́ма испо́лнися:/ мно́жество новому́ченик Престо́лу Бо́жию со А́нгелы предстои́т,/ с ни́миже и преподобноисповедница Матро́на в Дивееве Небе́снем мо́лится непреста́нно о земно́м Оте́честве свое́м.

Седмица 21-я по Пятидесятнице, глас 3

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Мч. Не́стора Солунского (Фессалоникийского) (ок. 306).

Прп. Не́стора Летописца, Печерского, в Ближних пещерах (ок. 1114); прп. Не́стора, Некнижного, Печерского, в Дальних пещерах (XIV); Обретение мощей блгв. кн. Андре́я Смоленского в Переславле-Залесском (1539); мцц. Капитоли́ны и Еротии́ды (304); мч. Марка Фиваидского и иже с ним.

Прмч. Се́ргия (Чернухина), игумена (1942).

Читать Священное Писание вместе с Церковью:

Мученику Нестору Солунскому

Тропари, глас 4:

Му́ченик Твой, Го́споди, Не́стор,/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́ Бо́га на́шего,/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости:/ того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 2:

Страда́льчествовав до́бре, безсме́ртную сла́ву насле́довал еси́ ны́не,/ я́ко во́ин изря́дный Влады́ки был еси́, моли́твами Дими́трия му́ченика:// с ним у́бо, Не́сторе му́дре, моля́ не преста́й о всех нас.

Преподобному Нестору Летописцу, Печерскому

Тропарь, глас 4:

Вели́ких князе́й ру́сских дея́ния/ и преподо́бных оте́ц Пече́рских жития́ и чудеса́ написа́вый,/ свое́ же, Богому́дре Не́сторе, мно́гих ти ра́ди доброде́телей и́мя/ напи́сано на Небеси́ стяжа́вый,// моли́ и нам написа́тися в Кни́ги Живо́тныя.

Кондак, глас 2:

Я́ко сый Богоно́снаго Феодо́сия учени́к/ и и́стинный жития́ того́ подража́тель,/ пе́рвый честны́х его́ моще́й самови́дец бы́ти сподо́бился еси́,/ я́же с про́чиими святоле́пно прене́с,/ насле́дил еси́ с те́миже Ца́рство Небе́сное,// е́же получи́ти и нам, чту́щим тя, Го́сподеви моли́ся.

Молитва:

О, преподо́бне о́тче, прему́дре наста́вниче и Боголюбе́зне подви́жниче Не́сторе Летописче! Предстоя́й со дерзнове́нием престо́лу Ве́чныя Сла́вы, не забу́ди на́с гре́шных и недосто́йных, бу́рями страсте́й отягче́нных, и хода́тайством твои́м непреста́нным защити́ страну́ на́шу, тебе́ при́сную, и соотчии твоя́ от вся́ких зо́л и скорбе́й. Утверди́ се́рдца на́ша в правосла́вней ве́ре, оте́чество свое́ научи́ люби́ти и в братолю́бии кре́пце пребыва́ти. Наста́ви на́с на стези́ спасе́ния, да моли́твами твои́ми, засту́пниче на́ш, вни́дем в ве́чное Ца́рство сла́вы, восхваля́юще Го́спода и прославля́юще твое́ заступле́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Нестору Некнижному

Тропарь, глас 2:

Призира́яй на зе́млю и творя́й ю́ трясти́ся,/ изба́ви ны стра́шнаго тру́са преще́ния, Христе́ Бо́же наш,// и низпосли́ нам бога́тыя ми́лости Твоя́ моли́твами Богоро́дицы, и спаси́ ны.

Кондак, глас 5:

Изба́ви тру́са тя́жкаго всех нас, Го́споди,/ и я́звы нестерпи́мыя грех ра́ди на́ших./ Пощади́, Го́споди, правосла́вныя лю́ди Твоя́,/ я́же стяжа́л еси́ Твое́ю Кро́вию, Влады́ко;/ и град не преда́ждь в поги́бель тру́сом стра́шным,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́мы./ И воззови́ пою́щим:// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

Благоверному князю Андрею Смоленскому, Переяславскому

Тропарь, глас 8:

Блаже́нство Ева́нгельское возлюби́в,/ Богому́дре кня́же Андре́е,/ чистоту́ се́рдца де́вством почти́л еси́/ и, суету́ ми́ра сего́ презре́в,/ устреми́лся еси́ зре́ти Бо́га,/ И́же тя просла́ви чудесы́/ во врачева́нии разли́чне стра́ждущих./ Сего́ ра́ди мо́лим тя:/ проси́ нам у Христа́ Го́спода/ вся́ких скорбе́й избавле́ния// и получе́ние Ца́рства Небе́снаго.

Кондак, глас 8:

Насажде́н во дво́рех Госпо́дних,/ свои́ми преподо́бными де́тельми/ в дому́ свята́го Чудотво́рца Никола́я/ кра́сно процве́л еси́,/ ми́ра красоту́ и сла́ву сего́ све́та ни во что вмени́в,/ Еди́наго Христа́ возлюби́л еси́;/ слез твои́х тече́нием напая́ем,/ уязви́лся еси́ жела́нием бу́дущих даро́в./ Те́мже зове́м ти:/ ра́дуйся, свя́те кня́же Андре́е Смоле́нский,/ гра́ду Переясла́влю похвало́// и всей Росси́йстей земли́ вели́кое утвержде́ние.

Молитва:

О, святы́й благове́рный кня́же Андре́е, пода́ждь нам, раба́м Бо́жиим (имена), ру́ку по́мощи и изба́ви нас от вся́каго наве́та вра́жия: бу́ди нам ми́лостивый защи́титель и от боле́зней на́ших ско́рый цели́тель: свободи́ нас от руки́ чужда́го, и от вся́каго прило́га зла́го. Се бо мно́гими бедами есмы́ обстои́ми, все́ми злы́ми скорбьми́ сокруше́ннии, ко две́рем сме́ртным, от ско́рби снидо́хом и Бо́га грехми́ прогне́вахом и от себе́ Его́ удали́хом. Те́мже бу́ди нам вождь и засту́пник пред Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м, Ему́же сла́ву возсыла́ем со Безнача́льным Его́ Отце́м и Святы́м Ду́хом во ве́ки. Ами́нь.

В СУББОТУ,

Тропари, глас 2:

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, / святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, / до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, / дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, / о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те, / спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Слава: Помяни́, Го́споди, я́ко Благ, рабы́ Твоя́, / и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: / никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты, / моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

И ныне: Ма́ти Свята́я неизрече́ннаго Све́та, / а́нгельскими Тя пе́сньми почита́юще, / благоче́стно велича́ем.

Кондак, глас 8:

Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри, / вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики; / тех моли́твами в ми́ре глубо́це / Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́, / Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Глас 6: Со святы́ми упоко́й, / Христе́, / ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть / боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

Благословившу иерею,
глаголем: Христо́с воскре́се: трижды. Таже псалом:
Благослови́ душе моя́ Го́спода:

На Го́споди воззва́х: стихиры на 4. Глас 1.
Подобен: Небе́сных чино́в:

Терпи́т Христо́с
человеколю́бно и осяза́ния, / я́коже и Крест пре́жде сего́, / и непра́ведное
убие́ние, / из гро́ба тридне́вно воскресы́й, / печа́ти не разруши́, / и две́рем
заключе́нным, / ученико́м предста́в я́ко всеси́лен.

Фомино́ неве́рствие,
/ мироспаси́тельное Богочелове́ка Сло́ва, / е́же из а́дских преиспо́дних
воста́ние уверя́ет, / я́звы рук и ног де́рзостнее осяза́вшее / ко увере́нию
мирско́му, / десни́цею любопы́тною.

Собра́нным стра́хом,
и́же от стра́сти Твоея́, апо́столом, Сло́ве, / и две́рем заключе́нным / внеза́пу
совше́л еси́ посреде́ их, мир да́руя, / и Фоме́ протяза́я осяза́ти / честны́я
ребр Твои́х я́звы.

Слава, и ныне, глас 2:
По воста́нии Твое́м, Го́споди, / собра́нным ученико́м Твои́м и две́рем
заключе́нным, / посреде́ стал еси́, мир подая́ им. / Уве́рився же и Фома́,
виде́нием руку́ и ребр Твои́х, / Го́спода и Бо́га Тя испове́да, / спаса́ющаго
упова́ющия на Тя, Человеколю́бче.

Све́те ти́хий:
Прокимен: Госпо́дь воцари́ся:

На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: До́ме Евфра́фов:

Устна́ми чи́стыми /
по́йте со а́нгелы челове́цы / Воскре́сшаго тридне́вно из гро́ба, / и мир
совоздви́гшаго.

Стих: Похвали́
Иерусали́ме Го́спода, хвали́ Бо́га твоего́ Сио́не.

Яви́лся еси́
свяще́нным Твои́м, Спа́се, апо́столом, / две́рем заключе́нным, / те́ми обновля́я
нам / Боже́ственный Твой Дух.

Стих: Я́ко укрепи́
вереи́ врат твои́х, и благослови́ сы́ны твоя́ в тебе́.

Ны́не Тя, Всецарю́, /
ви́девше не очи́ма, / но серде́чною любо́вию, / Бо́га ве́ровавше, / в пе́ниих
велича́ем.

Слава, и ныне, глас и подобен тойжде:

Дае́ши, о
Изба́вителю, / мир лю́дем Твои́м, / и долго́в разреше́ние, / моли́твами
Всечи́стыя / и еди́ныя Богома́тере.

Таже: Ны́не
отпуща́еши: Трисвятое. По О́тче наш:

Тропарь, глас 7:

Запеча́тану гро́бу, /
Живо́т от гро́ба возсия́л еси́, Христе́ Бо́же, / и две́рем заключе́нным, /
ученико́м предста́л еси́, / всех Воскресе́ние, / дух пра́вый те́ми обновля́я
нам, / по вели́цей Твое́й ми́лости.

Подобает ведати: Аще ли где
несть бдения в Неделю: в субботу вечера на Повечерии по Трисвятом кондак Триоди
праздника: Сла́ва, и ны́не: Пасхи: А́ще и во
гроб: Сице же глаголем и до отдания Пасхи.

Статьи на Православие.Ru

Не стоит спешить считать себя достойным чуда, специально искать в своей жизни знамений свыше – такое от Бога подается, но редко

Это не столько скепсис, а духовная осторожность. А вот свою греховность принимай без скепсиса.

Только один Фома говорит иное: «Пойдем и мы умрем с Ним». Вот и Фома неверующий! Несомненно он не неверующий, но верующий. (MP3 файл. Продолжительность 8:57 мин. Размер 6.5 Mb)

10 / 23 апреля 2017 г. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 1:11:41 мин. Размер 51.7 Mb)

29 / 21 апреля 2017 г. Суббота Светлой седмицы. Сретенский монастырь. Великая вечерня, утреня. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 2:11:45 мин. Размер 94.9 Mb)

Хотя Воскресение Христово совершилось две тысячи лет назад, каждый христианин может увидеть не только воскресшего Христа, но и Воскресение Его. (MP3 файл. Продолжительность 9:22 мин. Размер 6.8 Mb)

6 / 19 апреля 2015 г. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 1:12:13 мин. Размер 52.1 Mb)

5 / 18 апреля 2015 г. Суббота Светлой седмицы. Сретенский монастырь. Великая вечерня, утреня. Хор Сретенского монастыря.

Призывая Господа в молитве и приемля Его в таинствах, мы получаем особую поддержку от Того, Кто обещался быть посреди нас, и от Него получаем силы к сохранению дара веры, мира и радости духовной, как это совершилось с апостолом Фомой, окруженным братьями-апостолами.

14 / 27 апреля 2014 г. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 1:01:36 мин. Размер 44.4 Mb)

13 / 26 апреля 2014 г. Суббота Светлой седмицы. Сретенский монастырь. Великая вечерня, утреня. Хор Сретенского монастыря.

Древнейшие источники упоминают о дне Антипасхи, связывая его, с одной стороны, с Воскресением Христовым, т. к. с IV в. он служил завершением 8-дневных пасхальных торжеств, с другой стороны – с таинством Крещения, т. к. в этот день или накануне неофиты, крещенные на Пасху или в Великую субботу, снимали белые крещальные ризы.

Часто нас, православных христиан упрекают в том, что мы слепо верим всему тому, о чем говорится в Евангелии. Но вот сегодня, в первое воскресенье после Пасхи мы вспоминаем апостола, которого иногда называют родоначальником сомнений, колебаний в вере и т.п. Есть даже такое расхожее выражение – «Фома неверующий». Однако давайте посмотрим, действительно ли апостол Фома был таким «отцом» критического реализма, и правда ли, что его вера была слабее, чем у других апостолов. (MP3 файл. Продолжительность 10:10 мин. Размер 4.9 Mb)

29 марта / 11 апреля. Неделя 2-я по Пасхе, Антипасха. Сретенский монастырь. Божественная литургия. Хор Сретенского монастыря. (MP3 файл. Продолжительность 68:24 мин. Размер 32.9 Mb)

Почему апостолу Фоме посвящено особое воскресение?

Объясните, пожалуйста, что такое Антипасха?

Христианство – это религия любви и радости. И в эти Пасхальные дни мы особенно полно и глубоко это чувствуем, ибо много радости бывает у человека на земле, если он живет праведно, по воле Божией, и Господь ему посылает разнообразные радости. Но радость Пасхальная – она особая, и каждый сердцем это чувствует. Почему? (MP3 файл. Продолжительность 12:33 мин. Размер 6.1 Mb)

На руках и ногах Его – следы от гвоздей, и Он не стыдится их перед Отцом Небесным, перед ангелами и перед нами, ибо они неотделимы от Его славы. Из всех знаков пребывания Его среди нас Он эти захотел сохранить – великолепные знаки Его победы, отпечатки подлинности Его – Бога и Человека.

Фомино воскресение. Блаженный Близнец неверием своим уверяет всю Церковь Христову в истинности Воскресения. Не называет Церковь «такой-сякой Фома», а «блаженный Близнец». Блаженным его называет Церковь Святая в святых песнопениях. В первый день Пасхи, когда мы воспоминали вечером явление Христа Спасителя по воскресении ученикам первый раз в Сионской горнице, мы читали Евангелие, повернувшись лицом к вам, символизируя Христа Спасителя, а вы, как апостолы в Сионской горнице, внимали.

На освящение елеа. Седмь иереев. Первый иерей глаголет:

Прокимен, глас 1: Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, / я́коже упова́хом на Тя.

Стих: Ра́дуйтеся пра́веднии о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.

Апостол от Иаковля послания, зачало 57.

Аллилуиа, глас 8: Ми́лость и суд воспою́ тебе́, Го́споди.

Вторый иерей глаголет:

Прокимен, глас 2: Кре́пость моя́ и пе́ние мое́ Госпо́дь, / и бысть мне во спасе́ние.

Стих: Наказу́я наказа́ мя Госпо́дь, сме́рти же не предаде́ мя.

Апостол к римляном, зачало 116.

Аллилуиа, глас 5: Ми́лости Твоя́, Го́споди, во век воспою́.

Третий иерей глаголет:

Прокимен, глас 3: Госпо́дь просвеще́ние мое́ и Спаси́тель мой, / кого́ убою́ся?

Стих: Госпо́дь защи́титель живота́ моего́, от кого́ устрашу́ся?

Апостол к коринфяном, зачало 153.

Аллилуиа, глас 2: На Тя, Го́споди, упова́х, да не постыжу́ся во век.

Четвертый иерей глаголет:

Прокимен, глас 4: Во́ньже а́ще день призову́ Тя, / ско́ро услы́ши мя.

Стих: Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, и вопль мой к Тебе́ да прии́дет.

Апостол к коринфяном, зачало 182 от полу.

Аллилуиа, глас 2: Терпя́ потерпе́х Го́спода, и внят ми.

Пятый иерей глаголет:

Прокимен, глас 5: Ты, Го́споди, сохрани́ши ны, и соблюде́ши ны / от ро́да сего́, и во век. Стих: Спаси́ мя, Го́споди, я́ко оскуде́ преподо́бный.

Апостол к коринфяном, зачало 168.

Аллилуиа, глас 5: Ми́лости Твоя́, Го́споди, во век воспою́.

Шестый иерей глаголет:

Прокимен, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й.

Стих: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Апостол к галатом, зачало 213.

Аллилуиа, глас 6: Блаже́н муж боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Седмый иерей глаголет:

Прокимен, глас 7: Го́споди, да не я́ростию Твое́ю обличи́ши мене́, / ниже́ гне́вом Твои́м нака́жеши мене́. Стих: Поми́луй мя, Го́споди, я́ко не́мощен есмь.

Апостол к солуняном, зачало 273.

Аллилуиа, глас 7: Услы́шит тя Госпо́дь в день печа́ли, защи́тит тя и́мя Бо́га Иа́ковля.

В СУББОТУ ВЕЧЕРА

Клеплет параекклисиарх, и
собравшеся в притвор, благословившу иерею, глаголем: Христо́с воскре́се:
трижды. И обычный 9-й час трипсалмный, якоже на всяк день.

И глаголем тропарь воскресный, глас 8.

С высоты́ снизше́л
еси́, Благоутро́бне, / погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное, / да нас свободи́ши
страсте́й, / Животе́ и Воскресе́ние на́ше, Го́споди, сла́ва Тебе́!

И кондак, глас тойже:

А́ще и во гроб
снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл
еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый:
ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Седмица 22-я по Пятидесятнице, глас 4

День постный

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Прп. Иоанни́кия Великого (846); сщмчч. Ника́ндра, епископа Мирского, и Ерме́я, пресвитера (I).

Прп. Мерку́рия Печерского, в Дальних пещерах (XIV); прп. Ника́ндра Городноезерского (XVI); блж. Си́мона, Христа ради юродивого, Юрьевецкого (1584).

Исп. Николая Виноградова, пресвитера (1931); прмц. Евгении (Лысовой), монахини (1935); сщмч. Алекса́ндра Петропавловского, пресвитера (1937); сщмч. Исмаи́ла Базилевского, пресвитера (1941).

Читать Священное Писание вместе с Церковью:

Преподобному Иоанникию Великому

Тропари, глас 8:

Сле́з твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней,/ сия́я чудесы́, Иоанни́кие о́тче наш:// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак, глас 8:

Звезда́ яви́лся еси́ всесве́тлая, в ми́ре просвеща́яй,/ и су́щия во мра́це страсте́й облистава́яй:/ врач же крепча́йший яви́лся еси́,/ но я́ко прия́л еси́ благода́ть исцеле́ний,/ прося́щим тя пода́ждь исцеле́ние, да зове́м:/ ра́дуйся, о́тче Иоанни́кие.

Преподобному Меркурию, постнику Печерскому

Тропари, глас 5:

Присносу́щныя, блаже́нне, жела́я сподо́битися жи́зни,/ пра́ведне и непоро́чне/ жизнь свою́ препроводи́л еси́ в ны́нешнем ве́це,/ те́мже, Мерку́рие, жела́емаго ты дости́г,// моли́ и нам ве́чныя сподо́битися жи́зни.

Кондак, глас 8:

Преподо́бному во всех де́лех Го́сподеви преи́скренне рабо́тая,/ и О́наго всегда́ в це́ркви преподо́бных Свои́х/ преподо́бным воспева́я гла́сом,/ насле́дил еси́, преподо́бне Мерку́рие, часть преподо́бных,// с ни́миже моли́ся о всех нас.

Блаженному Симону Юрьевецкому, Христа ради юродивому

Тропари, глас 8:

Я́ко вои́стинну гла́са апо́стольскаго/ послу́шатель был еси́, блаже́нне Си́моне,/ Христа́ бо ра́ди изво́лив име́ти бу́йство,/ в не́мже соблю́л еси́ твоя́ к Бо́гу доброде́тели, посреде́ молв некра́домы,/ терпе́нием у́бо пачеесте́ственным Христу́ подража́в,/ посрами́л еси́ льсти́ваго всю горды́ню,/ тем и в лю́тых ра́нах, я́коже дре́вний Ла́зарь,/ в не́дра Авраа́мля пресели́лся еси́,/ иде́же и ны́не утеша́яся, посеща́й град твой,// почита́ющий любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Кондак, глас 4:

Возгоре́вся раче́нием Го́рним,/ же́стость во́льнаго юро́дства па́че всех сла́дких ми́ра предпоче́л еси́,/ отону́дуже повину́ся ти огнь,/ от его́же запале́ния град твой Юрьевец изба́вил еси́,/ и во́ды немо́кренно, я́ко по су́ху, преше́л еси́,/ и хотя́щия бы́ти предре́кл еси́,/ просла́вльшу тя та́ко Бо́гу,/ к Нему́же моля́ся и о нас,// пою́щих тя, блаже́нне Си́моне, помина́й.

Молитва:

О, Всесвяты́я, Живонача́льныя и Неразде́льныя Тро́ицы и́стинный уго́дниче и ве́рный ра́бе, блаже́нне и приснопа́мятне Си́моне! О, избра́нниче Бо́жий, а́ще и ми́ру я́ко юро́д бы́вый, но прему́дрыя житие́м твои́м удивля́яй! О, преукраше́нный доброде́тельми ди́вный чудотво́рче Си́моне! Се при́сно ублажа́ем и ублажа́ти тя бу́дем, предублаже́ннаго Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м. Ты бо, поревнова́в всех пра́ведных блаже́нству, оста́вил еси́ вся ми́ра сего́ преходя́щая, и восле́д ве́рныя на́шея ра́дости и воскресе́ния Всесладча́йшаго Иису́са поте́кл еси́, и всеси́льною Того́ по́мощию да́же го́рняго Сио́на дости́гл еси́, иде́же есть веселя́щихся жили́ще. Ублажа́юще у́бо тя, приле́жно мо́лим, пра́ведный челове́че Бо́жий: при́зри на ны, во мно́гая искуше́ния впада́ющия, моли́ о нас неизрече́нную всех челове́к ра́дость и упова́ние, Собезнача́льнаго Отцу́ и Ду́ху Единоро́днаго Сы́на и Сло́во Бо́жие, да и нас, Того́ непамятозло́бное милосе́рдие прогневля́ющих, не оста́вит и вся на по́льзу нам да устро́ит, па́че же да утверди́т ны во свое́й Правосла́вней, и́стинней и непоро́чней ве́ре непоколеби́мы и пра́ведными Свои́ми судьба́ми да спасе́т нас, ниже́ да попу́стит ны искуси́тися па́че, не́же мо́жем, и от бед же и печа́лей, при́сно на ны зде грех ра́ди на́ших быва́ющих, ми́лостивно нас да изба́вит. Ей, мо́лим тя, ра́бе Христо́в: я́коже в жи́зни твое́й на тре́бующия по́мощи призира́л еси́, та́ко и ны́не нас, тебе́ моля́щихся, не отврати́, но предста́ни о нас ко Го́споду и от лю́тых паде́ний моли́твами твои́ми изми́ нас. Умоли́ Его́, да град твой сей, в не́мже доброде́тельно пожи́в, Бо́гу угоди́л еси́, сохрани́т от всех наве́т вра́жиих и лю́ди, в нем живу́щия, ве́чныя жи́зни досто́йны да пока́жет. Па́ки мо́лим тя, блаже́нне Си́моне, посеща́й нас, тебе́ моля́щихся, в ну́ждах на́ших, да тобо́ю заступа́еми, непреста́нно прославля́ем Христа́ Бо́га на́шего, те́плаго предста́теля нам тя дарова́вшаго, я́ко Тому́ подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Отце́м и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector