Акафист иоанну шанхайскому и сан-францискому

Икосъ 9.

Витíйство вся́кое земноро́дныхъ не довлѣ́етъ досто́йно восхвали́ти тя́, Іоа́нне богохва́льне; тебе́ бо уста́ Христо́ва похвали́ша, вы́сша проро́ковъ и бо́льша всѣ́хъ рожде́нныхъ жена́ми тя́ наименова́ша. Отону́дуже досто́йную похвалу́ принести́ тебѣ́ недоумѣва́юще, вопіе́мъ ти́ сицева́я:

Ра́дуйся, Це́ркве Христо́вы вели́кая сла́во; ра́дуйся, а́нгеловъ преди́вное чу́до.

Ра́дуйся, пра́отцевъ ра́дость и прославле́ніе; ра́дуйся, проро́ковъ высо́кая похвало́.

Ра́дуйся, апо́столовъ богосвѣ́тлый вѣ́нче; ра́дуйся, святи́телей велелѣ́пая красото́.

Ра́дуйся, му́чениковъ въ но́вой благода́ти нача́ло; ра́дуйся, преподо́бныхъ соверше́ніе.

Ра́дуйся, пра́ведныхъ удобре́ніе; ра́дуйся, дѣ́вственниковъ и по́стниковъ основа́ніе.

Ра́дуйся, всѣ́хъ христіа́нъ вели́кое утѣше́ніе; ра́дуйся, я́ко отъ всѣ́хъ христіа́нскихъ родо́въ и́мя твое́ прославля́ется.

Ра́дуйся, вели́кій Іоа́нне, проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.

Икосъ 5.

Ви́дяще ди́вное Бо́жіе о тебѣ́ промышле́ніе, Іоа́нне богохва́льне, я́ко отъ младе́нческихъ пеле́нъ по́стническаго житія́ люби́тель показа́лся еси́, отону́дуже во́лею Вы́шняго по́сланъ бы́лъ еси́ проповѣ́дати лю́демъ гряду́щее во Христѣ́ спасе́ніе. Сего́ ра́ди со удивле́ніемъ и любо́вію тебѣ́ взыва́емъ:

Ра́дуйся, я́ко, еще́ младе́нецъ сы́й, царя́ Ирода устраши́лъ еси́; ра́дуйся, отъ напра́снаго убíйства того́, десни́цею Вы́шняго сохране́нный.

Ра́дуйся, пусты́ни шипо́къ благово́нный; ра́дуйся, высото́ю по́двиговъ твои́хъ всѣ́хъ удиви́вый.

Ра́дуйся, пра́ваго пути́ вѣ́рный указа́телю; ра́дуйся, чистоты́ и цѣлому́дрія преди́вный храни́телю.

Ра́дуйся, ева́нгельскаго самоотверже́нія о́бразе соверше́нный; ра́дуйся, мона́шествующихъ покро́ве и утвержде́ніе.

Ра́дуйся, богосло́вствующихъ умо́въ просвѣще́ніе; ра́дуйся, грѣ́шнымъ милосе́рдія Бо́жія две́ри отверза́яй.

Ра́дуйся, ка́ющимся грѣ́шникомъ отъ Го́спода проще́ніе подава́яй; ра́дуйся, плоды́ досто́йны покая́нія твори́ти помога́яй.

Ра́дуйся, вели́кій Іоа́нне, проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.

Икос 8

Весь удел твой спасти хотя от хазар
нечестивых, не мир, но мечь предпочел еси, преданный же
мирствующими со врагом, заточение темничное претерпел
еси, темже взываху тебе духовная чада твоя сице:

Радуйся, Готфския страны вождю духовный
неустрашимый,

Радуйся, гордости иноземней не
подкланятися люди учивый.

Радуйся, о свободе паствы пекийся,
начальство над вои приемый,

Радуйся, о защищении святынь яже во
граде Доросе, поревновавый.

Радуйся, от знаемых предательство, яко
Христос от ученика лукаваго, претерпевый,

Радуйся, во узах пешешествовавый и в
темнице безвинно пострадавый.

Радуйся, яко избавленный чады духовными,
приял еси утешение.

Радуйся, яко во Амастриду вселився,
свершил еси ко исходу уготовление.

Радуйся, святителю Иоанне, истины
поборниче.

Икос 1

Ангели радовахуся житию твоему, святче
Божий Иоанне: вся бо земная во уметы вменил еси, нищету
же вольную от юности до гроба претерпевая, Христа ради юрод был еси. Темже ублажаем тя:

Радуйся, совершенный нестяжателю, едино точию рубище раздранное имевый о чреслех твоих.

Радуйся, постниче, во дни среды и пятка ничтоже вкушавый.

Радуйся, воине Христов, благодатию Его мир, плоть и диавола победивый.

Радуйся, молитвенниче, руце ко Господу о творящих неправду воздевавый.

Радуйся, святаго Прокопиа, Христа ради юродиваго, истинный подражателю.

Радуйся, святость жития твоего буйством юрода мудре сокрывавый.

Радуйся, Иоанне, преславный чудотворче.

До эмиграции жизнь отца Иоанна была безмятежной

Архиепископ Иоанн в миру носил имя Михаила Борисовича Максимовича. Родился он в местечке Адамовка. В то время она относилась к Харьковской губернии, Изюмовскому уезду.

4 июня 1996
дата рождения архиепископа Иоанна

День его рождения ― 4 июня 1996 года. Его семья была дворянская, набожная и религиозная. Она поддерживала материально Святогорский монастырь, который был расположен на реке Северский Донец.

Видеролик: СТАРЦЫ. Архиепископ Иоанн Шанхайский (2013).

Отец Михаила — Борис Иванович Максимович был уездным предводителем дворянства в городе Изюм. Мать — Глафира Михайловна Стефанович-Севастьянович, домашняя хозяйка.

Из рода Максимовичей происходил митрополит Иоанн Тобольский (Максимович), известный деятель церкви XVII века, причисленный к лику святых в 1916 году.

Михаил с детства был глубоко религиозен.

Он не любил шумных детских игр и проводил всё своё время в чтении житий святых.

Несмотря на это обстоятельство, Михаилу пришлось поступить в 1907 году в Петровский Полтавский кадетский корпус. Такова была давняя семейная традиция Максимовичей. Учебное заведение будущий архиепископ окончил в 1914 году.

Михаил Максимович в возрасте 15 лет. Святитель с детства был набожным так как происходил из глубоко религиозной семьи

Святитель ещё в детстве избрал религиозное служение и поэтому после окончания своей учёбы в кадетском корпусе он заявил о желании учиться в Киевской духовной академии.

Родители же настаивали на том, чтобы он продолжил светское обучение и поступил в Харьковский университет на юридический факультет.

2004
в этот год Иоанн причислен к лику святых

Не смея ослушаться родителей, юный Максимович начал юридическую карьеру.

Во время учёбы в университете он вёл религиозную жизнь и самостоятельно изучал литературу духовного содержания.

Михаил Максимович в двадцатилетнем возрасте. Примерно в это время он окончил кадетский корпус

В эти годы святитель познакомился с архиепископом Харьковским Антонием (Храповицким).

В дальнейшем он стал его духовным наставником.

По его приглашению Михаил присутствовал на приезде в Харьков будущего Патриарха Сербского Варнавы (Настича).

1918
год когда Михаил окончил учебу в Харьковском университете

Как верующий человек он не принял Февральской революции и открыто заявлял об этом. Михаил окончил университет в 1918 году. Далее служил некоторое время в губернском суде.

Во время нахождения в Харькове большевиков его несколько раз сажали в тюрьму. Когда в город вошёл генерал А.И. Деникин Михаил Борисович вернулся на службу в суд. Кроме того, как член приходского совета, он активно работал в нём.

Икос 2

Разум богопросвещен имея, преблаженне
Иоанне, бегал еси славы человеческия: юродствуя же
присно по стогнам града Устюга, многа досаждения и
скорби претерпел еси Христа ради. Темже достоит ти
звати:

Радуйся, самопроизвольный мучениче,
биения, оплевания и поношения от неразумных человек
претерпевый.

Радуйся, за оскорбителей и гонителей
твоих непамятозлобивый милоственниче.

Радуйся, страсти плоти твоея гладом и
жаждею умертвивый.

Радуйся, чистотою душевною и телесною
благолепно преукрашенный.

Радуйся, нищетою обогативыйся.

Радуйся, нищету сию паче сокровищ всего
мира возлюбивый.

Радуйся, Иоанне, преславный чудотворче.

Јкосъ ѕ7

Возсіsлъ є3си2 мyченическимъ п0двигомъ, страстотeрпче хrт0въ їwaнне, ћкоже свэти1ло пресвётлое. Тaкw бо t нечести1выхъ мyчашесz, ћкw и3 внyтреннzz твоS разсэд0шасz, мучи1тели же твои2 и3знемог0ша t неми1лостивныхъ ўдарeній. Тh же, д0блій в0ине хrт0въ, не премени1лъ є3си2 п0мысла къ желaнному ти2 гDу ї}су ўстремлeннагw, но пaче во глубинЁ сердeчнэй молsшесz є3мY, да дaруетъ ти2 дaже до концA терпёніе. Сегw2 рaди и3 мы2, мlтвами твои1ми защищaеми, вопіeмъ тебЁ таков†z:
Рaдуйсz, ћкw за хrтA неми1лостивнэ біeнъ бhвъ, не погуби1лъ є3си2 терпёніz. Рaдуйсz, ћкw всS претерпёлъ є3си2, ўкрэплeнъ бhвъ бlгодaти свhше посэщeніемъ. Рaдуйсz, ћкw бію1щіи тS, ўтруждeни бhвше, премэнsхусz. Рaдуйсz, ћкw мyчившіи тS ћростію распыхaхусz. Рaдуйсz, ћкw ви1дэвшіи тS вёрніи жaлости и3сполнsхусz. Рaдуйсz, ћкw вси2 на поз0рищэ собрaвшіисz за сур0вство мучи1телz ўкори1ша. Рaдуйсz, ћкw спребывaвшіи ти2 ѓгGли п0двиги твоS похвали1ша. Рaдуйсz, ћкw ўрaнена бhсть пл0ть твоS и3 дaже до внyтреннихъ разсёдесz. Рaдуйсz, ћкw ќмъ тв0й пребhсть въ бз7э тS ўкрэплsющемъ. Рaдуйсz, хrт0вымъ страстeмъ въ тэлеси2 твоeмъ пріwбщи1выйсz. Рaдуйсz, t гDа неувzдaемагw на нб7си2 вэнцA спод0бльшійсz.
Рaдуйсz, їwaнне, великомyчениче хrт0въ.

Икос 6

В ревности по Бозе славно подвизался, уподобился еси, святче Божий, чудотворцем великим святителю Николаю и преподобному Серафиму. Воистину и утверждая сие, открываху Господь людем зрети в видении преславнем в келии твоей абие тя стояще с ними в ризах равных. Мы же радуяся о тебе Божию иромышлению, с любовью вопием ти:

Радуйся, в подвизех дивных чудотворцем великим поревновавый;

Радуйся, в видении с угодниками Божиими в ризах равных стоявый.

Радуйся, паству пензенскую с любовию ревностно окормлявый;

Радуйся, взыскующим грядущая яко настоящая провещавый.

Радуйся, притекающих к тебе на путь спасения направлявый;

Радуйся, погибающих в пучине греховней молитвою спасавый.

Радуйся, Промыслу Божию веровати малодушных утверждавый;

Радуйся, грешников ко исправлению и покаянию возрождавый.

Радуйся, отче наш Иоанне, теплый молитвенниче и предивный чудотворче.

Икос 7

Новаго видим тя избранника Божия, иже вкупе со святители древния Галлии явился еси в последняя времена, яко един от сих, вдохновляя паству твою соблюдати православную веру, якоже сии на западе исповедаху. Сохрани и нас в вере сей пребывати, вопиющих ти:

Радуйся, новый Мартине в воздержании, подвизех и чудесех твоих; радуйся, новый Германе во исповедании твоем православныя веры.

Радуйся, новый Иларие в божественном богословии; радуйся, новый Григорие в почитании и прославлении угодников Божиих.

Радуйся, новый Фавсте иноческим усердием; радуйся, новый Кесарие в твердой любви ко правилом Церкве Божии.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Икос 7

Новаго тя по благочестии ревнителя видя нечестивый, умысли необычну на тя муку, страстотерпче Христов: влачиму бо ти быстро сущу, части от телесе твоего на каменех отреваеми, оставахуся, глава сокрушашеся; вернии же, видевшие тя, велиим сожалением объяти бывше, ты же, горе ум к Богу имеяй, в тайне молился еси. Сего ради и мы раби твои удивляшеся, сия похвальная восписуем ти:

Радуйся, яко мучением твоим был еси проповедник Святыя Троицы, радуйся, яко крепким терпением твоим был еси благия веры основание.

Радуйся, яко был еси возжен огнем неизреченныя к Богу любве; радуйся, яко Его ради претерпел еси раздробление твоея плоти.

Радуйся, яко был еси позор умиления верным; радуйся, яко глава твоя влачима, Христа ради, о камение сокрушашеся.

Радуйся, яко молитвами твоими глава невидимого врага сотреся, радуйся, яко истекшею ти кровию земля обагрися.

Радуйся, яко Христос во Царствии Небеснем венец нетления тебе дарова; радуйся, яко Его ради на земли пострадал еси.

Радуйся, яко с Ним на Небеси царствуеши.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Епископское служение

В 1934 году отец Иоанн удостоился посвящения в епископа и смиренно отбыл к месту нового служения — в Шанхай.

Помимо участия в богослужениях и проповеди, организации приходской жизни, миссионерства, благотворительности, святитель занимался и тем, что лично навещал многих больных, воодушевляя их добрым пастырским словом, исповедуя и приобщая Святых Даров. Рассказывают, что в случае необходимости владыка шёл к больному в любое время дня и ночи.

В 1949 году, в связи с усилением в Китае коммунистических настроений, епископ Иоанн вынужден был отбыть на Филиппинский остров Тубабао, где пребывал в специально обустроенном лагере вместе с другими беженцами.

Проявляя заботу о пастве, владыка ездил в Вашингтон и просил о принятии беженцев. Его просьбы и, конечно же, молитвы, не остались безрезультатными. Существенная часть беженцев смогла переселиться в Америку, а другая — в Австралию.

В 1951 году владыка был назначен архиепископом Западноевропейского Экзархата, подчиненного Русской Зарубежной Церкви.

В 1962 году, с благословения руководства, перебрался на территорию США, где возглавил Сан-Францисскую епархию.

Местная христианская община пребывала там не в лучшем состоянии. Помимо общих трудностей (в том числе материального характера) нормальному функционированию кафедры не способствовали внутренние раскольнические настроения и движения.

С приездом святителя жизнь в епархии стала налаживаться. Однако не все приняли доброе начинание архиерея с восторгом. Нашлись завистники и недоброжелатели. Против владыки стали возводиться интриги, посыпались доносы церковному руководству.

Между тем, помощью Божьей эта ситуация была разрешена в пользу святителя Иоанна.

2 июля 1966 года, в период посещения, с пастырской миссией, города Сиэтла, во время келейной молитвы сердце владыки остановилось и он тихо отошёл к Небесному Царю. Утверждается, что владыка заблаговременно знал о приближении смерти.

Святой Иоанн почитается Церковью не только как выдающийся святитель, но и как чудотворец.

Кондaкъ Gi.

q плaменный ревни1телю сhz нaшеz вёры, и4нокwвъ настaвниче, си1телю їwaнне, пріими2 бlгодарeніе сіE нaше, њ всёхъ чудесёхъ твои1хъ на нaсъ бывaемыхъ, и3 предстоS нhнэ пrт0лу хrт0ву, въ ли1цэ ўг0дникwвъ и5же въ тavріи просіsша, и3 дyшы сво‰ за лю1ди положи1ша, моли1сz, да спод0бимсz и3 на нб7сёхъ пёти съ тоб0ю: ґллилyіа, ґллилyіа, ґллилyіа.

Сeй кондaкъ глаг0летсz три1жды, ґ по сeмъ чтeтсz јкосъ № и3 кондaкъ №.

Моли1тва прпdбному їwaнну исповёднику, є3пjскопу г0тfскому.

q д0брый нaшъ пaстырю и3 бGомyдрый настaвниче, прпdбне џтче їwaнне! ўслhши нaсъ молsщихсz тебЁ и3 на ск0рое предстaтельство твоE ўповaющихъ.

При1зри на нaсъ грёшныхъ, въ толи1цэхъ њбстоsніихъ сyщихъ, tвсю1ду ўловлsемыхъ и3 всsкагw блaга дух0внагw за нерадёніе лишeнныхъ. потщи1сz ўг0дниче б9ій, не њстaви нaсъ въ плэнY грэх0внэмъ, да не бyдемъ духHвнымъ врагHмъ нaшымъ рaдованіе и3 да не ќмремъ въ лукaвыхъ дэsніихъ нaшихъ. моли2 њ нaсъ хrтA бGа сп7са нaшего, є3мyже ты2 со безпл0тными ли6ки предстои1ши. млcтива къ нaмъ сотвори2 содётелz нaшего въ нhнэшнемъ вёцэ и3 въ бyдущемъ, да не воздaстъ нaмъ по дэлHмъ нaшымъ и3 по нечистотЁ сердeцъ нaшихъ: но по своeй бlгости да воздaстъ нaмъ. на твоe бо ходaтайство надёемсz, твои1мъ предстaтельствомъ хвaлимсz. днeсъ їкHнэ твоeй припaдающе и3сцэлeніz дyшъ и3 тэлeсъ нaшихъ пр0симъ, твeрдое ўповaніе на тебE и3мyще.

Е$й, ўг0дниче хrт0въ, џтче сhй и3 бGодохновeнный, правослaвныz вёры свётлый вёстниче, б9eственныхъ и3 сhхъ догмaтwвъ храни1телю, воспомzни2 њ нaсъ нeмощныхъ. д0мы нaшz t всsкагw ѕлA њгради2, чaдъ нaшихъ t собл†знъ мjра сегw2 защити2, младeнцы воспитaй, ю4ныz въ познaніе ўчeніz хrт0ва возрасти2, мyжы и3 жєны2 правосл†вныz въ мёру в0зраста хrт0ва приведи2, вдови6цы заступи2, стaрцы во њскудёніи крёпости сyщыz поддержи2, всBмъ вс‰ бyди, коегHждо в0зрастъ и3 потрeбу вёдый.

Икос 5

Видя, яко в мире сем, во зле лежащем,
несть житейския сладости печали непричастны,
многоскорбное житие от юности восприял еси, блаженне
Иоанне. Мы же грешнии, ублажающе терпение твое, зовем ти
таковая:

Радуйся, ныне на небеси, занеже
преплавая пучину житейскаго моря на земли плакал еси.

Радуйся, блаженне, многа бо мзда твоя на
небеси.

Радуйся, сопричастниче небесных благ,
ихже око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человеку
не взыдоша.

Радуйся, сонаследниче достояния, еже
уготова Бог любящым Его.

Радуйся, града Устюга заступниче.

Радуйся, верою к тебе притекающих
покровителю.

Радуйся, Иоанне, преславный чудотворче.

Икосъ 6.

Возсія́лъ еси́ свѣ́тъ и́стины, Іоа́нне богопросвѣще́не, всѣ́мъ явля́яй сла́вы Отчія Сія́ніе, я́вльшееся пло́тски на́съ ра́ди. Вопія́лъ бо еси́ въ пусты́ни лю́демъ: «пока́йтеся, прибли́жи бо ся Ца́рствіе небе́сное; сотвори́те плоды́ досто́йны покая́нія. Се́ бо гряде́тъ по мнѣ́, Иже крести́тъ вы́ водо́ю и ду́хомъ». Сего́ ра́ди похва́льная тебѣ́ вопіе́мъ:

Ра́дуйся, прише́ствія Мессíи возвѣсти́телю; ра́дуйся, путе́й Госпо́днихъ угото́вателю.

Ра́дуйся, ве́тхія и но́выя благода́ти хода́таю; ра́дуйся, проро́ковъ предѣ́ле и нача́ло апо́столовъ.

Ра́дуйся, гла́се Сло́ва благознамени́тый; ра́дуйся, покая́нія проповѣ́дниче велегла́сный.

Ра́дуйся, мно́гихъ сыно́въ Изра́илевыхъ ко Го́споду обрати́вый; ра́дуйся, лю́ди соверше́нны Го́сподеви угото́вавый.

Ра́дуйся, фарисе́евъ и саддуке́евъ дерзнове́нно обличи́вый; ра́дуйся, плоды́ досто́йны покая́нія твори́ти научи́вый.

Ра́дуйся, просвѣще́нія духо́внаго указа́телю; ра́дуйся, и́щущимъ предста́тельства твоего́ неусы́пный засту́пниче.

Ра́дуйся, вели́кій Іоа́нне, проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.

Труды святителя Иоанна Максимовича:

  • Из проповедей, слов и поучений архиепископа Иоанна Максимовича — Азбука веры
  • Наставления, указы и распоряжения архиепископа Иоанна Максимовича — Азбука веры
  • «Проповедь на память преподобного Серафима Саровского»
  • О молитве
  • Материализм пред судом бытия и сознания. Антропологический очерк
  • Слово на Преображение Господне
  • «Как святая Православная Церковь чтила и чтит Божию Матерь»
  • «Почитание Богородицы и Иоанна Крестителя и новое направление русской религиозно-философской мысли»
  • «Силою Креста Животворящего»
  • «Учение о Софии, Премудрости Божией»
  • «Святой благоверный князь Александр Невский»
  • «Письма»
  • «Слова и проповеди»
  • «Слово при наречении во епископа Шанхайского»
  • «Положение Православной Церкви после войны»
  • «Кровь его на нас»
  • «Диалог с церковной Россией»

Икос 6

Возсия евангльское житие твое, егоже
свидетелие суть горы неприступныя, носящыя церкви тобою
древле созданныя, ныне же грех ради рода нашего в
запустение пришедшыя, в нихже иногда чада церковная
освящаеми, воспеваху тебе сице:

Радуйся, пречистых Таин благоговейный
совершителю,

Радуйся, стада твоего неустрашимый
хранителю.

Радуйся, слова Христова неутомимый
проповедниче,

Радуйся, слабых и отчаянных великий
заступниче.

Радуйся, от гор высоких вскрай моря
стопами землю измеривый,

Радуйся, собрати чада духовная вкупе
благоизволивый.

Радуйся, ангелом церкви яже в Готфии
нареченный,

Радуйся, силою Духа Святаго свыше
окриленный.

Радуйся, святителю Иоанне, истины
поборниче.

Труды святителя Иоанна Максимовича:

  • Из проповедей, слов и поучений архиепископа Иоанна Максимовича — Азбука веры
  • Наставления, указы и распоряжения архиепископа Иоанна Максимовича — Азбука веры
  • «Проповедь на память преподобного Серафима Саровского»
  • О молитве
  • Материализм пред судом бытия и сознания. Антропологический очерк
  • Слово на Преображение Господне
  • «Как святая Православная Церковь чтила и чтит Божию Матерь»
  • «Почитание Богородицы и Иоанна Крестителя и новое направление русской религиозно-философской мысли»
  • «Силою Креста Животворящего»
  • «Учение о Софии, Премудрости Божией»
  • «Святой благоверный князь Александр Невский»
  • «Письма»
  • «Слова и проповеди»
  • «Слово при наречении во епископа Шанхайского»
  • «Положение Православной Церкви после войны»
  • «Кровь его на нас»
  • «Диалог с церковной Россией»
Читать другие акафисты раздела «Православные акафисты»

Јкосъ в7.

Раз{мныz nчесA в†ша впери1вше въ познaніе и4стинныz вёры, вы2, сjи брaтіz ґнтHніе и3 їwaнне, мужемyдреннw tверг0стесz kзhческагw прельщeніz и3 за и3сповэдaніе є3ди1нагw и4стиннагw бGа рaдостнw пріsсте ќзы, темни1чное заключeніе, р†ны и3 лю1тую смeрть. таков0му п0двигу вaшему поревновaвъ и3 ю4ный є3vстafій, небоsзненнw и3сповёда себE хrтіaнина бhти и3 спод0бисz таковhхъ же лю1тыхъ за хrтA мучeній и3 смeрти. за таков0е вaше, є4же за хrтA с0е дерзновeніе, взывaемъ къ вaмъ си1це:

Рaдуйтесz, бlжeннаz тр0ице честнhхъ страстотeрпцєвъ, прослaвившихъ и4стиннаго бGа, во сёй трbцэ покланsемаго, nц7A и3 сн7а и3 сaгw д¦а: рaдуйтесz, д0бліи в0ини хrт0вы, сохрани1вшіи вёрность вLцэ до смeрти.

Рaдуйтесz, не ўбоsвшіисz претерпёти за хrтA никjихъ мyкъ: рaдуйтесz, ћкw ни тэснотA, ни ќзы, ни страд†ніz, ни сaмаz смeрть не возмог0ша разлучи1ти вaсъ t любвE хrт0вы.

Рaдуйтесz, и3згнaнніи, поругaнніи и3 ўбіeнніи прaвды рaди, ћкw мздA в†ша мнHга на нб7си2.

Рaдуйтесz, сjи м§ницы ґнтHніе, їwaнне и3 є3vстafіе.

«Конверты»

Сегодня приход Сан-францисского
кафедрального собора — один из самых крупных в Америке,
но все равно — относительно общего числа жителей —
православных мало. Крестный ход на Пасху собирает в
десятки раз меньше людей, чем ежегодный гей-парад.
«Сан-Франциско — особенный, «свободный» город, город
порока, — рассказывает протоиерей Петр Перекрестов, —
здесь зародилось движение хиппи, здесь есть целый район,
где живут однополые пары, в нашем городе действует
множество очень сомнительных религиозных объединений,
официально зарегистрирована церковь сатаны. Поэтому мы в
соборе служим литургию каждый день, как делал при жизни
и владыка Иоанн. Таких приходов в Зарубежной Церкви
мало».

Православная община сложилась в основном
из эмигрантов первой волны и примкнувшей к ним группы «шанхайцев»,
но есть в соборе и «конверты» — американцы, перешедшие в
Православие из других конфессий. «Когда я училась в
школе, — рассказывает матушка Елена Перекрестова, —
американцы очень мало знали о Православии, и когда им
говорили «orthodox», они думали, что это значит
ортодоксальный еврей. А сейчас Православием уже никого
не удивить». Первые «конверты» появились в соборе вместе
с движением хиппи, в 60-х годах, — их привлекала
православная экзотика, но многие, «наигравшись», уходили
в другие религии, например в буддизм или иудаизм.
Владыка Антоний (Медведев) возглавлявший
Западно-Американскую кафедру после владыки Иоанна,
шутил: «Проблема с «конвертами» в том, что они часто
расклеиваются».

Есть
мнение, что американцы всегда одеваются так, как им
удобно: шорты, майки, кроссовки. Однако в храме на
воскресной службе я видела дам исключительно в
элегантных платьях, шляпках и туфельках, а мужчины и
мальчики все как на подбор были в костюмах и белых
рубашках. Правда, некоторым из них (например,
православным арабам) это не мешает садиться во время
службы на пол

Но после того, как в англиканской церкви
разрешили женское священство и однополые браки, ситуация
сильно изменилась. Люди, разочаровавшись в
протестантизме, искали истинную Церковь. Начался
массовый исход верующих в Православие. Так, например,
двадцать лет назад к Православной Церкви присоединилась
целая лютеранская община из шести тысяч человек. «Мои
родители и вся наша община перешли в Православие, когда
мне было 12 лет, — рассказывает американец Елисей Керн.
— Я оказался в Русской Церкви, начал петь на клиросе.
Пение помогает мне понимать службу. Хотя раз в месяц в
нашем соборе бывают службы и на английском языке».

Икос 4

Слышащи болящая Мария, Устюжскаго
наместника Феодора жена, яко имаши обилие благодати
Божия, посла слугу своего, да просить молитв твоих о
исцелении ея. Ты же, угодниче Божий Иоанне, аки в
безумии возопил еси слузе: Здравствуй, добрый княже со
княгинею. Обаче егда слуга возвратися в дом госпожи
своея, узре ю исцелевшу от жестокаго недуга. Сего ради
глаголем ти:

Радуйся, единем словом тяжкия недуги
исцеливый.

Радуйся, болящую Марию и разслабленную
Аполлинарию молитвою уврачевавый.

Радуйся, бесноватую Евфросинию от
мучительства диавола избавивый.

Радуйся, яко и ныне молитв твоих беси
зело трепещут.

Радуйся, града Устюга радосте
неотъемлемая.

Радуйся, всех притекающих к тебе
утешение пресладкое.

Радуйся, Иоанне, преславный чудотворче.

Икос 9

Ветиа многовещанныя проповедуют
пришествие твое, еже во храм святых апостол, тобою
созданный, град же твой Партенит фимиам и свещы, и цветы
тогда предъуготовив, в песни место погребальныя,
радостно возгласи тебе:

Радуйся, во отечествие твое мощьми
возвративыйся,

Радуйся, во обитель твою в день
праздника тоя водворивыйся.

Радуйся, чад верных сим явлением
утешивый,

Радуйся, виновных к покаянию наставивый.

Радуйся, всемогущество Божие пришествием
твоим проповедавый,

Радуйся, и по смерти познанием чудес
твоих верныя оукрепивый.

Радуйся, града твоего покровителю,

Радуйся, всея Таврии оукрасителю.

Радуйся, святителю Иоанне, истины
поборниче.

Он не спал потому, что любил

Протоиерей Петр Перекрестов уже почти 40 лет служит в соборе Всех скорбящих радость в Сан-Франциско, где находятся мощи святого Иоанна Шанхайского и Сан-Францисского.

– Я очень редко прошу владыку Иоанна о себе, поскольку мои трудности – ничто по сравнению с тем, о чем я слышу от других. Поэтому я больше прошу о них, и большая милость Божия, что люди, приходя к владыке, порой воспринимают священников его друзьями. Иногда кажется, что народ спрашивает и ждет ответа, который дал бы сам святитель. Конечно, для священника это большая ответственность и риск возомнить о себе. Но я в таких случаях стараюсь проникнуться духом владыки Иоанна и дать ответ на примерах его жизни или его слов.

Недавно во время исповеди ко мне подошел человек с младенцем, я вспомнил, как они с женой приезжали в Сан-Франциско еще бездетными, мы молились, и когда они уезжали, я им сказал: «Только не забудьте поблагодарить святителя Иоанна, если будет ребеночек». И вот они приехали, ребенку уже два года, а жена в ожидании второго.

Это чудеса очень долгосрочные. Ведь порой бывает, получил работу – и со временем забываешь о том, как было трудно, о милости, о щедрости, и это не всегда полезно в духовном плане.

Мы не зовем людей с улицы в храм. Люди слышат о нем и приходят. Нам не приходится говорить им, о чем молиться – они сами знают. А как просить? Как живого человека, как ребенок просит родителей. Некоторые подолгу сидят, молятся, смотрят: видимо, есть какая-то тяга, нужда в покое. К владыке Иоанну приходят и неправославные, есть мусульмане, иудеи, просят отслужить молебны. Недавно мусульманин приходил, молился у мощей владыки, у него была опухоль мозга.

Не Церковь делает людей святыми – это решает Бог. Мы знаем о канонизациях, которые были просто продиктованы сверху, может быть, иногда даже по политическим мотивам. Порой это делалось чисто формально, то есть на заседании Синода заслушивался доклад и принималось решение. Но были и другие канонизации – скажем, преподобного Серафима Саровского, которая стала Пасхой среди лета. После кончины праведного Иоанна Кронштадтского практически в каждом доме благочестивых русских людей висел его портрет, и это было началом почитания. За рубежом у выходцев из России, как правило, был портрет Николая II. Так же и после смерти святителя Иоанна почти в каждом доме висели его фотографии.

Почитание владыки Иоанна было очень сильным, люди приходили в его усыпальницу. Его друг, владыка Савва Эдмонтонский, начал публиковать в журнале «Православная Русь», который выписывали и с нетерпением ждали все чада Зарубежной Церкви, свои воспоминания о нем и чудесные случаи. Благодаря этому даже те, кто мало знал владыку Иоанна, прониклись любовью к нему.

Это многогранный святой, если можно так выразиться: он и богослов, причем довольно безупречный, и литургист, и архипастырь, но еще у него имелся живой церковный опыт, которого просто не было у оппонентов – никто из них не причащался каждый день, не встречался с Живым Христом ежедневно. Никто из них не погружался в мир Небесной Церкви так, как это делал владыка Иоанн.

Недавно меня спросили, почему владыка не спал? Я ответил: он не спал потому, что любил. Если вы любите девушку, она все как будто поглощает, вы не знаете усталости и каждую минуту хотите быть с ней. Владыка был движим такой любовью к Богу, он ею горел и дарил ее всем.

Дмитрий Злодорев

Вашингтон

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector