Значение акафиста честному и животворящему кресту господню

Для чего читается молитва честному животворящему кресту

Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его, и да бежат от лица Его ненавидящии Его. Яко исчезает дым, да исчезнут; яко тает воск от лица огня, тако да погибнут беси от лица любящих Бога и знаменующихся крестным знамением, и в веселии глаголющих: радуйся, Пречестный и Животворящий Кресте Господень, прогоняяй бесы силою на тебе пропятаго Господа нашего Иисуса Христа, во ад сшедшаго и поправшаго силу диаволю, и даровавшаго нам тебе Крест Свой Честный на прогнание всякаго супостата.

О, Пречестный и Животворящий Кресте Господень! Помогай ми со Святою Госпожею Девою Богородицею и со всеми святыми во веки. Аминь.

Расточатся — рассеются, разбегутся. Беси — бесы, диаволы. Знаменующийся — осеняющийся, накладывающий на себя знамение. Глаголющий — говорящий. Пречестный — многочтимый. Поправшаго — победившего, одержавшего верх. Пропятый — распятый. Супостат — противник, враг. Животворящий — дарующий жизнь, воскрешающий.

В этой молитве Честному Кресту мы выражаем веру, что крестное знамение есть сильнейшее средство на прогнание бесов, и просим у Господа духовной помощи силою святого Креста. Крест называется Животворящим потому, что Иисус Христос, будучи распят на Кресте, тем самым избавил людей от вечной смерти в аду и даровал вечную жизнь в Царстве Небесном.

Слова во ад сшедшаго и поправшаго силу диаволю означают, что Иисус Христос после Своей смерти и до Воскресения был в аду, откуда вывел в Царство Небесное святых людей (например, Адама, Моисея) и тем самым показал, что Он попрал, или уничтожил, силу диавола.

Перевод: Да воскреснет Бог, и рассеются Его враги, и пусть бегут от Него все ненавидящие Его. Как исчезает дым, так и они пусть исчезнут; и как тает воск от огня, так пусть погибнут бесы перед любящими Бога и знаменующимися знамением креста и в радости восклицающими:

Радуйся, Многочтимый и Животворящий Крест Господень, прогоняющий бесов силою на тебе распятого Господа нашего Иисуса Христа, Который сошел в ад и уничтожил силу диавола и дал нам Тебя, Свой Честный Крест, на прогнание всякого врага. О, Многочтимый и Животворящий Крест Господень, помогай мне со Святою Госпожою Девою Богородицею и со всеми святыми во все века. Аминь.

Огради мя, Господи, силою Честнаго и Животворящаго Твоего Креста, и сохрани мя от всякаго зла.

Огради — огороди, защити.

Перевод: Защити меня, Господь, силою Честного (Чтимого) и Животворящего Твоего Креста, и сохрани меня от всякого зла.

Эту молитву следует произносить перед самым сном, поцеловав крест, носимый на груди, и оградив себя и постель крестным знамением.

Что такое акафист?

Прежде чем приступать к рассмотрению акафиста Кресту Животворящему, следует напомнить читателям, что же представляет собой этот вид песнопений. Так обычно называется особый жанр церковных гимнов, который появился гораздо позднее остальных, подобных ему.

В качестве примера можно привести акафист «Воздвижение Животворящего Креста Господня»

Религиозные православные авторы стали уделять должное внимание таким стихам только во второй половине XIX века. До этого же Количество написанных акафистов было очень незначительным

Расцвет жанра пришелся на конец девятнадцатого — начало двадцатого столетия нашей эры.

В то время Особый комитет по цензуре, который занимался религиозной литературой, рассмотрел огромное количество новых акафистов. Часть из них была принята, но много написанных произведений было отвергнуто.

Второе рождение жанр получил после Великой Октябрьской революции. В то время на церковь и ее служителей были ужасные гонения, часть религиозных деятелей была уничтожена посредством многочисленных репрессий, которые касались как самих священнослужителей, так нередко и членов их семей. Из-за этих трагических для Православной Церкви событий некоторые церковные службы вынуждены были проводиться в подполье.

Нередко богослужения проводились вне храмов: на квартирах у прихожан, в домах у священников. Часто на таких служениях не было даже дипломированных представителей духовенства. Именно тогда акафист оказался очень востребованным, поскольку чтение данного вида духовных песнопений не подразумевает обязательного участия в них представителей священничества и даже не требует глубокого знания православных канонов. Именно поэтому после Великой Октябрьской революции было создано грандиозное количество произведений этого жанра церковной литературы.

Ещё этому способствовало то обстоятельство, что Комитет по государственной цензуре, который занимался делами духовной литературы, после Октябрьской революции был упразднён. Соответственно, авторы получили больше свободы в послереволюционные годы, чем они имели в царское время.

Третье по счёту возрождение данного жанра церковных песнопений произошло уже в годы перестройки, когда Православная Церковь стала возрождаться в нашей стране и многие поэты и писатели стали обращаться к жанрам духовной литературы. Они заинтересовались прежде всего жанром акафиста, написание которого не обязательно предполагает знание церковнославянского языка. Эти произведения могут быть написаны также и на современном русском языке, и на других языках мира.

В данный момент общее число акафистов, написанных за всю историю Русской Православной Церкви, составляет около двух тысяч. Существует несколько информационных ресурсов, которые специализируются на публикациях новых шедевров данного жанра. Среди них особо выделяется сайт «Акафист.ру», который периодически публикует новые произведения. Среди наиболее плодотворно работающих авторов церковной литературы, которые чаще всего обращаются именно к рассматриваемому жанру, следует выделить Евгения Храповицкого и Александра Трофимова.

Кондaкъ Gi.

Q ї}се хrте, смeртію смeрть попрaвый и3 сyщымъ во гробёхъ жив0тъ даровaвый, пріими2 въ воню2 бlгоухaніz д¦0внагw сіE мaлое молeніе нaше и3 сyщымъ нaмъ во гробёхъ нерадёніz дaруй жив0тъ вёчный да поeмъ тебЁ: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ глаг0ли три1жды, посeмъ №-й јкосъ и3 №-й кондaкъ.

Моли1тва гDу ї}су воскrшему

Слaва тебЁ, гDи ї}се хrте, б9е м0й, ћкw пaки сподоби1лъ мS є3си2 недост0йнаго, прешeдша п0прищэ свzтaгw постA, поклони1тисz бжcтвеннымъ страстeмъ твои6мъ и3 ви1дэти всерaдостный дeнь преслaвнагw и3з8 гр0ба воскrніz твоегw2, в0ньже свободи1лъ є3си2 сyщыz во ѓдэ t вёкъ св‰занныz дyшы прaвэдныхъ. тоS бжcтвенныz своб0ды дyха и3 пл0ти, дражaйшій спаси1телю м0й, и3 ѓзъ желaю, да разрэши2 мS, свsзана сyща мн0гими грэхи6, и3 да сотвори1ши возсіsти живон0сному свёту воскrніz твоегw2 во мрaчнэй души2 моeй: ви1жду бо безчи1слєнныz щедрHты и3 неизречeнное человэколю1біе твоE, ћкw нE т0чію t небытіS въ бытіE мS привeлъ є3си2, и3 џбраза твоегw2 под0біемъ ўкраси1въ, всеS д0льніz твaри владhку постaвилъ мS є3си2, но и3 посeмъ пaдша съ высоты2 и3 врагY пораб0тившасz, нE њстaвилъ є3си2, но, и3скупи1въ мS безцённою кр0вію твоeю, благодaтію крещeніz снабди1лъ мS є3си2, да востекY на пeрвое достоsніе. ѓзъ же, њкаsнный, запsтъ бhвъ ўм0мъ плотски1мъ, њбрати1хсz вспsть и3 пaки рaбъ сотвори1хсz грэхA и3 страстeй, донeлэже є3ди1нъ по є3ди1ному погуби1хъ вс‰ д†ры благодaти твоеS. и3 нhнэ ќбw, что2 сотворю2, нE вёмъ: nбaче помzнyвъ глагHлы пречи1стыхъ ќстъ твои1хъ, ћкw не пришeлъ є3си2 призвaти прaвэдники, но грёшники въ покаsніе, и3 ѓзъ, ћкw є3ди1нъ t си1хъ, съ вёрою и3 смирeніемъ прихождY къ живон0сному гр0бу твоемY, не ґрwмaты и3 воню2 мЂра носsй (нaгъ бо є4смь и3 пyстъ благи1хъ дёлъ), но пaче надeжду и3мhй њбрэсти2 въ нeмъ прощeніе грэх0мъ мои6мъ и3 њбновлeніе нечи1стому житію2 моемY. при1зри u5бо на мS, кaющасz и3 служи1ти тебЁ хотsща, и3 не tри1ни t благодaти воскrніz твоегw2. живон0сною смeртію твоeю и3 погребeніемъ ўмертви2 мо‰ лю1тыz стр†сти, да ћкw мeртвъ и3 погребeнъ живY въ мjрэ сeмъ. Преслaвнымъ востaніемъ твои1мъ воздви1гни мою2 дyшу, ўмерщвлeнную грэхи6, и3 њживи2 с0вэсть, є3sже ничт0же въ мjрэ нyжнэйше є4сть. вознесeніемъ твои1мъ tт0ргни мS t сyетныхъ и3 душетлённыхъ блaгъ земнhхъ, и3 сотвори2 мS г0рнzz мyдрствовати, ћкw да не къ томY себЁ живS и3 ўгождaz, но тебЁ, гDу и3 бGу моемY, служA и3 раб0таz, ћкwже спод0бихсz поклони1тисz воскrнію твоемY на земли2, тaкw спод0бленъ бyду ви1дэти тебЁ, дражайшаго и3скупи1телz моего2, и3 на нб7си2, за пріsтіе смeрти крeстныz слaвою и3 чeстію вёнчанна, и3 стaвъ њдеснyю вели1чествіz твоегw2, со ґрхагGлы и3 ґгGлы, и3 со всёми и3скуплeнными тоб0ю брaтіzми мои1ми, во вёки вэкHвъ пою2 тебЁ: Ґллилyіа. Ґми1нь.

Икос 5

Видевше жены еврейския Тебе, грядущаго на вольную страсть и падающаго под тяжестью Креста Твоего, Иисусе, плакахуся зело. К ним же обращся, Ты рекл еси: «Дщери иерусалимския, не плачитеся о Мне, плачите же паче о себе и чадех ваших, яко дние грядут, в няже рекут: „Блаженны неплоды и утробы, яже не родиша, и сосцы, яже не доиша“, когда начнут глаголати горам: „Падите на нас“ и холмам: „Покройте нас“». Мы же в скорбех и печалех наших припадаем к Тебе, Спасе, на сем пути и вопием:

Кресту Твоему покланяемся, Христе, имже отгоняеши от нас рыдания.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, имже приносиши нам радование.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, иже есть скорбящим утешение.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, иже есть болящих исцеление.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, имже даруеши грешникам кающимся прощение.

Кресту Твоему покланяемся, Христе, иже есть умерщвленных грехами воскресение.

Кресту Твоему покланяемся, Владыко, и Святое Воскресение Твое славим!

Икос 6

Возсиял еси яко солнце правды,
Всечестный Крест Христов, в недрах земли сокровенный,
несколько столетий бездушными камнями яко сокровище
сберегаемый и на радость всему миру обретенный, Ему бо
велегласно возопием:

Радуйся, Честный Крест Христов,
молитвами и усердием благочестивой царицы Елены
найденный.

Радуйся, Честный Крест Христов, на
высоту патриархом Макарием воздвигнутый для
торжественного поклонения всеми языцами.

Радуйся, Честный Крест Христов,
посрамивший идолопоклонство и неверие.

Радуйся, Честный Крест Христов,
призвавший хулителей к покаянию.

Радуйся, Честный Крест Христов, яко ты
Древо чудодейственное и Христоносное.

Радуйся, честное Древо, на нем бо
совершися таинство всемирнаго искупления.

Как правильно просить помощи у иконы?

Для того чтобы чтение молитвы у образа Всецарицы действительно принесло выздоровление от рака, нужно следовать ряду правил:

Следует понимать, что после прочтения одной молитвы, больной человек сразу не излечится, необходимо обращаться к образу Всецарицы каждый день
, и если появятся первые улучшения, то всё равно не прекращать процедуру обращения к Богородице

При этом очень важно, чтобы каждая молитва была настолько же искренней, как и предыдущая, нельзя ни на секунду не сомневаться в силе Богородицы

Желательно приобрести карманную икону с изображением Всецарицы, к которой тоже можно периодически обращаться с просьбами помочь больному.

Ранние христиане

Акафист Животворящему Кресту, бесспорно, является одним из самых популярных.

Этот духовный гимн посвящён Кресту, который, являясь орудием, с помощью коего было произведено распятие Иисуса Христа, вместе с тем почитается Православной Церковью как святыня, имеющая особую силу, так как вследствие распятия состоялась победа Господа Иисуса Христа над силами ада.

Но эта великая святыня была недоступна первым христианам, так как непосредственно после снятия Христа Крест был утилизирован вместе с крестами, на которых были распяты разбойники, подвергнутые казни на Голгофе одновременно с Господом Исусом. В те суровые годы у последователей Христа не было возможности отыскать Крест, освященный кровью Спасителя, из-за страшных гонений на христиан, которые продолжались в течение нескольких веков.

Это также нашло отражение в тексте акафиста Животворящему Кресту Господню.

Столь страшный для христиан период был показан во многих литературных произведениях, в частности в романе польского писателя Генрика Сенкевича «Камо грядеши?», по мотивам которого в начале пятидесятых годов двадцатого века в Голливуде был снят художественный фильм.

Христиане преследовались на всей территории Римской Империи. Уличённых в неверности языческим богам и поклонении новому Богу, Иисусу Христу, подвергали страшнейшим пыткам. Одним из самых кровавых истязаний была травля христиан львами. Посмотреть на это дикое зрелище собирались тысячи жителей Рима. Множество христиан стойко выносили эти страдания во имя Господа Иисуса Христа. Некоторые из этих мучеников были прославлены потом в лике святых.

Зачем его читают?

Люди читают Акафист по совершенно разным причинам.

Православные верят в духовную силу молитвы, потому что она принесет им положительные результаты.Самым простым основанием для чтения Акафиста считается горе, утрата или душевные терзания человека. Тогда он ищет утешение в молитве, надеется на помощь от святых или Богородицы.

Люди, недавно пришедшие к вере, самостоятельно разбирают написанное в Акафисте. Это полезно, ибо дает человеку обдумать и понять все тонкости песен. Так люди обретают гармонию с собой, проникаются радостью или горем той или иной молитвы. (см. История иконы Казанской Божьей Матери)

Христиане верят, что после прочтения песен, их сомнения развеются, и это помогает им принять правильное решение в каком-либо сложном деле.

Существуют православные, каждый день несколько раз читающие молитвы. Это их действие связано с разными причинами: они просят у Бога исцеления от болезни, каких-то земных благ или внемлют о защите своих близких.

i4косъ в7i

Пою1ще твое2 неизрече1нное чл7вэколю1біе, хrте2 бж7е, я4ко на1шего ра1ди спасе1ніz крcтъ и3 сме1рть претерпе1ти изво1лилъ є3си2, и3спове1дую и3 правосу1діе твое2, я4ко и4стиною и3 судо1мъ наве1лъ є3си2 на мz ско1рбь сію2, грёхъ ра1ди мои1хъ; но ты2, преше1дый призва1ти не пра1ведныz, а3 грёшныz на покаz1ніе, u3слы1ши мz2, па1че всёхъ грэшне1йшаго, си1це молz1щагосz тебе2: Гдcи мо1й, гдcи, а4гнче бж7ій, взе1млzй грэхи2 ми1ра, возьми2 t мене2 бре1мz тz1жкое грэхо1въ мои1хъ. Гдcи мо1й, гдcи, я4ко а4гне1цъ безгла1сенъ на закла1ніе веде1нный, научи2 мz2 терпе1ти находz1щаz мне2 ѕла1z бе6зъ ропта1ніz. Гдcи мо1й, гдcи, а3да1мово рукописа1ніе раздра1вый, раздери2 рукописа1ніе безчи1сленныхъ грэхо1въ мои1хъ. Гдcи мо1й, гдcи, разбо1йниче покаz1ніе пріе1мый. Пріими2 и3 мое2 грёшнаго покаz1ніе. Гдcи мо1й, гдcи, ме1ртвыхъ воскреси1вый, воскреси2 ду1шу мою2, u3мерщвле1нную грэхми2. Гдcи мо1й, гдcи, па1дшихъ возста1ніе, воздви1гни и3 мz2 па2дшаго.

Гдcи мо1й, гдcи, ра1досте моz2, да1руй ми2, да возра1дуюсz w3 млcти твое1й.

И́кос 7

Зако́н да́вый иногда́ богови́дцу на Сина́и, пригвожде́н бысть во́лею ко Кресту́ за лю́ди беззако́нныя, и упраздни́ зако́на кля́тву дре́внюю, да вси мы, ви́дяще ны́не Креста́ си́лу, воззове́м ему́:

Ра́дуйся, па́дших челове́ков воста́ние;

ра́дуйся, ми́ру сему́ покланя́ющихся паде́ние.

Ра́дуйся, воскресе́ния Христо́ва прославле́ние;

ра́дуйся, мона́шествующих боже́ственное услажде́ние.

Ра́дуйся, дре́во благосенноли́ственное, и́мже покрыва́ются ве́рнии;

ра́дуйся, дре́во, проро́ки глаго́ланное, на земли́ насажде́нное.

Ра́дуйся, ца́рствию на враги́ поможе́ние;

ра́дуйся, христоимени́тому жи́тельству держа́вное предста́тельство.

Ра́дуйся, Судии́ Пра́веднаго явле́ние;

ра́дуйся, челове́ков согреша́ющих осужде́ние.

Ра́дуйся, Кре́сте, сиро́т засту́пниче;

ра́дуйся, Кре́сте, ни́щих богати́телю.

Ра́дуйся, животворя́щий Кре́сте Госпо́день.

Икос 12

Поюще Твое неизреченное человеколюбие, Христе Боже, яко нашего ради спасения крест и смерть претерпети изволил еси, исповедую и правосудие Твое, яко истиною и судом навел еси на мя скорбь сию, грех ради моих; но Ты, пришедый призвати не праведныя, а грешныя на покаяние, услыши мя, паче всех грешнейшаго, сице молящагося Тебе:

Господи мой, Господи, Агнче Божий, вземляй грехи мира, возьми от мене бреме тяжкое грехов моих;

Господи мой, Господи, яко Агнец безгласен, на заклание веденный, научи мя терпети находящая мне злая без роптания.

Господи мой, Господи, Адамово рукописание раздравый, раздери рукописание безчисленных грехов моих; Господи мой, Господи, разбойниче покаяние приемый, приими и мое грешнаго покаяние.

Господи мой, Господи, мертвых воскресивый, воскреси душу мою, умерщвленную грехми;

Господи мой, Господи, падших возстание, воздвигни и мя падшаго.

Господи мой, Господи, радосте моя, даруй ми, да возрадуюся о милости Твоей.

Молитва Честному и Животворящему Кресту Господню

О дивный чудодейственною силою четвероконечный и трисоставный Крест Христов, у подножия твоего во прах распростертый, поклоняюся ти, честное Древо, отгоняющее от нас всякое демонское стреляние и освобождающее нас от всех бед, скорбей и напастей. Ты бо еси Древо жизни, ты еси очищение воздуха, освящение святаго храма, ограждение нашего жилища, охранение одра моего, просвещение ума моего, сердца и всех моих чувств. Твое святое знамение ограждает мя со дня моего рождения, просвещает мя со дня моего крещения, оно со мною и на мне во вся дни живота моего на суше и на водах, оно же сопровождать мя будет до могилы, осенит и прах мой, оно бо, святое знамение Чудодейственнаго Креста Господня, возвестит всей вселенней о часе всеобщаго воскресения мертвых и последняго Страшнаго и праведнаго Суда Божия.

О Кресте Всечестный! Осенением твоим вразуми, научи и благослови мя, недостойнаго, всегда несомненно верующаго в непобедимую силу твою, огради мя от всякаго врага и супостата, исцели вся недуги моя душевныя и телесныя.

Господи, Иисусе Христе Сыне Божий! Силою Честнаго и Животворящаго Креста Твоего помилуй и спаси мя, грешнаго. Аминь.

Тропарь, глас 1

Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

На главную

Јкосъ }

Дано2 бhсть видёніе возлю1бленному ўченикY твоемY, ћкw под8 nлтарeмъ и3збіeнныхъ за сл0во б9іе и3 за свидётельство є4же и3мёzху, возопи1ша глaсомъ вeліимъ, глаг0люще: док0лэ, вLко сhй и3 и4стинный, не суди1ши и3 не мсти1ши кр0ви нaшеz t живyщихъ на земли2. И# даны2 бhта коемyждо и5хъ ри1зы бёлы, и3 речeнw бhсть и4мъ да почjютъ є3щE врeмz мaло, д0ндеже скончaютсz и3 брaтіz и5хъ и3мyщіи и3збіeны бhти ћкw же и3 тjи. Слhшавъ сіE, возношY ти2 ск0рбный глaсъ м0й:

Ї}се сhй, ўтоли2 на земли2 нaшей ск0рби вели1кіz. Ї}се прaведный, ўкрэпи2 и3сповёдникwвъ сhz вёры, нhнэ лютЁ стрaждущихъ. Ї}се, по всeй земли2 рwссjйстэй проходsщій, њчи1сти ю5 свои1ми стопaми. Ї}се, ўтомлeнный на пути2 твоeмъ, ўкрэпи2 нар0дъ, t глaда и3 болёзней погибaющій. Ї}се, сaмъ въ нищетЁ сhй, ўкр0й t хлaда и3 нищеты2 брaтію нaшу. Ї}се, ўслhши в0пль и3 плaчъ нар0да рyсскагw. Ї}се, пріими2 fmміaмъ моли1твъ сhхъ, въ тaйнэ тебЁ подвизaющихсz. Ї}се, рaди си1хъ прaведныхъ, поми1луй нaсъ. Ї}се, вёмъ ћкw ви1диши всsкую кaплю слє1зъ на nчaхъ нaшихъ. Ї}се, дaруй нaмъ въ терпёніи понести2 крeстъ нaшъ. Ї}се, вёмъ ћкw слhшиши кaждое воздыхaніе ск0рби нaшей, пріими2 ю5 во њчищeніе дyшъ нaшихъ. Ї}се, вёмъ ћкw вмёстw разрyшенныхъ хрaмwвъ на земли2 рwссjйстэй созидaвши хрaмы нерукотворeнныz дyшъ чlвёческихъ, и4ми же да ўкрaситсz цrтвіе б9іе.

Ї}се, гDи грzдyщій, вни1ди въ д0мъ души2 моеS.

Правила прочтения акафиста святым

Что такое акафист? Это хвалебное песнопение, благодарение, посвященное Богу, Его Матери, святым угодникам, ангелам, архангелам.

Акафист – это хвалебное песнопение, благодарение, посвященное Богу, Его Матери, святым угодникам, ангелам, архангелам

Хвалебная песнь включает в себя из 25 песен, разделенных на две группы:

  1. Кондаки — 13 произведений, воплощающие в своих строках краткое содержание праздника или хвалебную оду святому, его чтение всегда заканчивается хвалой «алилуййя»;
  2. Икосы — 12 произведений, объясняющие суть праздничного события, всегда заканчивающиеся возгласом «радуйся».

Не каждый христианин понимает, как правильно читать акафист.

Внимание! Послабление делается лишь для беременных женщин и немощных людей — им разрешено читать его сидя, в крайнем случае — лежа

  1. В переводе с древнегреческого языка означает «неседальное пение». Поэтому торжественный гимн исполняется всегда в положении стоя.
  2. По благословению священника его можно читать как в стенах храма, так и дома.
  3. Перед его произнесением читаются предначинательные молитвы, именно они произносятся перед началом основных молитв.
  4. После их прочтения читают акафист и молитву.

Икос 8

Дано бысть видение возлюбленному ученику Твоему, яко под олтарем избиенных за слово Божие и за свидетельство еже имеяху, возопиша гласом велиим, глаголюще: доколе, Владыко Святый и Истинный, не судиши и не мстиши крови нашея от живущих на земли. И даны быша коемуждо их ризы белы, и речено бысть им да почиют еще время мало, дондеже скончаются и братия их имущии избиены быти яко же и тии. Слышав сие, возношу Ти скорбный глас мой: Иисусе Святый, утоли на земли нашей скорби великия; Иисусе Праведный, укрепи исповедников святыя веры, ныне люте страждущих. Иисусе, по всей земли Российстей проходящий, очисти ю Своими стопами; Иисусе, утомленный на пути Твоем, укрепи народ, от глада и болезней погибающий. Иисусе, Сам в нищете сый, укрой от хлада и нищеты братию нашу; Иисусе, услыши вопль и плач народа русскаго. Иисусе, приими фимиам молитв святых, в тайне Тебе подвизающихся; Иисусе, ради сих праведных, помилуй нас. Иисусе, вем яко видиши всякую каплю слез на очах наших; Иисусе, даруй нам в терпении понести крест наш. Иисусе, вем яко слышиши каждое воздыхание скорби нашей, приими ю во очищение душ наших; Иисусе, вем яко вместо разрушенных храмов на земли Российстей созидавши храмы нерукотворенныя душ человеческих, ими же да украсится Царствие Божие. Иисусе, Господи Грядущий, вниди в дом души моея.

Јкосъ в7i.

Пою1ще твоE всеслaвное воскrніе, величaемъ тS, q хrте, б9е нaшъ, и3 вёруемъ ћкw дaруеши всBмъ жив0тъ вёчный. Тогw2 рaди въ сeй наречeнный сhй дeнь ћкw брaтіz дрyгъ другA њб8и1мемъ, ненавидzщымъ нaсъ прости1мъ вс‰ воскrніемъ, и3 є3ди1ными ўсты6 и3 є3ди1нэмъ сeрдцемъ возопіeмъ тебЁ тaкw:

Ї}се, бlгославлszй благославлsющыz тS, благослови2 и3 нhнэ поси1льный трyдъ м0й: ї}се, њсщ7azй на тS ўповaющыz, њси2 жел†ніz и3 намёрєніz мо‰.

Ї}се, њбэщaвый бhти съ вёрными до скончaніz вёка, пребyди неtлyчнw и3 со мн0ю грёшнымъ: ї}се, сл0во v3постaси n§іz, њчи1сти недост0йное моE сл0во къ твоемY пэснопёнію.

Ї}се, пaсха спcтельнаz, t смeрти къ жи1зни преводsщаz, всели2 мS въ черт0гъ тв0й просвэти1въ њдэsніе души2 моеS.

Ї}се воскrшій, воскRси2 дyшы нaшz.

Икос 9

Витий злоречивых умолкоша потоцы
мудрований, егда Ты распят был еси, Христе, на Кресте:
недоумевают бо еже како и на Крест восшел еси, и тления
избежал еси. Мы же, прославляюще воскресение Твое,
возглашаем:

Радуйся, премудрости Божией высото.

Радуйся, промышления Его глубино.

Радуйся, безумных суесловов неведение.

Радуйся, неразумных предрецателей
погубление.

Радуйся, яко воскресение Христово нам
являеши.

Радуйся, яко страдания Его в нашей
памяти обновляеши.

Радуйся, преступление первых человек
разрешивый.

Радуйся, врата райския открывый.

Радуйся, от всех ублажаемый.

Радуйся, неверным людем противляемый.

Радуйся, больным врачу.

Радуйся, призывающим тя в помощь
защитниче.

Радуйся, Кресте всеблаженный.

Икосъ 12.

Пою́ще Твое́ всесла́вное воскресе́ніе, велича́емъ Тя́, о Іису́се Христе́ Бо́же на́шъ! И вѣ́руемъ, я́ко да́руеши всѣ́мъ живо́тъ вѣ́чный. Того́ ра́ди въ се́й нарече́нный и святы́й де́нь, я́ко бра́тія дру́гъ дру́га объи́мемъ, ненави́дящимъ на́съ прости́мъ вся́ воскресе́ніемъ, и еди́ными усты́ и еди́нѣмъ се́рдцемъ возопіи́мъ Тебѣ́ та́ко:

Іису́се, благословля́яй благословля́ющія Тя́, благослови́ и ны́нѣ поси́льный тру́дъ мо́й.

Іису́се, освяща́яй на Тя́ упова́ющія, освяти́ жела́нія и намѣ́ренія моя́.

Іису́се, обѣща́вый бы́ти съ вѣ́рными до сконча́нія вѣ́ка, пребу́ди неотлу́чно и со мно́ю грѣ́шнымъ.

Іису́се, Сло́во Ѵпоста́си Отчей, очи́сти недосто́йное мое́ сло́во къ Твоему́ пѣснопѣ́нію.

Іису́се, Па́сха спаси́тельная, отъ сме́рти къ жи́зни приводя́щая, всели́ мя въ черто́гъ Тво́й, просвѣти́въ одѣя́ніе души́ моея́.

Іису́се воскре́сшій, воскреси́ ду́ши на́ша!

Икосъ 12.

На го́ру Елео́нскую егда́ возше́лъ еси́, Отчее Сія́ніе, тогда́ пресвѣ́тлый о́блакъ подъя́тъ Тя́, зря́щимъ ученико́мъ Твои́мъ, и а́нгели апо́столомъ глаго́лаху: «му́жіе Галиле́йстіи, что́ стоите́ зря́ще на не́бо? се́ бо, Его́же ви́дите вознося́щася, То́й па́ки пріи́детъ съ пло́тію». Они́ же съ ра́достію возврати́вшеся во Іерусали́мъ, хва́ляху Тебе́, и́стиннаго Бо́га, и живоно́сному гро́бу Твоему́, въ не́мже тридне́вно положе́нъ бы́лъ еси́, съ весе́ліемъ возглаша́ху:

Ра́дуйся, живоно́сный гро́бе, собы́вшимся въ тебѣ́ всѣ́хъ на́съ въ вѣ́рѣ во Христа́ утверди́вый!

Ра́дуйся, предъ мучи́тели и враги́ и́стины, наде́ждою воскресе́нія непобѣди́мы на́съ сотвори́вый!

Ра́дуйся, въ не́мже священнота́йнѣ, въ купе́ли креще́нія, вси́ вѣ́рующіи Христу́ спогреба́ются!

Ра́дуйся, изъ него́же креще́нніи, уме́рши грѣху́, къ но́вѣй жи́зни со Христо́мъ совостаю́тъ!

Ра́дуйся, я́ко предъ тобо́ю отъ благода́ти воскресе́нія, въ тебѣ́ почíющей, вся́ крѣ́пость а́да исчеза́етъ!

Ра́дуйся, я́ко изъ тебе́, отъ полноты́ си́лы Бо́жіей, на тебѣ́ я́вльшейся, заря́ жи́зни вѣ́чныя незаходи́мо сія́етъ!

Ра́дуйся, живоно́сный гро́бе, изъ него́же Христо́съ воскре́се!

Икос 7

Дивный закон давый иногда Боговидцу на
Синаи, пригвожден бысть волею ко Кресту за люди
беззаконныя, и упраздни древлее проклятие закона, да мы
вси, видяще ныне Креста силу, воззовем ему:

Радуйся, падших возстание.

Радуйся, миропоклонников падение.

Радуйся, воскресения Христова
обновление.

Радуйся, монашествующих Божественное
услаждение.

Радуйся, древо благосеннолиственное,имже покрываются вернии. Радуйся, древо
пророчески глаголющее, на земли возросшее.

Радуйся, Отечеству на враги поможение.

Радуйся, правления народнаго сильное
защищение.

Радуйся, Судии Праведнаго явление.

Радуйся, смертных согрешающих осуждение.

Радуйся, сирот заступниче.

Радуйся,нищих обогатителю.

Радуйся, Кресте всеблаженный.

Јкосъ }

Днeсь ґдaмъ со є4vою весели1тсz, предлежaщій ви1дzще кrтъ, и4мже поражeнъ бhсть супостaтъ, и5же дрeвлэ въ раи2 вкушeніемъ запрещeннагw пл0да тёхъ прельсти1вый и3 плённики себЁ сотвори1вый. Тёмже и3 мы2, срaдующесz прaoтцемъ нaшимъ њ и3збавлeніи t плэнeніz нaшегw душeвнагw, бlгоговёйнw воспэвaемъ:

Рaдуйсz, кrте, ћкw на тебЁ пaстырь д0брый дyшу свою2 положи2 за џвцы сво‰ и3 дaже до ѓда сни1де, и3щA заблyдшихъ: рaдуйсz, ћкw т0й не презрЁ дёло рукY своeю, ґдaма со є4vою, но со и3нёми прaведники и3схи1ти | и3з8 ѓда, ћкw и3з8 чeлюстей ѕвёрz крёпкагw, и3 въ рaй всели2 и5хъ.

Рaдуйсz, ћкw на тебЁ пригвождeнному хrтY плaменное nрyжіе плeщи дaде и3 херувjмъ, є3дeмъ хранsщій, tступи2 t дрeва жи1зни: рaдуйсz, ћкw мы2, нhнэ кRщeніемъ возрождeнніи, во хrтЁ н0вые лю1діе, невозбрaннw причащaемсz рaйскіz пи1щи.

Рaдуйсz, кrте, жeзле си1лы хrт0вы, t сіHна послaнный, и4мже мы2 пасeмсz на пaжитэхъ є3ђльскихъ ўчeній: рaдуйсz, ћкw тоб0ю невреди1ми сохранsемсz t волкHвъ душегyбныхъ, ћкw льв0вэ рhкающихъ и3 и4щущихъ, когw2 поглоти1ти.

Рaдуйсz, чтcнhй кrте, всерaдостное знaменіе нaшегw и3скуплeніz.

Мlтва №

Q пречтcный и3 животворsщій кrте гDень! Дрeвлэ ўбw бhлъ є3си2 кaзни поз0рныz nрyдіе, нhнэ же знaменіе сп7сeніz нaшегw при1снw почитaемое и3 прославлsемое! Кaкw дост0йнэ возм0гу ѓзъ, недост0йный, воспёти тz и3 кaкw дерзнY преклони1ти колBна сeрдца моегw2 пред8 и3скупи1телемъ мои1мъ, и3сповёдаz грэхи2 свои2! Но млcрдіе и3 неизречeнное чlвэколю1біе распeншегосz на тебЁ смирeнное дерзновeніе подаeтъ ми, да tвeрзу ўстA мо‰ воeже слaвити тS: сегw2 рaди вопію ти2: рaдуйсz, кrте, цRкве хrт0вы красотA и3 nсновaніе, всеS вселeнныz ўтверждeніе, хrтіaнъ всёхъ ўповaніе, царeй держaва, вёрныхъ прибёжище, ѓгGлwвъ слaва и3 воспэвaніе, дeмонwвъ стрaхъ, губи1тельство и3 tгнaніе, нечести1выхъ и3 невёрныхъ посрамлeніе, прaведныхъ ўслаждeніе, њбременeнныхъ њслaба, њбуревaемыхъ пристaнище, заблyдшихъ настaвниче, њдержи1мыхъ страстьми2 раскazніе, ни1щихъ њбогащeніе, плaвающихъ к0рмчий, слaбыхъ си1ла, во брaнэхъ побёда и3 њдолёніе, си1рыхъ вёрное покровeніе, вдHвъ застyпниче, дёвъ цэломyдріz њхранeніе, ненадёzнныхъ надeжда, недyжныхъ врaчъ и3 мeртвыхъ воскресeніе! Ты2, проoбразовaнный чудотворsщимъ жeзломъ мwmсez, животв0рный и3ст0чникъ, напаsющий жaждущіz дух0вныz жи1зни и3 ўслаждaющий нaши скHрби: ты2 џдръ, на нeмже цaрственнw почи1лъ триднeвнw воскрeсшій побэди1тель ѓда. Сегw2 рaди и3 ќтро, и3 въ вeчеръ, и3 полyднэ прославлsю тS, требlжeнное дрeво, и3 молю2 в0лею распeншегосz на тебЁ, да просвэти1тъ џнъ и3 ўкрэпи1тъ тоб0ю ќмъ м0й, да tкрhетъ въ сeрдцэ моeмъ и3ст0чникъ любвE совершeннэй и3 вс‰ дэsніz мо‰ и3 пyтіе мои2 тоб0ю њсэни1тъ, да вhну величaю пригвождeннагw на тебЁ, грBхъ мои1хъ рaди, гDа спcтелz моегw2. Ґми1нь.

Икос 5

Видеша людие еврейстии в законной сени
знамения различна прообразующа чудесне, честное древо
Животворящего Креста Твоего Христе, и удивляхуся, мы же
в благодатной истине, взирающе на самое событие
прообразования Того, с верою Кресту Твоему покланяемся
вопиюще сице:

Радуйся, Кресте яко древо имже Моисей
горесть вод услади.

Радуйся, Имже Христос горькия слезы
людий Своих на радость преложи.

Радуйся, яко древо на немже змий
вознесенный исцеляше вкушенных от змиев.

Радуйся, на Немже Христос распятый
оживотвори умерщвленных от грехов.

Радуйся, яко древо сажденное при
исходищих вод.

Радуйся, при Немже нещадно яко вода
излияся Спасительная кровь.

Радуйся, яко древо под нимже Илия
избегая от Езавели напитан от Ангела.

Радуйся, под Нимже человек избегая от
смерти питается от Христа.

Радуйся, яко древо имже Елисей утопшее
железо восплтыти сотвори.

Радуйся, Имже Христа низведеннаго во ад
человека возведе к небеси.

Радуйся, яко древо на немже умертвися
Аман вместо Мардохея.

Радуйся, на Немже умертвися сама смерть
вместо воскресшаго Христа.

Радуйся, Кресте пречестный, непобедимая
победо.

Икос 8

Днесь Адам со Евою веселится,
предлежащий видяще Крест, имже поражен бысть супостат,
иже древле в рай вкушением запрещеннаго плода тех
прельстивый и пленники себе сотворивый. Темже и мы,
срадующеся праотцем нашим о избавлении от пленения
нашего душевнаго, благоговейно воспеваем:

Радуйся, Кресте, яко на тебе Пастырь
добрый душу Свою положи за овцы Своя и даже до ада
сниде, ища заблуждших.

Радуйся, яко Той не презре дело руку
Своею, Адама со Евою, но со инеми праведники исхити я из
ада, яко из челюстей зверя крепкаго, и в рай всели их.

Радуйся, яко на тебе пригвожденному
Христу, пламенное оружие плещи даде и Херувим, Едем
хранящий, отступи от древа жизни.

Радуйся, яко мы, ныне Крещением возрожденнии, во Христе новые людие, невозбранно
причащаемся райския пищи.

Радуйся, Кресте, жезле силы Христовы, от
Сиона посланный, имже мы пасемся на пажитех евангельских
учений.

Радуйся, яко тобою невредими сохраняемся
от волков душегубных, яко Львове рыкающих и ищущих, кого
поглотити.

Радуйся, честный Кресте, всерадостное
знамение нашего искупления.

Икосъ 6.

Возсія́лъ еси́ я́ко со́лнце пра́вды, всечестны́й Кре́стъ Христо́въ, въ не́драхъ земли́ сокрове́нный, нѣ́сколько столѣ́тій безду́шными камня́ми, я́ко сокро́вище, сберега́емый и на ра́дость всему́ мíру обрѣте́нный, Ему́ бо велегла́сно возопіе́мъ:

Ра́дуйся, Честны́й Кре́стъ Христо́въ, моли́твами и усе́рдіемъ Благочести́вой Цари́цы Еле́ны на́йденный.

Ра́дуйся, Честны́й Кре́стъ Христо́въ, на высоту́ Патріа́рхомъ Мака́ріемъ воздви́гнутый для торже́ственнаго поклоне́нія всѣ́ми язы́цами.

Ра́дуйся, Честны́й Кре́стъ Христо́въ, посрами́вшій идолопокло́нство и невѣ́ріе.

Ра́дуйся, Честны́й Кре́стъ Христо́въ, призва́вшій хули́телей къ покая́нію.

Ра́дуйся, Честны́й Кре́стъ Христо́въ, я́ко ты́ Дре́во чудодѣ́йственное и христоно́сное.

Ра́дуйся, честно́е Дре́во, на не́мъ бо соверши́ся та́инство всемíрнаго искупле́нія.

Ранние христиане

Акафист Животворящему Кресту, бесспорно, является одним из самых популярных.

Этот духовный гимн посвящён Кресту, который, являясь орудием, с помощью коего было произведено распятие Иисуса Христа, вместе с тем почитается Православной Церковью как святыня, имеющая особую силу, так как вследствие распятия состоялась победа Господа Иисуса Христа над силами ада.

Но эта великая святыня была недоступна первым христианам, так как непосредственно после снятия Христа Крест был утилизирован вместе с крестами, на которых были распяты разбойники, подвергнутые казни на Голгофе одновременно с Господом Исусом. В те суровые годы у последователей Христа не было возможности отыскать Крест, освященный кровью Спасителя, из-за страшных гонений на христиан, которые продолжались в течение нескольких веков.

Это также нашло отражение в тексте акафиста Животворящему Кресту Господню. Столь страшный для христиан период был показан во многих литературных произведениях, в частности в романе польского писателя Генрика Сенкевича «Камо грядеши?», по мотивам которого в начале пятидесятых годов двадцатого века в Голливуде был снят художественный фильм.

Христиане преследовались на всей территории Римской Империи. Уличённых в неверности языческим богам и поклонении новому Богу, Иисусу Христу, подвергали страшнейшим пыткам. Одним из самых кровавых истязаний была травля христиан львами. Посмотреть на это дикое зрелище собирались тысячи жителей Рима. Множество христиан стойко выносили эти страдания во имя Господа Иисуса Христа. Некоторые из этих мучеников были прославлены потом в лике святых.

Икос 6

Возсияв светом всем сущим во аде, Спасе,
Ты облистал еси бывших в преисподней; привратницы же
адские не терпяще зрети блистания Твоего, падоша, яко
мертвии, избавлении же от них, видяще ныне Крест,
возопиша:

Радуйся, мертвых воскресение.

Радуйся, печальных утешение.

Радуйся, адских хранилищ разорение.

Радуйся, райскаго наслаждения
предвкушение.

Радуйся, жезле, египетское воинство
потопивый.

Радуйся, жезле, израильския люди
напоивый.

Радуйся, животворящее древо, разбойника
спасение.

Радуйся, благовонный шипок,
благочестивых благоухание.

Радуйся, духовнаго глада утоление.

Радуйся, печате, от верных восприятая.

Радуйся, двере таинств.

Радуйся, яко из тебе Божественныя струи
проистекают.

Радуйся, Кресте всеблаженный.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector