Тропари и кондаки дневные
Содержание:
- Тропари, кондаки и величания всем святым — поются в субботу
- Статьи на Православие.Ru
- Седмица 22-я по Пятидесятнице, глас 4
- Также вспоминается память всем святых, в земле Русской просиявших
- Тропари воскресные (с русским переводом)
- Глас 6
- Тропарь всем святым, Глас 2
- Икос 8
- Икос 9
- Икос 12
- Кондак 13
- Икос 7
- Тропарион. Тропари, кондаки, величания и молитвы
- Великомученице Параскеве, нареченной Пятница
- Тропари мученикам и священномученикам читаются на богослужении в день их празднества
- Общий тропарь Богородицы — самый известный
- Икос 3
- Тропарь Христа ради юродивому (имярек)
- Происхождение тропаря
Тропари, кондаки и величания всем святым — поются в субботу
Теперь мы поговорим о тропаре всем святым. Праздник всех святых отмечается спустя неделю после Троицы.
День всех святых отмечается в тот же день, что и празднование иконы всех святых. Посмотрим, как звучит этот тропарь празднику всех святых.
Тропарь всем святым
Тропарь, глас 4:
Бо́же оте́ц на́ших, творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, не оста́ви ми́лость Твою́ от нас, но моли́твами их в ми́ре упра́ви живо́т наш.
Апо́столи му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того́, я́ко бла́га, моли́те, мо́лимся, спасти́ся душа́м на́шим.
Что означает Ин тропарь? Ин тропарь означает другой тропарь. Это говорит о том, что данному празднику написан не один тропарь, а два.
Ин тропарь
означает «другой тропарь», что значит, что к празднику всех святых написано два тропаря
Тропарь собору всех святым, глас:
И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х, я́ко багряни́цею и ви́ссом, кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися, те́ми вопие́м Ти, Христе́ Бо́же: лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́, мир жи́тельству Твоему́ да́руй и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Ин кондак, глас 8:
Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, Богоно́сныя му́ченики; тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.
Также на каждом празднике поются величания. Величание по-другому хвала, прославление какого-либо, например святого.
Вот и здесь мы тоже можем видеть, что существует величание всем святым.
Величание:
Велича́ем вас, апо́столи, му́ченицы, проро́цы и вси святи́и, и чтим святу́ю па́мять ва́шу, вы бо мо́лите за нас Христа́ Бо́га на́шего.
Статьи на Православие.Ru
Особенно в наши, тяжелые для всех дни безумно тратить деньги на бесполезные предметы и дела, когда, употребив их для неимущих, можно одновременно сделать два добрых дела: и самому усопшему, и тем, которым будет оказана помощь. Но если с молитвой за усопшего будет дана беднякам пища, они насытятся телесно, а усопший напитается духовно. |
По учению нашей Святой Православной Церкви смерть существует только для тела. Душа наша бессмертна. Получив начало от Бога через рождение наше от родителей своих, мы душою своею ни на одно мгновение не умираем, ибо умереть не можем. |
Любовь, которую нам заповедал Господь наш Иисус Христос, должна простираться не только на живых, но и на ушедших от нас наших близких и родных. К усопшим наша любовь должна быть даже больше, потому что живые наши ближние сами могут себе помочь покаянием или совершением добрых дел и таким образом облегчить участь свою, но усопшие помочь себе уже ничем не могут, вся их надежда на облегчение своей загробной доли – только на оставшихся в живых членов Церкви. |
Ничто земное, конечно, уже не интересует усопших. Дорогие надгробия, пышные поминки и прочее не нужны им. Нужно им только одно – наша горячая молитва о упокоении их души и о прощении их вольных и невольных грехов. Сам умерший за себя помолиться уже не может. Святитель Феофан Затворник говорит, что усопшие нуждаются в молитвах, «как бедный в куске хлеба и чаше воды». |
Главное моление о здравии живых и упокоении усопших православных христиан Церковь совершает на Божественной литургии, принося за них бескровную жертву Богу. Для этого следует перед началом литургии (или накануне вечером) подать в церкви записки с их именами (вписывать можно только крещеных, православных). На проскомидии из просфор будут вынуты частицы за их здравие или за упокоение, а в конце литургии опущены в святую чашу и омыты Кровью Сына Божия в знак омовения Христом человеческих грехов. Будем помнить, что поминовение на Божественной литургии — это наибольшее благо для тех, кто нам дорог. |
Итак, прежде наступления страшного часа будем помогать друг другу и приносить жертвы братолюбия милосердующему о душах Богу. Человеколюбивый Господь благоволит исполнять прошения своих тварей, относящиеся ко спасению, и особенно преклоняется не тогда, когда кто-либо подвизается ради только спасения своей собственной души, но когда делает сие и ради ближнего. |
Батюшка, благослови раба Божьего Андрея. Мои покойные бабушка (1921 г. р.) и дедушка (1919 г. р.) не посещали церковь, т.к. храмы были все разрушены (Тюменская обл.), но их как-то смогли крестить. Какие молитвы нужно читать за них, чтоб Господь простил всех их прегрешения? |
Поминовение усопших – родительские субботы (Вселенская, 2-3-4 седмиц св.Четыредесятницы, Троицкая, Дмитриевская). Почему именно по субботним дням? Каковы исторические корни этой традиции? Ведь она не имеет одновременного установления? |
Неутешна и безгранична должна была быть наша скорбь об умирающих наших близких, если бы не даровал нам Господь жизнь вечную. Бессмысленна была бы наша жизнь, если бы она кончалась со смертью. Какая польза тогда от добродетели, от добрых дел? |
Смерть и погребение не прекращают отношений христианской любви, которые связывали живых с умершими во время земной жизни. Продолжение этих отношений выражается и осуществляется в молитвенном поминовении умерших (усопших). |
Любовь матери Церкви к своему чаду, ушедшему из этой жизни, не иссякает. В известные дни она совершает моления об умершем и приносит бескровную жертву о упокоении его. |
Есть в христианстве люди, которые сами себя лишают утешения молиться за усопших. Какие это люди? — Без сомнения те, которые, приметным или неприметным для себя образом, больше любят умствовать, нежели веровать. Почему не приемлют они молитв за усопших? — Не видно другой тому причины, кроме той, что не понятно, как действие молитвы простираться может так далеко, — даже из одного мира в другой, из видимаго в невидимый. |
Седмица 22-я по Пятидесятнице, глас 4
День постный
Сегодня Святая Церковь совершает память:
Прп. Иоанни́кия Великого (846); сщмчч. Ника́ндра, епископа Мирского, и Ерме́я, пресвитера (I).
Прп. Мерку́рия Печерского, в Дальних пещерах (XIV); прп. Ника́ндра Городноезерского (XVI); блж. Си́мона, Христа ради юродивого, Юрьевецкого (1584).
Исп. Николая Виноградова, пресвитера (1931); прмц. Евгении (Лысовой), монахини (1935); сщмч. Алекса́ндра Петропавловского, пресвитера (1937); сщмч. Исмаи́ла Базилевского, пресвитера (1941).
Читать Священное Писание вместе с Церковью:
Преподобному Иоанникию Великому
Тропари, глас 8:
Сле́з твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней,/ сия́я чудесы́, Иоанни́кие о́тче наш:// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак, глас 8:
Звезда́ яви́лся еси́ всесве́тлая, в ми́ре просвеща́яй,/ и су́щия во мра́це страсте́й облистава́яй:/ врач же крепча́йший яви́лся еси́,/ но я́ко прия́л еси́ благода́ть исцеле́ний,/ прося́щим тя пода́ждь исцеле́ние, да зове́м:/ ра́дуйся, о́тче Иоанни́кие.
Преподобному Меркурию, постнику Печерскому
Тропари, глас 5:
Присносу́щныя, блаже́нне, жела́я сподо́битися жи́зни,/ пра́ведне и непоро́чне/ жизнь свою́ препроводи́л еси́ в ны́нешнем ве́це,/ те́мже, Мерку́рие, жела́емаго ты дости́г,// моли́ и нам ве́чныя сподо́битися жи́зни.
Кондак, глас 8:
Преподо́бному во всех де́лех Го́сподеви преи́скренне рабо́тая,/ и О́наго всегда́ в це́ркви преподо́бных Свои́х/ преподо́бным воспева́я гла́сом,/ насле́дил еси́, преподо́бне Мерку́рие, часть преподо́бных,// с ни́миже моли́ся о всех нас.
Блаженному Симону Юрьевецкому, Христа ради юродивому
Тропари, глас 8:
Я́ко вои́стинну гла́са апо́стольскаго/ послу́шатель был еси́, блаже́нне Си́моне,/ Христа́ бо ра́ди изво́лив име́ти бу́йство,/ в не́мже соблю́л еси́ твоя́ к Бо́гу доброде́тели, посреде́ молв некра́домы,/ терпе́нием у́бо пачеесте́ственным Христу́ подража́в,/ посрами́л еси́ льсти́ваго всю горды́ню,/ тем и в лю́тых ра́нах, я́коже дре́вний Ла́зарь,/ в не́дра Авраа́мля пресели́лся еси́,/ иде́же и ны́не утеша́яся, посеща́й град твой,// почита́ющий любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Кондак, глас 4:
Возгоре́вся раче́нием Го́рним,/ же́стость во́льнаго юро́дства па́че всех сла́дких ми́ра предпоче́л еси́,/ отону́дуже повину́ся ти огнь,/ от его́же запале́ния град твой Юрьевец изба́вил еси́,/ и во́ды немо́кренно, я́ко по су́ху, преше́л еси́,/ и хотя́щия бы́ти предре́кл еси́,/ просла́вльшу тя та́ко Бо́гу,/ к Нему́же моля́ся и о нас,// пою́щих тя, блаже́нне Си́моне, помина́й.
Молитва:
О, Всесвяты́я, Живонача́льныя и Неразде́льныя Тро́ицы и́стинный уго́дниче и ве́рный ра́бе, блаже́нне и приснопа́мятне Си́моне! О, избра́нниче Бо́жий, а́ще и ми́ру я́ко юро́д бы́вый, но прему́дрыя житие́м твои́м удивля́яй! О, преукраше́нный доброде́тельми ди́вный чудотво́рче Си́моне! Се при́сно ублажа́ем и ублажа́ти тя бу́дем, предублаже́ннаго Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м. Ты бо, поревнова́в всех пра́ведных блаже́нству, оста́вил еси́ вся ми́ра сего́ преходя́щая, и восле́д ве́рныя на́шея ра́дости и воскресе́ния Всесладча́йшаго Иису́са поте́кл еси́, и всеси́льною Того́ по́мощию да́же го́рняго Сио́на дости́гл еси́, иде́же есть веселя́щихся жили́ще. Ублажа́юще у́бо тя, приле́жно мо́лим, пра́ведный челове́че Бо́жий: при́зри на ны, во мно́гая искуше́ния впада́ющия, моли́ о нас неизрече́нную всех челове́к ра́дость и упова́ние, Собезнача́льнаго Отцу́ и Ду́ху Единоро́днаго Сы́на и Сло́во Бо́жие, да и нас, Того́ непамятозло́бное милосе́рдие прогневля́ющих, не оста́вит и вся на по́льзу нам да устро́ит, па́че же да утверди́т ны во свое́й Правосла́вней, и́стинней и непоро́чней ве́ре непоколеби́мы и пра́ведными Свои́ми судьба́ми да спасе́т нас, ниже́ да попу́стит ны искуси́тися па́че, не́же мо́жем, и от бед же и печа́лей, при́сно на ны зде грех ра́ди на́ших быва́ющих, ми́лостивно нас да изба́вит. Ей, мо́лим тя, ра́бе Христо́в: я́коже в жи́зни твое́й на тре́бующия по́мощи призира́л еси́, та́ко и ны́не нас, тебе́ моля́щихся, не отврати́, но предста́ни о нас ко Го́споду и от лю́тых паде́ний моли́твами твои́ми изми́ нас. Умоли́ Его́, да град твой сей, в не́мже доброде́тельно пожи́в, Бо́гу угоди́л еси́, сохрани́т от всех наве́т вра́жиих и лю́ди, в нем живу́щия, ве́чныя жи́зни досто́йны да пока́жет. Па́ки мо́лим тя, блаже́нне Си́моне, посеща́й нас, тебе́ моля́щихся, в ну́ждах на́ших, да тобо́ю заступа́еми, непреста́нно прославля́ем Христа́ Бо́га на́шего, те́плаго предста́теля нам тя дарова́вшаго, я́ко Тому́ подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Отце́м и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Также вспоминается память всем святых, в земле Русской просиявших
Это совершенно другой праздник, но празднуется на одной неделе.
Собо́р все́х святы́х, в земле́ Ру́сской просия́вших празднуется в неделю всех святых. Приходится на 2-ю Неделю по пятидесятнице, то есть второе воскресенье после дня Святой Троицы.
Икона всех святых в земле российской просиявших. Существуют свидетельства, что Праздник Всех Святых отмечали уже в конце 4 — начале 5 веков
Тропарь, глас 8:
Я́коже плод кра́сный Твоего́ спаси́тельнаго се́яния,
земля́ Росси́йская прино́сит Ти, Го́споди, вся святы́я, в той просия́вшия.
Тех моли́твами в ми́ре глубо́це
Це́рковь и страну́ на́шу Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.
Ин тропарь, глас 4:
Иерусали́ма Вы́шняго гра́жданы,
от земли́ на́шея возсия́вшия
и Бо́гу во вся́цем чину́ и вся́ким по́двигом угоди́вшия,
прииди́те, воспои́м,
ве́рнии:
о всеблаже́ннии земли́ Росси́йския засту́пницы,
моли́теся ко Го́споду,
да поми́лует сию́ от гне́ва Своего́,
исцеля́я сокруше́ние ея́,
и ве́рныя лю́ди Своя́ уте́шит.
Величание святым:
Велича́ем вас, святи́и вси, в земли́ Росси́йстей просия́вшии, и чтим святу́ю па́мять ва́шу, вы бо мо́лите о нас Христа́, Бо́га на́шего.
Этому празднику также написано 2 величания.
Ино величание:
Ублажа́ем вас,
чудотво́рцы на́ши сла́внии,
зе́млю Ру́сскую доброде́тельми ва́шими озари́вшии
и о́браз спасе́ния нам
светоявле́нно показа́вшии.
Тропари воскресные (с русским переводом)
Тропарь, глас 1
Перевод: Хотя камень был опечатан иудеями, и воины стерегли пречистое тело Твое, воскрес Ты в третий день, Спаситель, даруя миру жизнь. Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни: «Слава воскресению Твоему, Христе; слава Царству Твоему; слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!».
Тропарь, глас 2
Перевод: Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, все Силы Небесные взывали: «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!».
Тропарь, глас 3
Перевод: Да веселится все небесное, да радуется все земное, ибо явил могущество руки Своей Господь: попрал смертию смерть, сделался первенцем из мертвых, из чрева ада избавил нас и даровал миру великую милость.
Тропарь, глас 4
Перевод: Радостную весть о воскресении узнав от Ангела, и избавившись от прародительского осуждения, Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: «Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, дарующий миру великую милость!».
Тропарь, глас 5
Перевод: Слово, безначальное подобно Отцу и Духу, от Девы родившееся для спасения нашего, воспоем, верные, и поклонимся Ему, ибо благоволил Он плотию взойти на Крест, и смерть претерпеть, и воскресить умерших славным воскресением Своим.
Тропарь, глас 6
Перевод: Ангельские Силы – при гробе Твоем, и охранявшие его омертвели, а Мария стояла в гробнице и искала пречистое тело Твое. Ты опустошил ад, не потерпев от него, Ты встретил Деву, дарующий жизнь. Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!
Тропарь, глас 7
Перевод: Сокрушил Ты Крестом Своим смерть, открыл разбойнику рай, плач мироносиц в радость изменил и Своим апостолам проповедовать повелел, что Ты воскрес, Христе Боже, даруя миру великую милость.
Тропарь, глас 8
Перевод: С высоты сошел Ты, милосердный, благоволил пребыть три дня во гробе, чтобы нас освободить от страстей, – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе!
Глас 6
Ангельския силы на гробе Твоем, и стрегущии омертвеша, и стояше Мария во гробе, ищущи Пречистаго Тела Твоего. Пленил еси ад, не искусився
от него; сретил еси деву, даруяй живот; воскресый из
мертвых, Господи, слава Тебе.
Стрегущи — стерегущие, стражи.
По прошествии же субботы, на рассвете
первого дня недели, пришла Мария Магдалина и другая
Мария посмотреть гроб. И вот, сделалось великое
землетрясение, ибо Ангел Господень, сошедший с небес,
приступив, отвалил камень от двери гроба и сидел на нем;
вид его был, как молния, и одежда его бела, как снег;
устрашившись его, стерегущие пришли в трепет и стали,
как мертвые; Ангел же, обратив речь к женщинам, сказал:
не бойтесь, ибо знаю, что вы ищете Иисуса распятого; Его
нет здесь — Он воскрес, как сказал. Пойдите, посмотрите
место, где лежал Господь, и пойдите скорее, скажите
ученикам Его, что Он воскрес из мертвых и предваряет вас
в Галилее; там Его увидите. Вот я сказал вам (Мф.28:1-7).
А Мария стояла у гроба и плакала. И, когда плакала,
наклонилась во гроб, и видит двух Ангелов, в белом
одеянии сидящих, одного у главы и другого у ног, где
лежало тело Иисуса. И они говорят ей: жена! Что ты
плачешь? Говорит им : унесли Господа моего, и не знаю,
где положили Его (Ин.20:11-13).
Сретил еси деву, даруяй живот… Строка
тропаря обращает нас к продолжению событий Евангелия от
Иоанна: к встрече Иисуса с Марией Магдолиной (Ин.20:11-18).
Она и названа здесь девой (ни Евангелие, ни житие святой
равноапостольной Марии Магдалины ничего прямо не говорят
нам о возрасте и семейном положении святой ко времени
евангельских событий; но греческое слово — дева —
подобно современному девушка, употреблялось и для
обозначение юной женщины вообще — такой, на брачное
состояние которой ничто не указывает). Нередко в этом
тропаре слово «дева» пишут с прописной (большой) буквы,
как относящееся к Пресвятой Богородице; но при таком
понимании тропарь не поддается никакому
удовлетворительному объяснению.
Пленил еси ад… В греческом тексте
тропаря — обезоружил.
Тропарь всем святым, Глас 2
Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, дерзновение имуще ко
Спасу, о нас Того, яко Блага, молите спастися,
молимся, душам нашим.
Добре подвиг совершившии и веру
соблюдшии… В основе — слова апостола Павла: Я уже
становлюсь жертвою, и время моего отшествия настало.
Подвигом добрым я подвизался, течение совершил, веру
сохранил (в Славянской Библии: подвигом добрым
подвизахся, течение скончах, веру соблюдох: напомним,
что течение — это бег); а теперь готовится мне венец
правды, который даст мне Господь, праведный Судия, в
день оный; и не только мне, но и всем, возлюбившим
явление Его (2 Тим.4:6-8).
Икос 8
Весь Сладчайший Иисус сладость, весь желание тебе бысть, святая мученице Параскево: сладце бо Его ради горькия терпела еси муки, глаголющи к мучителю: «Враже нечестивый игемоне, что неистовствуеши на христианы: ни царства у тебе отъях, ни града твоего разорих, но буими словесы увещати мя помышляеши. Аз плоти моея не щажду за Христа моего, зане Он любит мя: к Нему пойду и Того буду невеста. Той мене спасет о рук враг моих и дарует ми жизнь вечную». Поминаюше сицевая твоя словеса и доблественныя подвиги твоего исповедничества, вопием ти:
Радуйся, злобы неверных не устрашившаяся; радуйся, твари паче Создавшаго не послужившая.
Радуйся, воеже сопротивлятися врагом Божиим, в духовное всеоружие благодати Божией облекшаяся; радуйся, идолом немым и глухим в капище идольском не поклонившаяся.
Радуйся, именем всесильнаго Господа и твоею к Нему молитвою вся идолы тамо сокрушившая; радуйся, демонов коварствия божественною силою упразднившая.
Радуйся, томления мучителей Крестом Господним, яко державным оружием, мужески победившая; радуйся, огненное опаление и жжение девственнаго телесе твоего в воню мира Христу Богу принесшая.
Радуйся, веру, надежду и любовь к Богу сохраншая; радуйся, победы венец от руки Христа Жизнодавца приемшая.
Радуйся, реко, исполненная благодати Божия водами; радуйся, источниче, кипящий чудес излиянии.
Радуйся, Параскево, невесто Христова всехвальная.
Икос 9
Витийствующий язык не возможет возсхвалити дела твоя и великия страдальческия твоя подвиги по достоянию, славная мученице Параскево: кто бо повесть страдания твоя и добродетели; на судищи бо исповедавши истиннаго Бога, от безчеловечных мучителей претерпела еси лютая, болезненная страдания; и в сих жестоких болезнех бывши палицами биема, железными ноготьми строгаема и огнем палима, ничтоже ино вещала еси к Создателю твоему, токмо сие: «Спаси мя, Господи, недостойную рабу, не разлучи мене, Христе, от Твоего желания!» Смиренно поминающе сицевая твоя страдания, умиленную песнь приносим ти, глаголюще:
Радуйся, кровию страдания твоего Христу Богу уневестившаяся; радуйся, страстем Христовым подражавшая.
Радуйся, любве ради Господни жестокия мучения претерпевшая; радуйся, от Небеснаго Царя благолепный венец восприявшая.
Радуйся, яко всем верным воспоминание твое пресладко; радуйся, яко всей Церкви Христовой имя твое пречестно.
Радуйся, досточудное ангелом и человеком зрелище бывшая; радуйся, и самых мучителей непобедимым терпением твоим удивившая.
Радуйся, яко Сам Господь свыше призре на твоя страдания; радуйся, яко Сам Той Подвигоположник похвали твоя подвиги.
Радуйся, девам доброто и похваление; радуйся, мучеником красото и верным утешение.
Радуйся, Параскево, невесто Христова всехвальная.
Икос 12
Поем твоя крепкия подвиги, почитаем страдания, хвалим долготерпение, ублажаем святую твою кончину, славим твое в немощнем теле непобедимое мужество, имже на земли и на Небеси прославилася еси, святая и добропобедная мученице Параскево; и в честь твоих победоносных подвигов и страданий похвальная восписуем ти сия:
Радуйся, от ангельских чинов в сожительство их любезно приятая; радуйся, от девственных ликов в чертог небесный радостно введенная.
Радуйся, от мученических полков под венец славы провождаемая во гласе радования; радуйся, от небесных жителей приемлющая о Господе целование.
Радуйся, яко мзда твоя многа есть на Небесех; радуйся, яко радость твоя вечна есть во светлости святых.
Радуйся, в небесном чертозе Божественнаго Жениха твоего со ангелы Его веселящаяся; радуйся, лицезрением Всеблагаго Господа тамо вкупе со святыми наслаждающаяся.
Радуйся, душевных и телесных недугов наших целительнице; радуйся, душеспасительных благ и небесных даров подательнице.
Радуйся, яко тобою от нечаянныя смерти сохранитися уповаем; радуйся, яко твоим заступлением вечную жизнь от Христа Бога улучити благонадежно чаем.
Радуйся, Параскево, невесто Христова всехвальная.
Кондак 13
О святая премудрая и всехвальная мученице, невесто Христова Параскево! От благоговейных сердец приносимую ти, аще и недостойную, хвалебную песнь сию приими от нас, яко усердную жертву сердец, любящих тя и чествующих святую память твою. Охраняй нас молитвами твоими святыми, и вся люди, притекающия к честней иконе твоей и с любовию лобызающия ю, избавляй от всякаго злаго обстояния и скорби; да тихое и безмолвное житие поживше в нынешнем веце, блаженство вечное наследим и купно с тобою и всеми святыми выну сподобимся воспевати Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.)
Икос 7
Новую показа безчеловечия ярость зверообразный мучитель, егда тебе, святая мученице Параскево, повеле на древе повесити и свещами горящими опаляти твоя девическая ребра. Сие пачеестественное терпение твое благоговейно воспоминающе, похвалами блажим тя сицевыми:
Радуйся, многообразныя болезни за Царя Христа Бога претерпевшая; радуйся, яко пред лицем человеческим аще и муку прияла еси, упование же твое безсмертия исполнено есть.
Радуйся, яко повешена была еси на древе Христа ради, на Кресте распятаго, да венцем нетления от Него увязешися; радуйся, яко строгана была еси по ребром, Иисуса ради копием в ребро прободеннаго, да Царствием Его Небесным насладишися.
Радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем возжгла еси; радуйся, яко за Того свещами огненными палима была еси.
Радуйся, твердейшая адаманта в терпении твоем показавшаяся; радуйся, в вере во Христа Господа крепчае паче камене, в мужестве непоколебимом пребывшая.
Радуйся, яко огнем опаляема, огненною мудростию пламень угасила еси естественный; радуйся, яко свещу неугасиму душевную соблюдши, вошла еси со Христом Женихом твоим в чертог Небесный.
Радуйся, яко чудесными искрами страсти умертвивши, демонския полки страдальчески победила еси; радуйся, яко страданиями твоими мног народ к познанию истиннаго Бога привела еси.
Радуйся, Параскево, невесто Христова всехвальная.
Тропарион. Тропари, кондаки, величания и молитвы
Святые по алфавиту: П
Великомученице Параскеве, нареченной Пятница
Тропарь, глас 4:
Прему́драя и всехва́льная Христо́ва му́ченица Параске́ва,/ му́жескую кре́пость прии́мши,/ же́нскую же не́мощь отве́ргши,/ диа́вола победи́ и мучи́теля посрами́,/ вопию́щи и глаго́лющи:/ прииди́те, те́ло мое́ мече́м ссецы́те и огне́м сожги́те,/ аз бо, ра́дующися, иду́ ко Христу́, Жениху́ моему́./ Тоя́ моли́твами, Христе́ Бо́же,// спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак, глас 3:
Всесвято́е и непоро́чное муче́ние прине́сши,/ я́ко ве́но пречестно́е, безсме́ртному Жениху́ Христу́,/ А́нгельское ликостоя́ние возвесели́ла еси́/ и победи́ла еси́ де́монския ко́зни./ Сего́ ра́ди тя че́стно ве́рою чтим,// му́ченице Параске́во многострада́льная.
Величание
Велича́ем тя,/ страстоте́рпица Христо́ва Параске́во,/ и чтим честно́е страда́ние твое́,/ я́же за Христа́// претерпе́ла еси́.
Молитва
О, свята́я и преблаже́нная му́ченице Христо́ва Параске́во, красото́ деви́ческая, му́чеников похвало́, чистоты́ о́бразе, великоду́шных зерца́ло, прему́дрых удивле́ние, ве́ры христиа́нския храни́тельнице, и́дольския льсти́ обличи́тельнице, Ева́нгелия Боже́ственнаго побо́рнице, за́поведей Госпо́дних ревни́тельнице, сподо́бльшаяся приити́ ко приста́нищу ве́чнаго поко́я и в черто́зе Жениха́ твоего́ Христа́ Бо́га све́тло веселя́щаяся, сугу́бым венце́м де́вства и му́ченичества украше́нная! Мо́лим тя, свята́я му́ченице, бу́ди о нас печа́льница ко Христу́ Бо́гу, Его́же преблаже́ннейшим зре́нием при́сно весели́тися; моли́ Всеми́лостиваго, и́же сло́вом о́чи слепы́м отве́рзе, да изба́вит нас от боле́зни оче́с на́ших, теле́сных вку́пе и душе́вных; разжени́ твои́ми святы́ми моли́твами те́мный мрак прибы́вший от грехо́в на́ших, испроси́ у Отца́ Све́та свет благода́ти душе́вным и теле́сным очесе́м на́шим; просвети́ нас, омраче́нных грехми́, све́том Бо́жия благода́ти, да твои́х ра́ди святы́х моли́тв да́стся безоче́сным сла́дкое зре́ние. О, вели́кая уго́дница Бо́жия! О, му́жественнейшая де́во! О, кре́пкая му́ченице свята́я Параске́во! Святы́ми твои́ми моли́твами бу́ди нам гре́шным помо́щница, хода́тайствуй и моли́ся о окая́нных и зело́ неради́вых гре́шницех, ускори́ на по́мощь нам, и́бо зело́ немощны́ есмы́. Моли́ Го́спода, чи́стая деви́це, моли́ Милосе́рдаго, свята́я му́ченице, моли́ Жениха́ твоего́, непоро́чная Христо́ва неве́сто, да твои́ми моли́твами посо́бствоваши, мра́ка же грехо́внаго избы́вше, во све́те и́стинныя ве́ры и дея́ний Боже́ственных вни́дем во свет ве́чный дне невече́рняго, во град весе́лия при́снаго, в не́мже ты ны́не све́тло блиста́еши сла́вою и весе́лием безконе́чным, славосло́вящи и воспева́ющи со все́ми Небе́сными Си́лами Трисвяти́тельное Еди́ное Божество́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Тропари мученикам и священномученикам читаются на богослужении в день их празднества
Существуют также и другие тропари, посвященные другим праздникам.
Икона собор новомученников и исповедников российских
Исповедники — святые, которые скончались мирно позже, после перенесённых мучений.
Новому́ченики — христианины, принявшие мученическую кончину за исповедание веры во Христа в сравнительно недавнее время. Так Церковь именует всех пострадавших за веру в период послереволюционных гонений.
Принято петь тропари в субботу за литургией.
Тропари поются как одному священномученику в день прославления или же всем священномученикам.
Кто такие эти люди? Почему их так называют?
Мученики — приняли жестокие мучения или смерть за Христову веру.
Священномученики — святители, которые претерпели мучения за Христа.
Мученикам
Тропарь, глас 4-й:
Му́ченицы Твои́, Го́споди, во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего: иму́ще бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́ша, сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости, тех моли́твам и спаси́ ду́ши на́ша.
Священномученику
Тропарь, глас 4-й:
И нравом причастник, и престолом наместник апостолом быв, деяние обрел еси, Богодухновенне, в видения восход: сего ради, слово истины исправляя, и веры ради пострадал еси даже до крове. Священномучениче (имярек), моли Христа Бога спастися душам нашим.
Священномученикам
Тропарь, глас 4-й:
Боже отец наших, творяй присно с нами по Твоей кротости, не отстави милость Твою от нас, но молитвами их в мире управи живот наш.
Общий тропарь Богородицы — самый известный
Тропарь, кондак, величание — всё это, конечно же, есть в честь Пресвятой Богородицы. Ведь она из наиболее почитаемых святых в православии.
Самый известный тропарь Богородице — общий тропарь. Вот его текст:
Тропарь, глас 4:
К Богородице прилежно ныне притецем,
грешнии и смиреннии, и припадем,
в покаянии зовуще из глубины души:
Владычице, помози, на ны милосердовавши,
потщися, погибaем от множества прегрешений,
не отврати Твоя рабы тщи,
Тя бо и едину надежду имамы.
Слава, и ныне: Не умолчим никогда, Богородице,
силы Твоя глаголати, недостойнии:
aще бо Ты не бы предстояла молящи,
кто бы нас избaвил от толиких бед;
кто же бы сохранил до ныне свободны;
не отступим, Владычице, от Тебе,
Твоя бо рабы спасaеши присно от всяких лютых.
Кондaк, глас 6:
Предстaтельство христиан непостыдное,
ходaтайство ко Творцу непреложное,
не презри грешных молений глaсы,
но предвари, яко Благaя, на помощь нас, верно зовущих Ти;
ускори на молитву, и потщися на умоление,
предстaтельствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Иный кондaк, глас тот же:
Не имамы иныя помощи,
не имамы иныя надежды,
разве Тебе, Пречистая Дево.
Ты нам помози,
на Тебе надеемся, и Тобою хвaлимся,
Твои бо есмы рабы, да не постыдимся.
Тропарь легче понять, если почитать его перевод.
Чтобы лучше понять содержание, полезно ознакомиться с переводом тропаря на современный язык.
Тропарь, глас 4:
К Богородице ныне усердно прибегнем
мы, грешные и смиренные, и к Ней припадем,
в покаянии взывая из глубины души:
«Владычица, помоги, над нами сжалившись,
поспеши, мы погибаем от множества согрешений!
Не отпусти Твоих рабов ни с чем:
ибо в Тебе имеем мы единственную надежду!»
Слава, и ныне: Не прекратим никогда, мы, недостойные,
возвещать о могуществе Твоем, Богородица,
ибо если бы Ты не защищала нас Своими молитвами,
кто бы нас избавил от стольких бед,
кто бы сохранил нас доныне свободными?
Не отступим, Владычица, от Тебя,
ибо Ты всегда спасаешь рабов Твоих от всяких бедствий.
Кондак, глас 6:
Защита христиан надежная,
Ходатайство ко Творцу неизменное!
Молитвенных голосов грешников не презри,
но скоро приди, как Благая, на помощь нам,
с верою взывающим Тебе:
«Поспеши с заступлением и ускорь моление, Богородица,
всегда защищая чтущих Тебя!»
Другой кондак, глас тот же
Не имеем иной помощи,
не имеем иной надежды,
кроме Тебя, Владычица.
Ты нам помоги:
на Тебя надеемся
и Тобою хвалимся,
ибо мы – Твои рабы;
да не постыдимся!
Вместе с тропарем можно читать молитвы и величания.
Величание Пресвятой Богородицы
Достойно есть величати Тя, Богородице, Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим. В дни празднования чудотворным иконам поются особые величания:
Величаем Тя, Пресвятая Дево Богоизбранная Отроковице и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.
Молитва к Пресвятой Богородице (Пресвятая Владычице)
Пресвятая Владычице Богородице!
К Тебе прибегаем, Заступнице наша: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей:
помози новопреставленному(-ной) рабу Твоему (рабе Твоей) (имя) прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени
от движимой страхом души его (ея) страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю
от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов.
Буди ей, о Всемилостивая Госпоже Богородице, заступницею и защитницею от воздушного князя тьмы, мучителя
и страшных путей стоятеля; молим Тя, Пресвятая Богородице, ризою Твоею честною Защити ю, да тако безбоязненно и невозбранно прейдет от земли на небо.
Молим Тя, Заступнице наша, заступи за раба Твоего (рабу Твою) Матерним Твоим у Господа дерзновением; молим Тя, Помоще наша, помози ему (ей), имущему (-щей) судитися еще прежде онаго Страшнаго судилища, помози
убо оправдатися пред Богом, яко Творцем неба и земли, и умоли Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да упокоит усопшаго(-ую) в недрах Авраама с праведными и всеми святыми. Аминь.
Икос 3
Слышав от тебе, мудрая дщерь, неправедный судия неслыханная словеса о твоем рождении, яко благочестивии родители твои, страсти Христовы почитающе, знаменитаго дне тезоимениту тя нарекоша, Параскевою, в предзнаменование, яко Христовых страстей имаши быти причастницею. Не разуме же сего нечестивый игемон, но вещаше ти безстудная словеса и повеле бити тя суровыми жилами и полумертву тя сущу ввергнути в темницу. Ты же, доблественне претерпевши жесточайшия муки, в темнице, аки в чертозе светле ликующи, вопияла еси: «Никогда же отлучуся Тебе, Господи, но посли ми помощь Твою и спаси мя великия ради Твоея милости». Темже, ублажающе тя, вопием ти таковая:
Радуйся, незлобивая голубице, от искушений лукаваго врага свободившаяся; радуйся, словесная агнице, от злаго волка мучителя к доброму пастырю Христу Богу прибегшая.
Радуйся, во двор словесных овец, одесную Его стоящих, вшедшая; радуйся, на брак Агнчий радостно текущая.
Радуйся, яко тебе уготовано есть благ вечных сокровище; радуйся, яко тебе обетовано есть блаженство Царства Небеснаго.
Радуйся, премудрая Евангельская дево, светлогорящий светильник имущая; радуйся, дерзновение велие ко Христу Богу стяжавшая.
Радуйся, волею своею благое иго Христово на ся подъявшая; радуйся, сердце свое от всякия лести душевредныя чисто сохраншая.
Радуйся, истинная Христовых страстей причастнице; радуйся, во страданиях твоих благодатную помощь от Христа Господа получившая.
Радуйся, Параскево, невесто Христова всехвальная.
Тропарь Христа ради юродивому (имярек)
Тропарь Христа Ради юродивому, глас 1Глас Апостола Твоего Павла услышав глаголющ, мы юроди Христа ради, раб Твой, Христе Боже (имярек), юрод бысть на земле Тебе ради:темже память его почитающе, Тебе молим, Господи, спаси души наша.
Кондак Христа ради юродивому, глас 8Вышния красоты желая и нижния сласти телесныя точно оставил еси, нестяжанием суетнаго мира, Ангельское житие преходя, скончался (имярек), блаженне: с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
Величание Христа ради юродивомуУблажаем тя, святый праведный (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.
Тропари к Пресвятой Богородице перед Ея иконой
Тропари святым угодникам и Пресвятой Богородице
Тропари и кондаки на праздники Господские, Богородичные и святых
Тропари: А, Б — В, Г — Д, Е — З, И — К, Л — Н, О-П, Р-Я.
Молитвы святых@prayerssaints.ru
Происхождение тропаря
Тропарь является одним из наиболее древних жанров церковной гимнографии. Уже в 4 веке он использовался христианами на территории Египта и Малой Азии. Первоначально тропарь представлял собой ритмичную прозу. Он выполнял роль небольшого припева, комментария к читаемым на богослужениях текстам. Тропари заменили собой более древние гимны, которые выполняли похожую функцию.
Позднее тропарь обрёл стихотворную форму. Особое развитие он получил в Византии, где уже к 5 веку обрёл своё нынешнее значение. Наиболее известным автором тропарей считается живший в то время святой Роман Сладкопевец.
Слово «тропарь» имеет древнегреческое происхождение и переводится как «лад» или «напев». Согласно же другой версии, термин означает «обращение». Действительно, тропарь можно рассматривать как обращение ко святому, просьбу о его заступничестве.
Также существует мнение, что слово «тропарь» имеет родство с понятиями «победный знак» или «памятник». Эта версия вполне соответствует предназначению тропаря – прославить победу святого над страстями и духовной смертью. То есть стать словесным памятником духовным подвигам угодника Божьего. Стоит отметить, что первые тропари сочинялись только в честь праведников. Лишь позднее появились образцы, воспевающие церковные праздники, включая тропарь воскресный.