Тропарь воздвижению креста господня, кондак, величание

Молитва об оглашенных

Следующую ектению диакон произносит об оглашенных. Сегодня к ним могут отнести себя все, кто не принял таинство Святого Крещения, но готовится к нему, кто не до конца верует или не понимает смысла таинств и богослужений, и ещё пока сомневающиеся в вере.

Помоли́теся, оглашéннии, Гóсподеви.

Вéрнии, о оглашéнных помóлимся, да Госпóдь поми́лует их.

Огласи́т их слóвом и́стины. Откры́ет им Евáнгелие прáвды.

Соедини́т их Святéй Своéй, Собóрней и Апóстольстей Цéркви.

Спаси́, поми́луй, заступи́ и сохрани́ их, Бóже, Твоéю благодáтию.

Оглашéннии, главы́ вáша Гóсподеви приклони́те.

Несмотря на то, что хор вместо оглашенных отвечает Тебé, Гóсподи, преклонять главу в этот момент службы верным не следует: ведь сейчас совершается молитва священника о том, чтобы Господь сподобил склонивших главу таинства Святого Крещения.

Гóсподи Бóже наш, Иже на высóких живы́й и на смирéнныя призирáяй, Иже спасéние рóду человéческому низпослáвый, Единорóднаго Сы́на Твоегó и Бóга, Гóспода нáшего Иису́са Христá! При́зри на рабы́ Твоя́ оглашéнныя, подклóньшия Тебé своя́ вы́я, и сподóби я́ во врéмя благополу́чное бáни пакибы́тия, оставлéния грехóв и одéжди нетлéния, соедини́ их Святéй Твоéй, Собóрней и Апóстольстей Цéркви и сопричти́ их избрáнному Твоему́ стáду.

Да и тии́ с нáми слáвят пречестнóе и великолéпое и́мя Твоé, Отцá и Сы́на и Святáго Ду́ха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Эти последние слова молитвы священник произносит громко.

На высóких — «в высоте».

Подклóньшия — «преклонившие».

Вы́я — «шеи».

Я — «их».

Благополу́чное — «благоприятное».

Бáни пакибы́тия — «купели вечности».

Тии́ — «они, те».

Диакон напоминает некрещёным, что литургия оглашенных подошла к концу и они должны покинуть храм:

Ели́цы оглашéннии, изыди́те; оглашéннии, изыди́те; ели́цы оглашéннии изыди́те. Да никтó от оглашéнных, ели́цы вéрнии, пáки и пáки ми́ром Гóсподу помóлимся.

Ели́цы — «те, которые».

Изыди́те — «выйдите».

Ели́цы вéрнии, пáки и пáки ми́ром Гóсподу помóлимся — «Те, которые верные, ещё и ещё всей общиной Господу помолимся».

С этого момента начинается литургия верных.

Молитва вторая

О, Пречи́стый и Животворя́щий Кре́сте Госпо́день! Дре́вле у́бо был еси́ ка́зни позо́рныя ору́дие ны́не же зна́мение спасе́ния на́шего – при́сно почита́емое и прославля́емое! Ка́ко досто́йне возмогу́ аз недосто́йный воспе́ти Тя и ка́ко дерзну́ преклони́ти коле́на се́рдца моего́ пред Искупи́телем мои́м, испове́дая грехи́ свои́? Но милосе́рдие и неизрече́нное человеколю́бие Распе́ншагося на тебе́ смире́нное дерзнове́ние подае́т ми, да отве́рзу уста́ моя́ во е́же сла́вити Тя; сего́ ра́ди вопию́ Ти: ра́дуйся, Кре́сте, це́ркве Христо́вы – красота́ и основа́ние, вся вселе́нныя – утвержде́ние, христиа́н всех – упова́ние, царе́й – держа́ва, ве́рных – прибе́жище, а́нгелов – сла́ва и воспева́ние, де́монов – страх, губи́тельство и отгна́ние, нечести́вых и неве́рных – посрамле́ние, пра́ведных – приста́нище, заблу́дших – наста́вниче, одержи́мых страстьми́ – раска́яние, ни́щих – обогаще́ние, пла́вающих – ко́рмчий, сла́бых – си́ла, во бране́х – побе́да и одоле́ние, си́рых – ве́рное покрове́ние, вдов – засту́пниче, дев – целому́дрия охране́ние, ненаде́янных наде́жда, неду́жных – врач и ме́ртвых – воскресе́ние! Ты прообразо́ванный чудотворя́щим жезло́м Моисе́я – животво́рный исто́чник, напая́ющий жа́ждущия духо́вныя жи́зни и услажда́ющий на́ши ско́рби, Ты – одр, на нем же ца́рственно почи́л тридне́вно Воскре́сший Победи́тель а́да. Сего́ ра́ди и у́тро и ве́чер и полу́дне прославля́ю Тя, треблаже́нное Дре́во, и молю́ во́лею Распе́ншагося на Тебе́, да просвети́т Он и укрепи́т Тобо́ю ум мой, да откры́ет в се́рдце мое́м исто́чник любве́ соверше́нней и вся дея́ния моя́ и путие́ мои́ Тобо́ю осени́т, да вы́ну велича́ю Пригвожде́ннаго на Тебе́, грех мои́х ра́ди, Го́спода Спаси́теля моего́. Ами́нь.

Второй антифон

Хор исполняет второй антифон, состоящий из 145 псалма.

Восхвалю́ Го́спода в животе́ мое́м, пою́ Бо́гу моему́, до́ндеже есмь.

В животе́ мое́м — «(во всей) жизни моей».

До́ндеже — «до тех пор, пока».

Есмь — «я есть, существую».

Не наде́йтеся на кня́зи, на сы́ны челове́ческия, в ни́хже несть спасе́ния. Изы́дет дух eго́ и возврати́тся в зе́млю свою́. В той день поги́бнут вся помышле́ния eго́.

Изы́дет дух eго́ — в древнееврейском подлиннике перед этими словами было: «на сына человеческого», поэтому дальше речь о нём, о каждом человеке, живущем на земле.

Помышле́ния — в подлиннике псалма: «думы, замыслы».

Блаже́н, eму́же Бог Иа́ковль Помо́щник его́, упова́ние eго́ на Го́спода Бо́га своего́, сотво́ршаго не́бо и зе́млю, мо́ре и вся, я́же в них, храня́щаго и́стину в век, творя́щаго суд оби́димым, даю́щаго пи́щу а́лчущым.

Бог Иа́ковль — Бог Иакова, одного из ветхозаветных патриархов. Родоначальник еврейского народа Иаков получил от Бога новое имя Израиль («Бог будет бороться»). Ветхозаветный народ называл себя по имени своего основателя. Поэтому «Бог Иакова» можно также понимать как «Бог всего Израиля и ветхозаветной Церкви», преемницей которой стала Церковь новозаветная.

Вся — «всё».

Я́же — «которое».

А́лчущым — «голодным».

Госпо́дь реши́т окова́нныя. Госпо́дь умудря́ет слепцы́.

Реши́т — «освобождает».

Умудря́ет — в подлиннике псалма: «открывает глаза».

Госпо́дь храни́т прише́льцы, си́ра и вдову́ прии́мет и путь гре́шных погуби́т. Воцари́тся Госпо́дь во век, Бог твой, Сио́не, в род и род.

Прише́льцы — «странников».

Си́ра — «убогого».

Сио́не — звательный падеж от Сион — название горы (холма) в Иерусалиме, на которой стоял Храм. Собирательный образ ветхозаветной Церкви.

В род и род — «в роды родов, во всех поколениях».

Во время пения второго антифона священник тихо читает молитву:

Гóсподи Бóже наш! Спаси́ лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́, исполне́ние Це́ркве Твоея́ сохрани́, освяти́ лю́бящия благоле́пие дóму Твоегó; Ты тех возпрослáви боже́ственною Твое́ю си́лою и не остáви нас, уповáющих на Тя.

Иногда молитвы священника, произносимые тихо или про себя во время пения хора, чтения ектении, называют тайными. Однако ничего «тайного» в этой молитве нет: она произносится вслух в конце литургии как заамвонная. Традиция прочитывать какие-то молитвы во время пения хора и, следовательно, неслышно для мирян, изначально возникла в городских храмах ради экономии времени. Впоследствии к этому добавилось и желание оградить такие важные моменты службы, как молитва священника, от посторонних — ведь в храм мог зайти кто угодно.

Достоя́ние — «наследие».

Исполне́ние — «полноту».

Лю́бящия — «любящих».

Возпрослáви — «снова прославь». В церковнославянском языке есть интересная приставка воз-. Она имеет два значения: 1) возвышение, устремление ввысь; 2) возврат какого-то действия. В русском языке она тоже присутствует в обоих этих значениях, просто мы как носители языка не всегда это замечаем. Например: вознесение, возвышение и — возвращение, возобновление. Человек некогда в раю был облечён в Божественную славу, но утратил её после грехопадения. Это молитва о том, чтобы мы вернулись в райское состояние и снова обрели утраченную славу.

Второй антифон продолжается песнопением «Единородный Сыне». По преданию, его написал около 536 года византийский император Юстиниан I. Это было время борьбы с распространившимися ересями. Песнопение утверждает вероучительную истину Боговоплощения, в противовес еретическим учениям.

Единорóдный Сы́не и Слóве Бóжий безсме́ртен сый, и извóливый спасе́ния нáшего рáди воплоти́тися от Святы́я Богорóдицы и Присноде́вы Мари́и, непрелóжно вочелове́чивыйся, распны́йся же Христе́ Бóже, сме́ртию смерть попрáвый, еди́н сый Святы́я Трóицы, спрославля́емый Отцу́ и Святóму Ду́ху, спаси́ нас.

Безсме́ртен — «вечен».

Сый — «есть».

Непрелóжно — «неизменно».

Распны́йся — «распявшийся».

Попрáвый — «поправший, победивший».

Еди́н сый Святы́я Трóицы — «один из Святой Троицы», или же: «единосущий Святой Троицы».

Спрославля́емый — «прославляемый вместе с».

Первый антифон

Затем хор исполняет избранные стихи 102 псалма, который полностью звучит за утренним богослужением. В древности их пели попеременно два хора. Этот способ исполнения носил название «антифонный». По этой причине исполняемые хором строки псалма называют первым антифоном. Всего антифонов, звучащих на литургии, три.

Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, и вся вну́тренняя моя́ и́мя свя́тое Его́.

Вну́тренняя — «утроба; всё, что внутри меня».

Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, и не забыва́й всех воздая́ний Его́, очища́ющаго вся беззако́ния твоя́, исцеля́ющаго вся неду́ги твоя́, избавля́ющаго от истле́ния живо́т твой, венча́ющаго тя ми́лостию и щедро́тами, исполня́ющаго во благи́х жела́ние твое́: обнови́тся я́ко о́рля ю́ность твоя́.

Воздая́ний — значит не только «возмездий», но и «наград».

От истле́ния — «от гибели».

Щедро́тами — «проявлениями милосердия».

Во благи́х — «во всём том, что служит благу, счастью».

О́рля — орлиная. В древности считалось, что орёл до самой смерти сохраняет силу и ловкость, приобретённую в юности, и даже умирает в полёте.

Творя́й ми́лостыни Госпо́дь, и судьбу́ всем оби́димым.

Творя́й — «творящий, творит».

Судьбу́ — «суд».

Сказа́ пути́ Своя́ Моисе́ови, сыново́м Изра́илевым хоте́ния Своя́.

Сказа́ — «сказал».

Сыново́м — «сынам».

Хоте́ния — «волю, желания».

Малый вход

Во время пения третьего антифона начинается малый вход с Евангелием.

Священник читает также следующую молитву.

Влады́ко Гóсподи Бóже наш, устáвивый на небесе́х чины́ и вóинства Ангел и Архáнгел в служе́ние Твоея́ слáвы! Сотвори́ со вхóдом нáшим вхóду святы́х Ангелов бы́ти, сослужáщих нам и сославослóвящих Твою блáгость.

Яко подобáет Тебе́ вся́кая слáва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки векóв. Ами́нь.

Прихожане слышат лишь последнюю её часть, произносимую громко.

Устáвивый — «установивший».

Сотвори́ со вхóдом нáшим вхóду святы́х Ангелов бы́ти — «сделай, чтобы вместе с нашим входом был вход святых Ангелов».

Диакон возглашает:

Прему́дрость, прóсти! — «Премудрость! Встаньте прямо!» Церковнославянское слово премудрость также значит «поучение». Эти слова произносятся перед важными моментами богослужения, на литургии оглашенных — перед пением Трисвятого, чтением Апостола и Евангелия.

Хор поёт:

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м ко Христу́. Спаси́ ны, Сы́не Бóжий, воскресы́й из ме́ртвых, (на буднях — во святы́х ди́вен Сый) пою́щия Ти: Аллилу́ия.

Ны — «нас».

Сый — «есть».

Следом звучат тропари и кондаки праздника, а также святого покровителя того храма, где совершается литургия. В это время священник про себя читает молитву:

Бóже Святы́й, и́же во святы́х почивáяй, и́же трисвяты́м глáсом от Серафи́мов воспевáемый и от Херуви́мов славослóвимый, и от вся́кия Небе́сныя Си́лы покланя́емый, и́же от небытия́ во е́же бы́ти приведы́й вся́ческая, создáвый челове́ка по óбразу Твоему́ и по подóбию, и вся́ким Твои́м даровáнием укрáсивый, дая́й прося́щему прему́дрость и рáзум, и не презирáяй согрешáющаго, но полагáяй на спасе́ние покая́ние, сподóбивый нас, смире́нных и недостóйных раб Твои́х, и в час сей стáти пред слáвою святáго Твоегó же́ртвенника, и дóлжное Тебе́ поклоне́ние и славослóвие приноси́ти. Сам, Влады́ко, приими́ и от уст нас, гре́шных, Трисвяту́ю песнь, и посети́ ны блáгостию Твое́ю, прости́ нам вся́кое согреше́ние вóльное же и невóльное, освяти́ нáша ду́ши и телесá, и даждь нам в преподóбии служи́ти Тебе́ вся дни животá нáшего, моли́твами святы́я Богорóдицы, и всех святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших.

Полагáяй на спасе́ние покая́ние — «назначивший для спасения покаяние».

В преподóбии — «в святости».

Седмица 22-я по Пятидесятнице, глас 4

День постный

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Прп. Иоанни́кия Великого (846); сщмчч. Ника́ндра, епископа Мирского, и Ерме́я, пресвитера (I).

Прп. Мерку́рия Печерского, в Дальних пещерах (XIV); прп. Ника́ндра Городноезерского (XVI); блж. Си́мона, Христа ради юродивого, Юрьевецкого (1584).

Исп. Николая Виноградова, пресвитера (1931); прмц. Евгении (Лысовой), монахини (1935); сщмч. Алекса́ндра Петропавловского, пресвитера (1937); сщмч. Исмаи́ла Базилевского, пресвитера (1941).

Читать Священное Писание вместе с Церковью:

Преподобному Иоанникию Великому

Тропари, глас 8:

Сле́з твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней,/ сия́я чудесы́, Иоанни́кие о́тче наш:// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак, глас 8:

Звезда́ яви́лся еси́ всесве́тлая, в ми́ре просвеща́яй,/ и су́щия во мра́це страсте́й облистава́яй:/ врач же крепча́йший яви́лся еси́,/ но я́ко прия́л еси́ благода́ть исцеле́ний,/ прося́щим тя пода́ждь исцеле́ние, да зове́м:/ ра́дуйся, о́тче Иоанни́кие.

Преподобному Меркурию, постнику Печерскому

Тропари, глас 5:

Присносу́щныя, блаже́нне, жела́я сподо́битися жи́зни,/ пра́ведне и непоро́чне/ жизнь свою́ препроводи́л еси́ в ны́нешнем ве́це,/ те́мже, Мерку́рие, жела́емаго ты дости́г,// моли́ и нам ве́чныя сподо́битися жи́зни.

Кондак, глас 8:

Преподо́бному во всех де́лех Го́сподеви преи́скренне рабо́тая,/ и О́наго всегда́ в це́ркви преподо́бных Свои́х/ преподо́бным воспева́я гла́сом,/ насле́дил еси́, преподо́бне Мерку́рие, часть преподо́бных,// с ни́миже моли́ся о всех нас.

Блаженному Симону Юрьевецкому, Христа ради юродивому

Тропари, глас 8:

Я́ко вои́стинну гла́са апо́стольскаго/ послу́шатель был еси́, блаже́нне Си́моне,/ Христа́ бо ра́ди изво́лив име́ти бу́йство,/ в не́мже соблю́л еси́ твоя́ к Бо́гу доброде́тели, посреде́ молв некра́домы,/ терпе́нием у́бо пачеесте́ственным Христу́ подража́в,/ посрами́л еси́ льсти́ваго всю горды́ню,/ тем и в лю́тых ра́нах, я́коже дре́вний Ла́зарь,/ в не́дра Авраа́мля пресели́лся еси́,/ иде́же и ны́не утеша́яся, посеща́й град твой,// почита́ющий любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Кондак, глас 4:

Возгоре́вся раче́нием Го́рним,/ же́стость во́льнаго юро́дства па́че всех сла́дких ми́ра предпоче́л еси́,/ отону́дуже повину́ся ти огнь,/ от его́же запале́ния град твой Юрьевец изба́вил еси́,/ и во́ды немо́кренно, я́ко по су́ху, преше́л еси́,/ и хотя́щия бы́ти предре́кл еси́,/ просла́вльшу тя та́ко Бо́гу,/ к Нему́же моля́ся и о нас,// пою́щих тя, блаже́нне Си́моне, помина́й.

Молитва:

О, Всесвяты́я, Живонача́льныя и Неразде́льныя Тро́ицы и́стинный уго́дниче и ве́рный ра́бе, блаже́нне и приснопа́мятне Си́моне! О, избра́нниче Бо́жий, а́ще и ми́ру я́ко юро́д бы́вый, но прему́дрыя житие́м твои́м удивля́яй! О, преукраше́нный доброде́тельми ди́вный чудотво́рче Си́моне! Се при́сно ублажа́ем и ублажа́ти тя бу́дем, предублаже́ннаго Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м. Ты бо, поревнова́в всех пра́ведных блаже́нству, оста́вил еси́ вся ми́ра сего́ преходя́щая, и восле́д ве́рныя на́шея ра́дости и воскресе́ния Всесладча́йшаго Иису́са поте́кл еси́, и всеси́льною Того́ по́мощию да́же го́рняго Сио́на дости́гл еси́, иде́же есть веселя́щихся жили́ще. Ублажа́юще у́бо тя, приле́жно мо́лим, пра́ведный челове́че Бо́жий: при́зри на ны, во мно́гая искуше́ния впада́ющия, моли́ о нас неизрече́нную всех челове́к ра́дость и упова́ние, Собезнача́льнаго Отцу́ и Ду́ху Единоро́днаго Сы́на и Сло́во Бо́жие, да и нас, Того́ непамятозло́бное милосе́рдие прогневля́ющих, не оста́вит и вся на по́льзу нам да устро́ит, па́че же да утверди́т ны во свое́й Правосла́вней, и́стинней и непоро́чней ве́ре непоколеби́мы и пра́ведными Свои́ми судьба́ми да спасе́т нас, ниже́ да попу́стит ны искуси́тися па́че, не́же мо́жем, и от бед же и печа́лей, при́сно на ны зде грех ра́ди на́ших быва́ющих, ми́лостивно нас да изба́вит. Ей, мо́лим тя, ра́бе Христо́в: я́коже в жи́зни твое́й на тре́бующия по́мощи призира́л еси́, та́ко и ны́не нас, тебе́ моля́щихся, не отврати́, но предста́ни о нас ко Го́споду и от лю́тых паде́ний моли́твами твои́ми изми́ нас. Умоли́ Его́, да град твой сей, в не́мже доброде́тельно пожи́в, Бо́гу угоди́л еси́, сохрани́т от всех наве́т вра́жиих и лю́ди, в нем живу́щия, ве́чныя жи́зни досто́йны да пока́жет. Па́ки мо́лим тя, блаже́нне Си́моне, посеща́й нас, тебе́ моля́щихся, в ну́ждах на́ших, да тобо́ю заступа́еми, непреста́нно прославля́ем Христа́ Бо́га на́шего, те́плаго предста́теля нам тя дарова́вшаго, я́ко Тому́ подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Отце́м и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Неделя 20-я по Пятидесятнице, глас 3

Сегодня Святая Церковь совершает память:

Прпп. Марти́рия, диакона, и Марти́рия затворника, Печерских, в Дальних пещерах (XIII–XIV); мч. Анаста́сия Аквилейского (III); прав. Тави́фы Иоппийской (I).

Исп. Матро́ны (Власовой), инокини (1963).

Икона Божией Матери: Валкурийская.

Читать Священное Писание вместе с Церковью:

Воскресению

Тропарь, глас 3:

Да веселя́тся небе́сная,/ да ра́дуются земна́я,/ я́ко сотвори́ держа́ву/ мы́шцею Свое́ю Госпо́дь,/ попра́ сме́ртию сме́рть,/ пе́рвенец ме́ртвых бы́сть;/ из чре́ва а́дова изба́ви на́с,// и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 4:

Воскре́сл еси́ дне́сь из гро́ба, Ще́дре,/ и на́с возве́л еси́ от вра́т сме́ртных;/ дне́сь Ада́м лику́ет, и ра́дуется Е́ва,/ вку́пе же и проро́цы с патриа́рхи воспева́ют непреста́нно// Боже́ственную держа́ву вла́сти Твоея́.

Мученикам Маркиану и Мартирию

Тропарь, глас 1:

Му́ченик дво́ица единонра́вная,/ Маркиа́н с Марти́рием сла́вным, А́риево нече́стие разруши́ша/ и Соприсносу́щна Сы́на Отцу́ и Ду́хови ве́ровати научи́ша,/ Па́влу повину́ющеся и́стинных повеле́ний учи́телю,/ те́мже мече́м убие́ни, умро́ша;/ и при́сно со Христо́м живу́ще,/ о нас Того́ мо́лят// спасти́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 4:

Подви́гшеся до́бре от младе́нства,/ Маркиа́не с му́дрым Марти́рием,/ отсту́пника А́рия низложи́сте,/ невре́дно сохра́нше Правосла́вную ве́ру,/ Па́влу после́дующе, му́дрому учи́телю,/ те́мже с ним обрето́сте живо́т,// я́ко Тро́ицы побо́рницы изря́днейшии.

Преподобному Мартирию, диакону Печерскому

Тропарь, глас 1:

Служи́вый в чи́ну диа́конства Го́сподеви до́бре,/ честны́й иеродиа́коне Марти́рие,/ и та́мо я́ко слуга́ Госпо́день обреты́йся,/ иде́же и Госпо́дь твой,/ моли́ся Ему́ и о нас,// да пода́ст нам ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 2:

Диа́коне честны́й, и́ночествующим похвало́/ и преподо́бным соприча́стниче всеблаже́нне Марти́рие,// моли́ся Го́сподеви непреста́нно о всех нас.

Праведной Тавифе Иоппийской

Тропарь, глас 4:

Днесь ве́ра Христо́ва утвержда́ется ка́менем ве́ры,/ и ликовству́ет в весе́лии Иоппи́я,/ псало́мски славосло́вят Жизнода́вца Сы́на Бо́жия ве́рнии,/ ви́дяще соверша́емо ве́лие чу́до:/ первоверхо́вный апо́стол глаго́лет,/ и уме́ршая востае́т от гро́ба,/ ю́же Низложи́тель сме́рти да́рует Це́ркви,/ да украша́ются во о́браз ея́ доброде́тельми лю́ди./ Прииди́те у́бо, христиа́не,/ принесе́м ко святе́й моле́ния на́ша:/ блаже́нная Тави́фо и милосе́рдная,/ вознеси́ на́ша воздыха́ния Пресвяте́й Тро́ице,/ и моли́ся со дерзнове́нием,/ да сы́нове све́та Преве́чнаго бу́дем,/ да сподо́бимся Бо́жия ми́лости,/ да пребыва́ем в любви́ Боже́ственней,// и да ца́рствует мир во вселе́нней.

Кондак, глас 4:

Ужаса́хуся Иоппи́йстии лю́дие, и дивля́хуся А́нгели Бо́жии,/ егда́ Исцели́вый Енне́я воззва́ от ме́ртвых се́рну нарица́емую, милосе́рдием преукра́шенную,/ о не́йже к нему́ взыва́ху вдови́цы неиму́щия./ И ны́не, Тави́фо блаже́нная, услы́ши моли́твы на́ша, к тебе́ приноси́мыя,/ и испроси́ у вся́ческих благ Пода́теля ми́лости и щедро́ты ве́рным Его́,/ да блажа́ще тя, вопие́м ти:// ра́дуйся, доброде́тели нас науча́ющая.

Молитва:

О, пресла́вная учени́це Христо́ва, све́тлая звездо́ Иоппи́йская, свята́я пра́ведная Тави́фо! К тебе́, ны́не на Небесе́х су́щей, с ве́рою притека́ем в моли́тве, ты же, я́ко ми́лостивая в жи́зни свое́й бы́вша, не лиши́ и нас, смире́нных, милосе́рдия твоего́. Принеси́ усе́рдныя моле́ния твоя́ Спаси́телю всех, Христу́ Бо́гу, да да́рует нам, хла́дным, любо́вь, малове́рным – те́плую ве́ру, леня́щимся – ре́вностное трудолю́бие, гордя́щимся – ти́хое смире́ние, иноки́ням – свято́е послуша́ние, нача́льствующим – ра́зум и милосе́рдие, боля́щим – здра́вие и облегче́ние, бе́дным – по́мощь и заступле́ние, уныва́ющим – Бо́жие упова́ние, оби́телям – мир и спасе́ние, лю́дем – во благо́м поспеше́ние, всем в ско́рбех – утеше́ние. Наипа́че моли́ Го́спода на́шего, апо́столом Петро́м тя воскреси́вшаго, да и мы сподо́бимся по о́бщем всех Воскресе́нии ста́ти в Це́ркви Его́ одесну́ю и с тобо́ю сла́вити Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобноисповеднице Матроне Дивеевской (Власовой)

Тропарь, глас 3:

Ско́рби, гоне́ния, боле́зни мно́гия в годи́ну лю́тых испыта́ний претерпе́вшая и ве́рою тве́рдою пе́рвым му́чеником христиа́нским уподобившися, преподобноисповеднице Матро́но, моли́ся ко Го́споду о спасе́нии ду́ш на́ших.

Кондак, глас 6:

Дне́сь проро́чество преподо́бнаго Серафи́ма испо́лнися:/ мно́жество новому́ченик Престо́лу Бо́жию со А́нгелы предстои́т,/ с ни́миже и преподобноисповедница Матро́на в Дивееве Небе́снем мо́лится непреста́нно о земно́м Оте́честве свое́м.

В СУББОТУ,

Тропари, глас 2:

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, / святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, / до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, / дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, / о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те, / спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Слава: Помяни́, Го́споди, я́ко Благ, рабы́ Твоя́, / и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: / никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты, / моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

И ныне: Ма́ти Свята́я неизрече́ннаго Све́та, / а́нгельскими Тя пе́сньми почита́юще, / благоче́стно велича́ем.

Кондак, глас 8:

Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри, / вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики; / тех моли́твами в ми́ре глубо́це / Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́, / Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Глас 6: Со святы́ми упоко́й, / Христе́, / ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть / боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

Третий антифон

Диакон снова возносит малую ектению. Хор исполняет третий антифон, в который вошли евангельские заповеди блаженств.

Во Цáрствии Твое́м помяни́ нас, Гóсподи, егдá прии́деши во Цáрствии Твое́м.

Егдá — «когда».

Прии́деши во Цáрствии Твое́м — т.е. вместе с Царствием Твоим.

Блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко тех есть Цáрство Небе́сное.

Блаже́ни — «блаженны».

Яко — «ибо, потому что».

Блаже́ни плáчущии, я́ко тии́ уте́шатся.

Тии́ — «те».

Блаже́ни крóтцыи, я́ко тии́ насле́дят зе́млю.

Крóтцыи — «кроткие».

Насле́дят — «наследуют».

Блаже́ни áлчущии и жáждущии прáвды, я́ко тии́ насы́тятся.

Блаже́ни ми́лостивии, я́ко тии́ поми́ловани бу́дут.

Блаже́ни чи́стии се́рдцем, я́ко тии́ Бóга у́зрят.

Блаже́ни миротвóрцы, я́ко тии́ сы́нове Бóжии нареку́тся.

Сы́нове — «сыновьями».

Блаже́ни и́згнаны прáвды рáди, я́ко тех есть Цáрство Небе́сное.

Блаже́ни есте́, егдá понóсят вам и изжену́т, и реку́т всяк зол глагóл на вы, лжу́ще Мене́ рáди. Рáдуйтеся и весели́теся, я́ко мздá вáша мнóга на небесе́х.

Понóсят вам — «поносят, бесчестят вас».

Изжену́т — «изгонят».

Реку́т всяк зол глагóл — «скажут всякое злое слово».

На вы — «на вас».

Мздá — «воздаяние».

Мнóга — «многая, большая».

Во время третьего антифона священник в алтаре читает неслышную прихожанам молитву:

Иже óбщия сия и соглáсныя даровáвый нам моли́твы, Иже и двемá или трем согласу́ющимся о и́мени Твое́м проше́ния подáти обещáвый! Сам и ны́не раб Твои́х проше́ния к поле́зному испóлни, подая́ нам в настоя́щем ве́це познáние Твоея́ и́стины и в бу́дущем живóт ве́чный дáруя.

Иже — «Тот, Который».

Общия — «совместные».

Соглáсныя — «согласные, воссылаемые в согласии, единомысленно».

Двемá или трем — «двум или трём».

Согласу́ющимся — «договаривающимся». «Тот, Который двум или трём договорившимся о имени Твоём обещал подать прошения». Эта молитва основана на словах Христа: Истинно также говорю вам, что если двое из вас согласятся на земле просить о всяком деле, то, чего бы ни попросили, будет им от Отца Моего Небесного, ибо, где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них (Мф. 18:19-20).

Раб Твои́х — «рабов Твоих».

К поле́зному — «к пользе».

Настоя́щем — «нынешнем».

Ве́це — «веке, т.е. сроке жизни».

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector